Tør man købe en C5 ?
Fra : Ole Sørensen

Dato : 06-10-05 00:39

Jeg husker en del negative ting om Citroen C5-modellen. Nu er der kommet en
facelifted version for ikke så længe siden. Er tingene mon blevet bedre på
den?
Jeg tænker på en ny 2,0 benzin Elegance med aut.gear til 350.000 kr. Er den
pengene værd, eller findes der alternativer? Ford Mondeo, Peugeot 407 og
Toyota Avensis har ikke interesse. Skoda Octavia fås desværre ikke med 2,0
FSI benzinmotor, kun en svag 1,6.

hilsen ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 06-10-05 00:53

Jeg kiggede også på en Volvo S40 2,4 aut. Den koster godt nok 50.000 kr.
mere og er ikke ret stor.
Nogen kommentarer eller alternativer i 3-400.000 kr.'s klassen? Aut.gear og
komfort har højeste prioritet.

hilsen ole

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-05 08:42

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> wrote in

> Nogen kommentarer eller alternativer i 3-400.000 kr.'s klassen?
> Aut.gear og komfort har højeste prioritet.

SAAB 9-5 ?

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 15:44

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev i en meddelelse

> SAAB 9-5 ?

Jeg har forstået det sådan at Ole kigger på en ny bil. Så en 9-5'er er slet
ikke indenfor rækkevidde.

Personligt ville jeg nok foretrække en 1-2 år gammel 9-5'er med lavt km-tal.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-10-05 20:21

> Personligt ville jeg nok foretrække en 1-2 år gammel 9-5'er med lavt
> km-tal.

Det mener du?

Er faktisk enig med dig her i, at en C5 ikke er verdens bedste valg. Jeg
ville aldrig bruge 350.000kr på en brystsvag 2.0 med en langsom
automatgearkasse. Man får en langsom benzinslugende bil med en enorm
afskrivning, for kundegrundlaget til sådan en bil er meget småt når den skal
sælges brugt.
Jeg ville vælge en Octavia 2.0TDi DSG. Den kører lang på literen, har ikke
rigtigt nogle ulemper i forhold til en benzinmotoren og gearkassen er en
automatgearkasse i en C5 ganske overlegen. Ved ikke hvordan det er med
Skoda, men hvis man f.eks. vælger en Altea med benzinmotor og automatgear
får man det gamle Tiptronic og ikke DSG så det er endnu en grund til at
vælge diesel.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk

Fra : NS

Dato : 06-10-05 21:51

Thomas Landberg wrote:

> [...]
> Skoda, men hvis man f.eks. vælger en Altea med benzinmotor og automatgear
> får man det gamle Tiptronic og ikke DSG så det er endnu en grund til at

Skoda Octavia mig her og Skoda Octavia mig der... er det den eneste bil
i verden for dig eller får du bare penge for at reklamerer for den?

NS

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-05 21:59

NS skriver:

> Skoda Octavia mig her og Skoda Octavia mig der... er det den eneste bil
> i verden for dig eller får du bare penge for at reklamerer for den?

Så vidt jeg ved er han rimeligt neutral, men anbefaler en bil der er
pengene værd.

Og så vidt jeg ved, har han ikke selv sådan en bil....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-10-05 22:54

> Skoda Octavia mig her og Skoda Octavia mig der... er det den eneste bil i
> verden for dig eller får du bare penge for at reklamerer for den?

Hvad er det for en bæmund at stille op med? Tror du en Octavia er den eneste
bil i verden for mig når jeg kører i en Toledo og en Altea? Jeg kunne havde
sparet en pæn sum penge på at købe en Octavia, så det er nok næppe fordi jeg
er uendeligt forelsket i Octavia. Men jeg (og en masse motorjournalister)
mener, at en Octavia er et af de bedste valg til prisen. Så om der er 1
eller 100 der spørger her i gruppen så vil jeg svare det samme igen og
igen - uanset at visse ignoranter og kværelanter ligner fornærmede børn når
man atter engang kommer med sin holdning.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : NS

Dato : 06-10-05 23:18

Thomas Landberg wrote:

> [...]
> igen - uanset at visse ignoranter og kværelanter ligner fornærmede børn når
> man atter engang kommer med sin holdning.

1) Jeg spørger dig stille og roligt fordi du altid taler om Octavia.
2) Folk nedgør altid franske biler og forguder tyske biler selv om de
franske biler faktisk er dem der sælger allerbedst. Det gjorde de jo nok
ikke, hvis de var noget alt for dyrt lort.
3) Du har en reklame for en komerciel side i din signatur... som iøvrigt
ikke virker ordentligt i Firefox.

NS

Fra : BJ

Dato : 06-10-05 23:19

"NS" <123@123.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> 3) Du har en reklame for en komerciel side i din signatur... som iøvrigt
> ikke virker ordentligt i Firefox.

Hmm ... så er der jo en fejl i lortet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 05:07

NS skriver:

> 1) Jeg spørger dig stille og roligt fordi du altid taler om Octavia.

Du provokerer nok lige en tand for meget...

> 2) Folk nedgør altid franske biler og forguder tyske biler selv om de
> franske biler faktisk er dem der sælger allerbedst. Det gjorde de jo nok
> ikke, hvis de var noget alt for dyrt lort.

Nu har "folk" jo sin egen mening. At nogle "folk" ikke tiltales af en
fransk bil, behøved du jo ike at hidse dig op over. Så vidt jeg kan læse
"nedgør" Thomas ike bilen nogle steder, han skriver at det "ikke er
verdens bsdste vlag" ikke at "det er en lortebil".

På en anden side kan en million fluer vel heller ikek tage fejl - lort
et godt ???

> 3) Du har en reklame for en komerciel side i din signatur... som iøvrigt
> ikke virker ordentligt i Firefox.

Og ? Hvad har det med C5 at gøre ? Ja ud over at du kan købe tuning til
en C der.
Jeg har også en reklame for en kommerciel side i min signatur (der til
gengæld virker i firefox). Men da signaturen er et fristed, kan man
skrive, hvad man lyster - incl reklame for et kommercielt websted. Læs
evt lidt her: http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : Thomas Landberg

Dato : 07-10-05 07:41

> [...]
> ikke, hvis de var noget alt for dyrt lort.
> 3) Du har en reklame for en komerciel side i din signatur... som iøvrigt

Var egentligt lidt i tvivl om jeg gad lave det her svar, for Klaus D.
Mikkelsen har egentligt besvaret det ganske godt for mig, men...

