Respekt for 'privat' parkering..?
Fra : Asger Ellekrog

Dato : 08-10-05 23:23

Jeg har af og til - på offentlige parkeringspladser - set skilte, med et
firma-logo plus et nummerplade-nummer, placeret på et antal af pladserne. I
andre tilfælde, er der tale om ubehjælpeligt håndmalede skilte med et
nummerplade-nummer på et par af pladserne. Ideen er selvfølgelig, at
reservere pladsen til 'skiltemaleren'.

Men hvornår skal man respektere den slags skilte - om nogensinde. Der er
ikke tale om skilte af den slags de lokale vejmyndigheder laver, som jeg
automatisk overholder, men om skilte der tydeligvis er lavet af private.

Mener at have hørt, at de ingen betydning har, når de ikke er officielle og
derfor ikke behøver blive respekteret. Er det rigtigt?

/Asger Ellekrog

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-05 04:03

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har af og til - på offentlige parkeringspladser - set skilte, med et
> firma-logo plus et nummerplade-nummer,

Hvor offentlig?, den kan godt se offentlig ud, uden at være det- fx. ejet af
en handelstandsforening. Logo-plad "ejeren" "spytter i kassen" ifht. X
pladser, vær sikker på det.

> andre tilfælde, er der tale om ubehjælpeligt håndmalede skilte med et
> nummerplade-nummer på et par af pladserne.

Igen; P.Pladsen kan være ejet af en bolig,ejerforening. Hvor jeg bor, har
den sat et af P.haj-selskaberne til at vogte pladsen, så er der ikke så
meget diskussion. Det gør de gerne mod at beholde "indtægterne" ;).

Fra : Lars

Dato : 09-10-05 11:18

On Sun, 9 Oct 2005 05:03:01 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Igen; P.Pladsen kan være ejet af en bolig,ejerforening. Hvor jeg bor, har
>den sat et af P.haj-selskaberne til at vogte pladsen, så er der ikke så
>meget diskussion. Det gør de gerne mod at beholde "indtægterne" ;).

Hvor stor skal pladsen være for de gider og hvordan fungerer det
i praksis? Jeg tænker på om man får en eller anden mærkat til at
plastre i ruden eller om de blot bruger nummerpladen? Og hvad med
besøgende?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-10-05 12:57

"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvor stor skal pladsen være for de gider og hvordan fungerer det
> i praksis?

Jer bor ikke i omtalte forening, men tæt på, så jeg kender det ikke i
detaljer.

Jeg tænker på om man får en eller anden mærkat til at
> plastre i ruden

Ja

Og hvad med
> besøgende?

??

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-10-05 11:22

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@get2net.dk> skrev....

> Jeg har af og til - på offentlige parkeringspladser - set
> skilte, med et firma-logo plus et nummerplade-nummer, placeret
> på et antal af pladserne.

Så er det med 95% sikkerhed ikke en offentligt ejet P-plads. Hvis P-
pladsen ikke ligger i umiddelbar tilknytning til en offentlig bygning
eller trafikknudepunkt, så kan du roligt antage at det er en privat
P-plads.

Fra : Morgan Jones

Dato : 09-10-05 13:32

> [...]
>
> Mener at have hørt, at de ingen betydning har, når de ikke er officielle
> og derfor ikke behøver blive respekteret. Er det rigtigt?

Det fremgår tydeligt hvis det er kommunens eller CarPark/EuroPark. Alt andet
= Privat vej eller ejendom.

Mht. om du skal respektere privat ejendomsret - ja - det er nok en god ide.
Yderste konsekvens er at ejerforeningen/grundejerforening/vicevært får
trukket din bil væk. Et mere realistisk scenarie er at din lak får en nøgle
hen af siden. Og den er jo svær at anmelde. ;)

Mvh Morgan

Fra : Tøsen

Dato : 09-10-05 18:25

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> får trukket din bil væk. Et mere realistisk scenarie er at din lak får en
> nøgle hen af siden. Og den er jo svær at anmelde. ;)

Nu har vi boet et sted hvor p pladsen havde tilknytning til en off.
Pplads
Når/hvis nogen snupper min plads (hjemmelavede skilte med nr. plade)
Ja så er normalen at pakere ens egen bli helt op i røven på den anden så
den ikke kan komme derfra igen
Når så personen kommer for at hente dytten .. Ja så kan han ikke få den
uden at kontakte dig først

Nemt hurtig og effiktivt

OZ3BTO

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 09-10-05 20:25

> [...]

> får trukket din bil væk. Et mere realistisk scenarie er at din lak får en
> nøgle hen af siden. Og den er jo svær at anmelde. ;)

De to pladser jeg specielt tænker på, er begge kommunale, dvs. med
almindeligt 'P'-skilt. Kun en lille - klart afgrænset - del af den ene
parkeringsplads er 'overvåget' af EuroPark. Men tre-fire pladser har et
skilt med firma-logo + nummerplade-nummer hængende, på den kommunale del af
pladsen.

Privat ejendomsret skal selvfølgelig respekteres. Men jeg er i tvivl om der
er tale om en regulær 'privat parkeringsplads'..!
Frygten for nøglen hen af siden på min bil, gør også, at jeg ikke parkerer
på pladserne..! :-/

/Asger

Fra : Morgan Jones

Dato : 10-10-05 06:04

> [...]
> der er tale om en regulær 'privat parkeringsplads'..!
> Frygten for nøglen hen af siden på min bil, gør også, at jeg ikke parkerer

Ring og spørg kommunen. Jeg vil vædde på at det hjørne med skiltene er
privat - selvom det "ligner" en del af det samme område.

Mvh Morgan

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 10-10-05 10:59

> Ring og spørg kommunen. Jeg vil vædde på at det hjørne med skiltene er
> privat - selvom det "ligner" en del af det samme område.

Givetvis...