1: Stille og roligt? I min verden er "Octavia mig her og Octavia mig der"
ikke specielt åbent eller positivt.

2: Jamen hvad "folk" gør skal vel ikke komme mig til last? Jeg har selv haft
fire forskellige Citroëner og har været relativt godt tilfreds. Kunne endda
finde på et købe en C4, men når nu det er min klare holdning, at en Ooctavia
er et langt bedre køb end en C5, så er jeg vel i min gode ret til at skrive
det?

3: Tak, jeg var klar over, at jeg har et link til min side med tuningsbokse.
M.h.t. Firefox, så skal der lige kigges på det. Men reklamen bliver stående
i min signatur. Måske kunne man være heldig at få en kunde eller to, men den
tjener også til det formål, at andre læsere her i gruppen "ved hvem jeg er".
F.eks. ved jeg en smule om tuning af dieselbiler fordi jeg arbejder
proffessionel med det dagen lang. Desuden prøvekører jeg et hav af bilen når
jeg tester om tuningen virker og endeligt snakker jeg med andre bilejere
hver eneste dag så på den baggrund mener jeg selv, at jeg har en rimeligt
stor viden om de forskellige biler og hvad der er godt og hvad der er skidt.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 08:52

Thomas Landberg skriver:

> 3: Tak, jeg var klar over, at jeg har et link til min side med tuningsbokse.
> M.h.t. Firefox, så skal der lige kigges på det. Men reklamen bliver stående
> i min signatur.

Skal der endeligt siges noget om din signatur, er det at den er for
lang. Netiketten siger 4 linje og du har 6...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 12:15

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Landberg skriver:

> Skal der endeligt siges noget om din signatur, er det at den er for
> lang. Netiketten siger 4 linje og du har 6...

Til gengæld har han været flink og markere den med "-- ", sådan at
newsreaderen selv klipper den af. Det kunne mange lære noget af.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : NS

Dato : 07-10-05 12:32

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
>

> Til gengæld har han været flink og markere den med "-- ", sådan at
> newsreaderen selv klipper den af. Det kunne mange lære noget af.

Hvordan gør man det? Jeg har Thundebird.

NS

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 13:23

NS wrote:

> Hvordan gør man det? Jeg har Thundebird.

Jeg bruger også Thunderbird - jeg kan ikke huske at jeg har indstillet
noget for at få den til at gøre det. Prøv at svare mig, og se om den
ikke automatisk klipper min signatur af.

Fra : NS

Dato : 07-10-05 14:32

Lars L. Hansen wrote:

> Jeg bruger også Thunderbird - jeg kan ikke huske at jeg har indstillet
> noget for at få den til at gøre det. Prøv at svare mig, og se om den
> ikke automatisk klipper min signatur af.

Jo, det gør den jo helt af sig selv. Smart nok.

NS

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-10-05 12:26

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in

> Hvad er det for en bæmund at stille op med?

*ROFL*

Fedt udtryk :))

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-05 21:26

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg har forstået det sådan at Ole kigger på en ny bil.

Sådan har jeg ikke forstået det.

> Så en 9-5'er er
> slet ikke indenfor rækkevidde.

Enig såfremt det er ny bil.

> Personligt ville jeg nok foretrække en 1-2 år gammel 9-5'er med lavt
> km-tal.

Helt klart - slet ingen tvivl derom!

Fra : Thomas

Dato : 06-10-05 09:42

> Jeg kiggede også på en Volvo S40 2,4 aut. Den koster godt nok 50.000
> kr. mere og er ikke ret stor.
> Nogen kommentarer eller alternativer i 3-400.000 kr.'s klassen?
> Aut.gear og komfort har højeste prioritet.

Her er en liste fra www.bilmagasinet.dk:
Alfa Romeo 159 1,9 JTS - 388 tkr. (lækkert design)
Audi A4 2,0 - 394 tkr.
Fiat Croma 1,9 JTD - 380 tkr. (ny model)
Ford Mondeo 2,5 V6 Ghia - 394 tkr. (kører godt, 6 cyl. motor)
Honda Accord 2,0 Sport - 367 tkr.
Hyundai Sonata 3,3 V6 aut. - 350 tkr. * (billig ifht. udstyr og motor)
Mazda 6 2,3 Sport - 327 tkr.
Mitsubishi Outlander 2,4 Intense 4wd - 373 tkr.
Opel Vectra 2,2 Elegance - 353 tkr.
Renault Laguna 2,0 - 350 tkr.
Saab 9-3 Sport 1,8T Express - 390 tkr.
Skoda Octavia 2,0 TDU Elegance - 328 tkr.
Skoda Octavia 1,8T RS - 321 tkr.
Skoda Octavia 2,0 TFSI - 395 tkr.
Skoda SuperB 2,0 TDI Comfort - 385 tkr. (stor bil)
Subaru Impreza 2,0 AWD - 313 tkr.
Subaru Legacy 2,0 AWD - 365 tkr.
Toyota Avensis 2,0 D-4 Sol aut. - 400 tkr. *
Volvo S40 2,4 - 392 tkr. (5 cyl. motor og design)
VW Golf Plus 2,0 TDI - 351 tkr.
VW Jetta 2,0 TDI - 389 tkr.
VW Passat 2,0 TDI - 400 tkr.

*) er med aut. gear

--
Mvh/TK

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 06-10-05 01:08

Ole Sørensen <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev:
> [...]
>Elegance med aut.gear til 350.000 kr. Er den
>pengene værd, eller findes der
>alternativer? Ford Mondeo, Peugeot 407 og

Synes da lige du skal smutte ind forbi skodas hjemmeside, og
tjekke en gang mere, Octavia'en fåes altså med 2,0 FSI, men et
godt alternativ til den er jo også 2,0 TDI'eren, der virkelig
sparker seriøs mås.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-10-05 07:32

Jakob Skovgaard <jakob.dorte@08Z2Xmail.dk> (slet 08Z2X) skrev....

> Synes da lige du skal smutte ind forbi skodas hjemmeside, og
> tjekke en gang mere, Octavia'en fåes altså med 2,0 FSI

Det gør den nemli'. Men det fremgår sjovt nok ikke af deres
konfigurator, kun af prislisterne. Sikkert derfor misforståelsen er
opstået.

Fra : Broegger

Dato : 06-10-05 08:07

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev news:Xns96E756B96F95DKENTOLDHOJ@
62.243.74.163:

> Det gør den nemli'. Men det fremgår sjovt nok ikke af deres
> konfigurator, kun af prislisterne. Sikkert derfor misforståelsen er
> opstået.

Det er garanteret fordi 2.0 ikke fåes i den lave udstyrsvariant.... Jeg
fandt den i konfiguratoren til 288.000 i Ambiente niveau.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-10-05 10:49

Broegger <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev....

> Men det fremgår sjovt nok ikke af deres
>
> Det er garanteret fordi 2.0 ikke fåes i den lave
> udstyrsvariant.... Jeg fandt den i konfiguratoren til 288.000 i
> Ambiente niveau.

Ja? Ikke her. Uanset øvrige valg.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-10-05 11:00

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev....

> Ja? Ikke her. Uanset øvrige valg.

Tror de er ved at opdatere web hos Skoda... nu finder jeg den i
Ambiente udstyr til 318.000,-

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 14:01

> Det gør den nemli'. Men det fremgår sjovt nok ikke af deres
> konfigurator, kun af prislisterne. Sikkert derfor misforståelsen er
> opstået.

Hvis du kigger under modeller -> Octavia kan du finde flg. med aut. gear:

Octavia Classic 1.6 (A) 102 HK 256.000 kr
Octavia Ambiente 1.6 (A) 102 HK 278.000 kr
Octavia Elegance 1.6 (A) 102 HK 303.000 kr
Octavia Elegance 1.6 FSI (A) 115 HK 318.000 kr
Octavia Elegance 2.0 FSI (A) 150 HK 343.000 kr
Octavia Elegance 1.9 TDI PD (A) 105 HK 338.000 kr
Octavia Elegance 2.0 TDI PD (A) 140 HK 358.000 kr

VH
Per

Fra : Jacob E.

Dato : 06-10-05 02:37

Ole Sørensen wrote:
> [...]
> Jeg tænker på en ny 2,0 benzin Elegance med aut.gear til 350.000 kr.
> Er den pengene værd, eller findes der alternativer?

Du kan nok ikke bruge mit svar til så meget, men jeg nægter næsten at tro,
at Citrôen har lanceret den nye C5'er uden at rette alle, eller ihvertfald
de fleste, af de åndsvage fejl som den "gamle" havde (men jeg VED det
ikke...)

Jeg har selv kørt over 200.000 km i den "gamle" 2,0 HDi Weekend Aut.og har
oplevet det hele (dog ikke brand *S*), men når det så er sagt, er C5'eren en
fantastisk komfortabel bil. Jeg ville aldrig købe den "gamle" model som
brugt, men hvis den nye model er væsentlig bedre og uden børnesygdomme,
ville jeg ikke betænke mig.

Mvh Jacob E.

Fra : Bagdad Bob

Dato : 06-10-05 07:14

"Ole Sørensen" <sorrynomail@asldjfijfj03jmadsv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og Toyota Avensis har ikke interesse. Skoda Octavia fås desværre ikke med

Opel Vectra og Renault Laguna fåes begge med automatgear og er meget
komfortable.

/Abildgaard

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-10-05 07:29

Ole Sørensen wrote:
> Jeg kiggede også på en Volvo S40 2,4 aut. Den koster godt nok 50.000 kr.
> mere og er ikke ret stor.

Volvoen er meget komfortabel og en lñkker bil, men det er næsten kun
til to personer. Bagsæderne har nul benplads.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : mullerman

Dato : 06-10-05 08:40

> [...]
> og Toyota Avensis har ikke interesse. Skoda Octavia fås desværre ikke med

Nu ved jeg ikke hvor meget forskel der er på C4 og C5 - udover størrelsen,
men jeg har en C4 og har ikke haft nogle problemer. Har lige fået skiftet et
luftindtagningsfilter, men det er alt. Jeg har den med 2,0 hdi 138 hk og den
kan trække pænt... ikke nogen problemer med at accelerere hverken i 5 eller
6 gear...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-10-05 09:29

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke hvor meget forskel der er på C4 og C5 - udover størrelsen,

Jeg har ikke kørt i en C5 - men jeg kører i en C4 (som jeg er glad for) og
synes C5 er langt mere klumpedumpet, uelegant og sporty at se på. Men det
handlet vel også om, hvad man gerne vil signalere med sin bil? Jeg ville
ikke bryde mig om at køre i en bil, der ligner en firmaleaset lederdyt.

Om det er korrekt, ved jeg ikke... men jeg hørte en kollega (med en C5)
klage over mangel på plads på bagsædet i hans bil. Jeg aner ikke, om der er
forskel på de ting i C4 og C5! Men mine bagsædepassagerer klager ikke.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-05 09:59

Lisbeth Jacobsen skriver:

> Jeg har ikke kørt i en C5 - men jeg kører i en C4 (som jeg er glad for) og
> synes C5 er langt mere klumpedumpet, uelegant og sporty at se på.

Enig. C4 er en langt pænere bil.
C5 ligner en Xantia der har ået for meget gær...

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-05 11:23

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

C5'eren har Hydropneumatisk affjedring. C4'eren har kun alm. affjedring.

> Jeg har ikke kørt i en C5 - men jeg kører i en C4 (som jeg er glad for) og
> synes C5 er langt mere klumpedumpet, uelegant og sporty at se på.

Du mener vist Usporty :) Anyway, så er C5'eren blevet langt kønnere at
kigge på i den faceliftede udgave, hvor både for og bag har fåte en
omgang. Den gamle var grim, og jeg synes stadig ikke station-car'en er køn.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-10-05 11:52

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener vist Usporty :)

Ja *S*

> Anyway, så er C5'eren blevet langt kønnere at kigge på i den faceliftede
> udgave,

Det er muligt, at den er bevet kønnere...... Men jeg taler om den
faceliftede udgave, som jeg synes er markant mere klumpedumpet og grim at se
på end C4.

En af mine kolleger købte - næsten samtidig som jeg købte min C4 - en C5. Vi
har dem endog i samme farve. Og hans ER markant grimmere. Både ind- og
udvendig. Det synes han endog selv. Men HAN har fået firmaet til at betale
og så er man måske nok lidt mindre kræsen *S*

> hvor både for og bag har fåte en omgang.

Forfra kan det gå. Men at køre BAG en C5 er ikke kønt.
Og set fra siden er det heller ikke tilnærmelsesvist så kønt som C4.

jeg havde aldrig købt en Citroen, hvis de ikke havde C4 - det skulle da lige
være en Pluriel, som er kønnere end min C4.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-05 12:10

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Forfra kan det gå. Men at køre BAG en C5 er ikke kønt.
> Og set fra siden er det heller ikke tilnærmelsesvist så kønt som C4.

C4'eren er også rigtig lækker.

> jeg havde aldrig købt en Citroen, hvis de ikke havde C4 - det skulle da lige
> være en Pluriel, som er kønnere end min C4.

Nej det er den altså ikke! Ring lige til din optiker og aftal en tid :)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-10-05 13:59

> Nej det er den altså ikke! Ring lige til din optiker og aftal en tid :)

Jeg har lige fået ny bil og nye briller - så jeg har ikke råd til hverken
nye briller eller ny bil. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Jacob E.

Dato : 06-10-05 13:07

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Forfra kan det gå. Men at køre BAG en C5 er ikke kønt.
> Og set fra siden er det heller ikke tilnærmelsesvist så kønt som C4.

Tjah, jeg synes jo så for det første, at den gamle C5 er pænere end den nye,
og for det andet, at en 3-dørs C4 ligner en Audi A2...
Men med Citrôen er det vist generelt meget et spørgsmål om smag og behag, er
det ikke? Enten synes man de er grimme, eller man synes de er smukke - der
er vist ingen mellemting.

Mvh Jacob

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-10-05 18:47

"Jacob E." <sp@mmersdie.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> det ikke? Enten synes man de er grimme, eller man synes de er smukke - der

Kært barn har mange fædre, eller hvordan den nu er. Mange der har skrevet om
C4 3d mener at den ligner Honda Civic CRX, det er nok primært pga. bagenden.
Jeg har set en enkelt eller to der mente at C4 5d ligner Toyota Prius, men
et par pæne modeller er det i hvert fald i mine øjne.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 21:00

Halløj,

On Thu, 6 Oct 2005 12:52:14 +0200, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>udvendig. Det synes han endog selv. Men HAN har fået firmaet til at betale
>og så er man måske nok lidt mindre kræsen *S*

Hummm.. Når man lige skal hive de dér 25% af bilens pris lagt til
a-indkomsten kunne man måske nok lige overveje den en ekstra gang,
trods alt koster en C5 vel lidt mere end en tilsvarende C4

Men ellers ja.. En af mine kollegaer har en C5 stationcar, og den er
dælme ikke for køn. Rummelig, ja, men det er vel også hvad der er at
sige om den. Og så med 1.8 motor.. *znooooork* Den er ikke hurtig på
motorvejen med læs hjem fra Tyskland

** Lars

Fra : Lars Jensen

Dato : 06-10-05 08:25

Ole Sørensen wrote:

> [...]
> Toyota Avensis har ikke interesse. Skoda Octavia fås desværre ikke med 2,0

Hvad med Mazda 6, den nye faceliftede - kan fåes i 2,3L Sport med auto.
til omkring 345.000,-

> hilsen ole

Lars B

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-10-05 09:48

Lisbeth Jacobsen wrote:

> klage over mangel på plads på bagsædet i hans bil. Jeg aner ikke, om der er
> forskel på de ting i C4 og C5! Men mine bagsædepassagerer klager ikke.

Tjoeh, men det kommer jo i høj grad an på den der siddder foran. I
vores Xsara klager mine bagsædepassagerer sig. Når min kone fører
bilen er der ingen klager

Ebbe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-05 09:55

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in news:1128588508.592288.260900
@f14g2000cwb.googlegroups.com:

> Tjoeh, men det kommer jo i høj grad an på den der siddder foran. I
> vores Xsara klager mine bagsædepassagerer sig. Når min kone fører
> bilen er der ingen klager

Du har ret. Det er bare "sjovt" at man den dag i dag STADIG producerer
biler hvor bagsæderne er ubrugelige når de foreste sæder er kørt helt
tilbage.

Jeg forstår ikke man bliver ved med det. Så må de sq gøre bilen 5 cm.
længere og inddrage 5 cm af bagagerummet - så er der 10 cm mere at lege med
i kabinen.

Min gamle "spand" fra 1994 har kongeplads ved bagsæderne selvom forsæderne
er kørt helt tilbage. Der er sq langt mellem den slags biler desværre.

Fra : Basil

Dato : 06-10-05 13:34

Martin Johansen [6000] wrote:
> Min gamle "spand" fra 1994 har kongeplads ved bagsæderne selvom forsæderne
> er kørt helt tilbage. Der er sq langt mellem den slags biler desværre.

Ork jo, en Liana til 189k har mere benplads ved bagsædet end en mand på 2m
skal bruge, når der sidder en på 185cm på førerpladsen.
Skøn og funktionel bil, bare ikke så køn
Kai

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-05 21:25

"Basil" <but@but.com> wrote in

> Ork jo, en Liana til 189k har mere benplads ved bagsædet end en mand
> på 2m skal bruge, når der sidder en på 185cm på førerpladsen.

Respekt :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-10-05 16:29

> [...]
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Mon ikke også forsædet i mange af dem også er ubrugeligt med forsædet helt
tilbage. Om eksempelvis Honda Accord der kom midt i 80'erne sagde en tysk
motorjournalist, at der ikke var meget plads til bagsædepassagerernes ben nå
forsædet blev skubbet helt tilbage. Men han sagde også at han med sædet helt
tilbage ikke kunne nå pedalerne med sko på, og han målte 202 cm uden sko.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-10-05 16:36

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in

> Mon ikke også forsædet i mange af dem også er ubrugeligt med forsædet
> helt tilbage.

Jeg har ikke oplevet det endnu.

> Men han sagde også at han med sædet helt tilbage ikke kunne nå pedalerne
> med sko på, og han målte 202 cm uden sko.

Mit føresæde er altid helt tilbage - og det passer perfekt til mine lange
stylter :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 08:04

> [...]
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Ønsket kørestilling er jo også forskellig fra person til person, så det kan
jo variere en del. Nå jeg skulle ud at køre i min forrige chefs Passat måtte
jeg altid rykke sædet frem, selv om jeg nok er 5 cm højere end ham. Hvis jeg
bare kastede mig ind lå jeg og gloede op i loftet, og jeg vil sgu' hellere
sidde.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-10-05 10:58

> Ønsket kørestilling er jo også forskellig fra person til person, så
> det kan jo variere en del.

Ja, men jeg tror ikke det er det som gør udslaget.. nærmere forskellige
længde ben trods måske samme højde.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 11:33

> [...]
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Måske ikke, men en vis indflydelse må det vel ha'. Jeg har længere ben en
den omtalte chef, men hans valg af kørestilling var så jeg gloede ind i
dørstolpen nå bare kastede mig ind og forsøgte at se ud af ruden i venstre
fordør. Nå man ligger i sin bil som han gjorde bliver r.. vel skubbet frem
mod forkanten af sædet i forhold til hvor det var meningen den skulle være,
på den måde bliver der jo simuleret længere ben.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-10-05 12:27

> [...]
> vel skubbet frem mod forkanten af sædet i forhold til hvor det var
> meningen den skulle være, på den måde bliver der jo simuleret længere

Det har du helt ret i.

Det jeg tænker på er fx. at en Fiat Uno kan jeg slet ikke være i, hvor en
jeg har snakket med har samme højde som mig og han kan sagtens være der.
Han har altså kortere ben end jeg har, selvom vi er lige høje.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 16:18

> [...]
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> "MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Nu du siger Uno mindes jeg at have kørt i en, eller det var i hvert fald en
Fiat (en oplevelse jeg havde fortrængt indtil du triggede huskeren). Da jeg
skubbede sædet helt tilbage var det som om skinnerne gik opad det sidste
stykke, det føltes i hvert fald som om sædet forsøgte at hælde mig ned på
gulvet. Da jeg kørte i den fik jeg aktiveret et eller andet (vinduesvisker
eller blinklys) hver gang jeg slap speederen eller koblingen, mit knæ
vippede stilken opad. Så jeg KUNNE være der men har egentlig også for meget
af mine 186 cm sat af til transport, til rigtigt at befinde mig vel i en
Uno.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brian

Dato : 09-10-05 17:50

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> KUNNE være der men har egentlig også for meget af mine 186 cm sat af
> til transport, til rigtigt at befinde mig vel i en Uno.

Det viser jo meget godt at om man kan føle sig tilpas i en bil, ikke har så
meget med højden at gøre, men hvordan man gerne vil sidde med benene.
Jeg er 190cm, og befinder mig fint i en Uno. Jeg sidder godt nok højt oppe,
men benene kan sagtens være der.
Det skyldes jo nok at jeg er en af dem, der ikke bryder mig om at køre sædet
så langt tilbage, at jeg sidder med næsten strakte ben. Jeg vil gerne sidde
så tæt på rattet at mine albuer er i en 75-90 grader vinkel når jeg holder
midt på rattet, og mine knæ må også gerne være i noget der minder om en 75
graders bøjning. Alt andet giver mig krampe i benet på længere ture.

Forøvrigt forstår jeg ikke hvordan folk kan have det godt med, at ryglænet
nærmest giver en liggende stilling - men det er nok bare mig der er sær

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-10-05 08:15

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in

> Forøvrigt forstår jeg ikke hvordan folk kan have det godt med, at
> ryglænet nærmest giver en liggende stilling - men det er nok bare mig
> der er sær

Et eller sted handler det om, at se sej ud :) Men den alder er du og jeg
ovre så bare rolig

Fra : Brian

Dato : 10-10-05 17:42

Martin Johansen [6000] wrote:

> Et eller sted handler det om, at se sej ud :)

Nåå... så vil jeg da lige give den næste jeg ser ligge i sin bil, et
anderkendede nik med hovedet.

> Men den alder er du og jeg ovre så bare rolig

Snak for dig selv. Bare fordi du er ved at være gammel...

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-10-05 18:20

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in news:434a99a5$0$49017$14726298
@news.sunsite.dk:

> Nåå... så vil jeg da lige give den næste jeg ser ligge i sin bil, et
> anderkendede nik med hovedet.

ROFL

> Snak for dig selv. Bare fordi du er ved at være gammel...

Av min hofte..

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-10-05 11:44

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ønsket kørestilling er jo også forskellig fra person til person, så det
> kan
> jo variere en del.

Jep... det kan man observere, når man låner andres bil, lader andre køre sin
bil eller bare kører med andre.

Da jeg tog kørekort lærte jeg, at den mest optimale stilling i forhold til
rattet indebærer, at når du sætter dig godt til rette i sædet og strækker en
arm ud foran dig, så skal dit håndled (der hvor uret sidder) hvile på rattes
øverste kant. Du skal ikke tættere på og ikke længere fra.

Og sidder du med den afstand, så har du det mest optimale greb om rattet,
ifald det skulle blive nødvendigt at have mere end almindeligt fat i rattet.

Om det er en "tommelfingerregel", der oprindelig er fra før servostyringens
tid ved jeg ikke.
Men jeg har fået for vane, når jeg sætter mig ind i en "ny" bil, at tjekke
afstanden på den måde og indstille sædet derefter. Det er en kørestilling,
der passer mig fint. Til gengæld oplever jeg mange (mænd) der mener, at jeg
sidder for tæt på, hvilket jeg ikke selv oplever.

Min kæreste vil sidde længere væk end jeg. Til gengæld sætter jeg rattet
helt ned i skødet, mens han hellere vil have det helt op. Så vi skal ofte
regulere ret meget, når vi låner hinandens bil.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kim Kristensen

Dato : 06-10-05 18:35

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]

Tjoeh, men det kommer jo i høj grad an på den der siddder foran. I
vores Xsara klager mine bagsædepassagerer sig. Når min kone fører

Ja folk glemmer nogle gange det med "længden" på ratholderen, og forskellene
i længden er sjældent særlig stor. Ifølge Bilnorges målinger er der faktisk
overraskende lidt forskel på visse punkter:

Benplads for med sædet helt tilbage i cm:
Xsara 118,0 - C4 118,5 - C4 118,0

Benplads ved bagsædet med forsædet helt tilbage:
Xsara 66,0 - C4 61 - C5 66,0

Højde over forsæde/bagsæde:
Xsara 96,5/95,0 - C4 101,0/92,0 - C5 101,5/101,0

Kabine brede for/bag:
Xsara 139,5/133,5 - C4 141,0/134,5 - C5 145,0/140,0

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 06-10-05 11:11

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg forstår ikke man bliver ved med det. Så må de sq gøre bilen 5 cm.
> længere og inddrage 5 cm af bagagerummet - så er der 10 cm mere at lege med
> i kabinen.

Den første løsning gør bilen dyrere end konkurrenterne. Den anden
løsning gør bagagerummet mindre end konkurrenternes.

Alle bilproducenter reklamerer med hvor stort bagagerummet er. Jeg kan
ikke lige mindes at have set nogen der reklamerer med hvor meget plads
der er på bagsædet. Det er åbenbart ikke et "salespoint" for folk
(dig undtaget, selvfølgelig

For vores vedkommende er det nu heller ikke sååå væsentligt idet
det er relativt sjældent at vi overhovedet har nogen siddende på
bagsædet. Skulle det ske at vi får problemer, vinder min kone bare
retten til at føre dytten mens jeg sætter mig bagved hende. Når hun
kører, har jeg nemlig fin plads på bagsædet

Ebbe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-10-05 21:29

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote in news:1128593438.746599.111400
@g44g2000cwa.googlegroups.com:

> Den første løsning gør bilen dyrere end konkurrenterne. Den anden
> løsning gør bagagerummet mindre end konkurrenternes.
>
> Alle bilproducenter reklamerer med hvor stort bagagerummet er.

Om jeg kan have 10 liter mere eller mindre rager mig en høstblomst og
ærligt talt tror jeg ikke jeg er den eneste..

Men nuvel det betyder ikke så meget - jeg har pt. den plads jeg skal bruge
og i min næste bil er det heller intet problem mig bekendt

Fra : Martin Sørensen

Dato : 06-10-05 13:08

Lisbeth Jacobsen skrev:

> "mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Jeg synes C5 ser en del større ud, lidt a'la luftskib.

> [...]
> handlet vel også om, hvad man gerne vil signalere med sin bil? Jeg ville
> ikke bryde mig om at køre i en bil, der ligner en firmaleaset lederdyt.

Nu er vi nogle der er ret kolde overfor hvad andre tror vores bil
lide bilen og prisen var rigtig kunne jeg nok leve med en alligevel

Men selvfølgelig betyder det noget om jeg selv kan lide designet.

Tilbage til C5, estetisk er den IMHO et stort tilbageskridt IFT Xantia.

Mvh

Martin

---
Never buy version 1.0 of anything
Den kedeligste bil er den der ikke starter en våd, kold novembermorgen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-10-05 14:02

Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er vi nogle der er ret kolde overfor hvad andre tror vores bil

Jeg det er jeg sgu også. *S*

Men JEG synes, at C5 signalerer leaset firmalederdyt. Du og andre synes
måske det sammen, måske noget andet? Men jeg fravælger den ikke på grund af
hvad andre måtte mene, men på grund af, hvad JEG mener om den.

> Eneste undtagelse for mig er måske BMW, men hvis jeg kunne
> lide bilen og prisen var rigtig kunne jeg nok leve med en alligevel

Den - og Auidi - ville jeg ikke eje. Uanset pris.

> Men selvfølgelig betyder det noget om jeg selv kan lide designet.

Lige præcis!

Mvh. Lisbeth

Fra : Jacob E.

Dato : 06-10-05 14:22

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Den - og Auidi - ville jeg ikke eje. Uanset pris.

Har du kørt i én??

Mvh Jacob

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-10-05 08:28

> Har du kørt i én??

Der er biler jeg fravælger selvom de er god at køre i.
Der er endog biler jeg fravælger UDEN at have kørt i dem!

De seneste 10 år har jeg eksempelvis ment, at mange Mazda-modeller er
kanonpæne udvendig - men så grimme indvendig, at jeg ikke engang har gidet
prøvekøre dem de seneste to gange jeg har købt ny bil. Jeg har været forbi
Mazda, åbnet bildøren, kigget ind og er gået igen uden at gide prøvekøre.

Det er vigtigt for mig, at det JEG skal se på, når jeg sidder i bilen, gør
mig glad og godt tilpas. Min C4 elsker jeg at kigge på. Både ud- og
indvendig. Og da den tillige er god at køre i ......

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-10-05 12:32

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]

> Mazda, åbnet bildøren, kigget ind og er gået igen uden at gide prøvekøre.

Du har da vist ikke haft åbnet døren i en 6'er ... at sige at de har et
grimt interriør, i forhold til en Citrobang, det er sgu langt ude :)

> Mvh. Lisbeth

Lars B
Mazda 6 2,3L Sport

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-10-05 12:59

"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse

> Du har da vist ikke haft åbnet døren i en 6'er ... at sige at de har et
> grimt interriør, i forhold til en Citrobang, det er sgu langt ude :)

Har faktisk set interiøret i en Mazda 6.
Det er, som du selv har observeret, forskelligt fra interiøret i en C4, som
JEG langt bedre kan lide.

Der er Mazda-modeller, som jeg synes er flotte udvendig. Din 6'er hører ikke
med til dem. Den er i mine øjne på linje med C5, som jeg heller ikke kan
lide. Hverken ind- eller udvendigt.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Jensen

Dato : 07-10-05 13:40

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> med til dem. Den er i mine øjne på linje med C5, som jeg heller ikke kan

Du fejler noget Lisbeth :)

Den ye 6'er er da netop noget af det bedst designede i personbiler de
sidste mange år. C4'eren ligner i mine øjne en hund der er ved at
forrette sin nødtørft, med sin "krumme ryg" :)

Tsk.... nå, Beauty is in the eye of the beholder :)

> Mvh. Lisbeth

Lars B

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-10-05 18:42

Fra : Brian

Dato : 07-10-05 19:36

Lars Jensen wrote:

> Den ye 6'er er da netop noget af det bedst designede i personbiler de
> sidste mange år. C4'eren ligner i mine øjne en hund der er ved at
> forrette sin nødtørft, med sin "krumme ryg" :)

LOL - jeg kan aldrig se på en C4 på samme måde igen

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 08-10-05 10:19

Brian wrote:

> LOL - jeg kan aldrig se på en C4 på samme måde igen

Det er jeg ked af Brian :)

> /Brian

Lars B

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 21:03

Hejsa,

On Thu, 6 Oct 2005 15:02:10 +0200, "Lisbeth Jacobsen"

Tør man spørge hvorfor?

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 07:56

"Lars Knudsen" <larsnospam@landligtxxx.dk> skrev i en meddelelse

> Tør man spørge hvorfor?

Først og fremmest fordi jeg synes, de er for kedelige at se på - for lidt
spræl, for lidt sjov, for lidt mod i designet. Lidt for pæne og klassiske.

Lige p.t. er bilfarver i øvrigt generelt en ynkelig sag! Der er ikke meget
spræl i bilers design og farver i disse år!

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-05 08:35

Hej,

On Sat, 8 Oct 2005 08:55:49 +0200, "Lisbeth Jacobsen"

>Først og fremmest fordi jeg synes, de er for kedelige at se på - for lidt
>spræl, for lidt sjov, for lidt mod i designet. Lidt for pæne og klassiske.

Ja ok, fair nok. Det er jo et spørgsmål om smag og behag - men BMW har
da fået en del kritik for deres "modige" design i den nye 5-serie (og
tidligere i 7-serien). Men ja, de ligner sig selv på godt og ondt.

Selv foretrækker jeg absolut at min bil - når der er tale om en stor
bil - er designet klassisk og pænt uden for meget halløj. Set i
modsætning til fx. C5 hvor man har prøvet lidt og er endt med en at
være ordenlig klods at se på (syntes jeg).

>Der er ikke meget spræl i bilers design og farver i disse år!

Ahhhh.. Der er da også eksempler på det modsatte. Din egen C4 skiller
sig da friskt ud både lidt på design og det dér rat hvor navet ikke
drejer. Jeg var nede hos BMW i torsdags og hente en reservedel og
måtte - igen - finde mig selv stå og se på den Mini de har holdende i
udstillingen, den er da om noget lidt sprælsk i design og interiør.

Alt kan vel ikke være sprælsk designet, der skal jo også være plads
til os der gerne vil ha' en "kedelig" bil... Selv om det da kunne være
sjovt hvis vejene lignede Andeby

Men man må jo nok også indse at de (bilproducenterne) skal passe
rigtig meget på, det koster formuer at introducere en ny model og
bliver det for sprælsk så folk ikke køber den så er det rigtig store
tab man taler om. Og tilsyneladende - om man så bryder sig om det
eller ej - er det åbenbart generelt mest det lidt ikke ALT for
utrerede design og farvevalg, der sælger.

** Lars

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 15:29

> Ja ok, fair nok. Det er jo et spørgsmål om smag og behag

Det er det nemlig.

> Selv foretrækker jeg absolut at min bil - når der er tale om en stor
> bil - er designet klassisk og pænt uden for meget halløj.

Sådan vil jeg også mene, at den store bil skal være.

> Set i modsætning til fx. C5 hvor man har prøvet lidt og er endt med en at
> være ordenlig klods at se på (syntes jeg).

C5 er lige præcis en stor klods.

> [...]
> måtte - igen - finde mig selv stå og se på den Mini de har holdende i
> udstillingen, den er da om noget lidt sprælsk i design og interiør.

Ja bestemte.... Mini Cooper (Cabriolet) er en af de biler, jeg er helt vild
med. Men den koster sindssygt meget for meget i forhold til, hvad man får.
Så den blev lynhurtigt fravalgt på grund af prisen - og så fordi den er for
lille til mine behov.

> Alt kan vel ikke være sprælsk designet, der skal jo også være plads
> til os der gerne vil ha' en "kedelig" bil... Selv om det da kunne være
> sjovt hvis vejene lignede Andeby

Bestemt skal alt ikke være spræl. Det kunne dælme være det same,
hvis alle foretrak samme model, farve etc som mig!

> Og tilsyneladende - om man så bryder sig om det
> eller ej - er det åbenbart generelt mest det lidt ikke ALT for
> utrerede design og farvevalg, der sælger.

Sådan er det tydeligvis.

Mvh. Lisbeth

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-10-05 15:40

Lisbeth Jacobsen wrote:
> Lige p.t. er bilfarver i øvrigt generelt en ynkelig sag! Der er ikke
> meget spræl i bilers design og farver i disse år!

Hvor meget spræl vil du ha'? Skal vi over i BR legetøj afdelingen eller små
lyserøde drejeknapper alle steder i kabinen? Jeg ville ikke bryde mig om at
køre 160 km/t i en bil der ligner noget fra en legetøjsbutik indvendigt. Ej
heller i øsende regnvejr hvor man ikke kan se en skid. Der skal tingene
altså være funktionelle og ikke sprælske.

Og mht. C5: Det kan da godt være at den ser lidt tarvelig ud i Holstebro
eller ude på Lars Tyndskids mark. Det er Citroen nok ligeglade med. En
Ferrari ville nok også se tarvelig ud samme sted. Men steder hvor man er
knapt så kedelige som i DK, er den et frisk pust rent designmæssigt, synes
jeg.

Man kan godt diskutere smag, men man bliver aldrig enige.

hilsen ole

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 16:30

> Hvor meget spræl vil du ha'?

Bare lidt mere end man kan få p.t.!

> Skal vi over i BR legetøj afdelingen eller små lyserøde drejeknapper alle
> steder i kabinen?

Nope.. men hvorfor er der det mest udbredte sølvgråt og blåt?
Og hvorfor er der SÅ mange bilmærker, der kun fås i kedelige standardfarver
mage til de andre modellers farver?

Det var ikke mange farver, der var at vælge mellem til min - og halvkedelige
er de allesammen.

> Jeg ville ikke bryde mig om at køre 160 km/t i en bil der ligner noget fra
> en legetøjsbutik indvendigt.

De fleste biler er jo også indvendigt dækket af sort plastic og ligner
indmaden i en billig værktøjskasse fra Bauhaus.

> Ej heller i øsende regnvejr hvor man ikke kan se en skid. Der skal tingene
> altså være funktionelle og ikke sprælske.

I øsende regnvejr forsvinder de mest udbredte bilfarver.

> Og mht. C5: Det kan da godt være at den ser lidt tarvelig ud i Holstebro
> eller ude på Lars Tyndskids mark. Det er Citroen nok ligeglade med.

Jeg synes nu ikke, den ser tarvelig ud. Og ikke mere tarvelig på Lars
Tyndskids mark end i Århus C.

> En Ferrari ville nok også se tarvelig ud samme sted.

Øhhh???

> Men steder hvor man er knapt så kedelige som i DK, er den et frisk pust
> rent designmæssigt, synes jeg.

JEG kan ikke få øje på noget friskt pust ved en C5.

> Man kan godt diskutere smag, men man bliver aldrig enige.

Heldigvis er folk ikke enige.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-10-05 18:16

Lisbeth Jacobsen wrote:

> JEG kan ikke få øje på noget friskt pust ved en C5.

Jeg HAR sagt du skal bestille tid hos din optiker :)

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-10-05 19:01

> Jeg HAR sagt du skal bestille tid hos din optiker :)

Hvad kan DU set af "friskt pust" ved en C5?

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 22:45

"Lars L. Hansen" skriver:

> Jeg HAR sagt du skal bestille tid hos din optiker :)

Sikker på at det ikke er dig der skal det

Fra : Ole Sørensen

Dato : 08-10-05 20:23

Lisbeth Jacobsen wrote:
> De fleste biler er jo også indvendigt dækket af sort plastic og ligner
> indmaden i en billig værktøjskasse fra Bauhaus.

Ja, hvis du altid kun vælger bundskraberen i sortimentet. Du kan sagtens få
blodrøde sæder i din BMW eller 2-delt beige og sort instrumentpanel i din VW
Passat hvis du vil betale 75.000 kr. ekstra for en Highline model fremfor en
standard Trendline.

> Jeg synes nu ikke, den ser tarvelig ud. Og ikke mere tarvelig på Lars
> Tyndskids mark end i Århus C.

Jeg tænkte nu mere på Paris eller en anden metropol end Århus C.! hehe

> JEG kan ikke få øje på noget friskt pust ved en C5.

Som jeg skrev før, så tror jeg at du vil kunne se det friske pust hvis du
boede i en millionby hvor alle bilerne ligner hinanden. C5'ernn ligner i
hvert fald ingen andre. Det kan godt være at den passer bedre ind i storbyen
end i en ille jysk flække. Sidstnævnte sted har det jo aldrig været populært
at skille sig ud fra mængden

hilsen ole

Fra : Ole Sørensen

Dato : 10-10-05 16:52

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]

end i en ille jysk flække. Sidstnævnte sted har det jo aldrig været populært

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 21:02

Halløj,

On 6 Oct 2005 05:07:55 -0700, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

>Nu er vi nogle der er ret kolde overfor hvad andre tror vores bil
>lide bilen og prisen var rigtig kunne jeg nok leve med en alligevel

Hehe... Her er det faktisk mest fruen der er "udsat" for hvad andre
syntes vores 5'er signalerer Der er bare nogen - nok mest mænd -
der ikke har det godt med en pige bag rattet ved siden af sig i
lyskryds...

** lars

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-05 23:15

> [...]
> syntes vores 5'er signalerer Der er bare nogen - nok mest mænd -
> der ikke har det godt med en pige bag rattet ved siden af sig i

Så kan man jo bare overhale

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-10-05 08:05

Halløjsa,

Ja-da

** Lars

Fra : anders majland

Dato : 06-10-05 12:24

> Jeg husker en del negative ting om Citroen C5-modellen. Nu er der
> kommet en facelifted version for ikke så længe siden. Er tingene mon
> blevet bedre på den?

Et vennepar har købt den med den lille dieselmotor (1,6 110hk?). Jeg har
også kørt lidt i den første udgave med 2liter og automatgear. Selvom det er
en stor bil så synes jeg den lille diesel gør det meget godt og den er
temmelig økonomisk. På en tur på skrå af jylland (landevej og mange små
byer) holdt den 23km/l med (2 voksne og 3 børn i bilen og ~50kg i
bagagerummet) Hastigheden var mellem det lovlige og klipgrænserne.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 21:04

Hej,

On Thu, 6 Oct 2005 13:23:42 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> [...]
>byer) holdt den 23km/l med (2 voksne og 3 børn i bilen og ~50kg i
>bagagerummet) Hastigheden var mellem det lovlige og klipgrænserne.

Det er dælme en ret god økonomi.... Lidt imponeret faktisk...

** Lars

Fra : Karsten

Dato : 06-10-05 13:21

Hej
Jeg har kørt en "ny" Citroen fra 2000 til 2005, og nu udskiftet med en Audi.
Jeg var faktisk tilfreds med Citroen, som har dejlig køre komfort.
Men jeg har aldrig oplevet så dårlig service som fra det Citroen værkstedet.
Totalt ublu regninger, og konstant fejl de ikke kunne finde.

Derfor havde jeg fravalgte Citroen C5 på forhånd ved næste bilskifte. Valget
stod da imellem Peugeot 407 og Audi A4, og Audien vandt.
30 000 km mellem hvert service, kompenent -og fair værksted, markant lavere
service priser samt stor køreglæde.

Meget tilfreds bilist.

hilsen
Karsten

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-05 13:33

Karsten wrote:
> [...]
> Men jeg har aldrig oplevet så dårlig service som fra det Citroen værkstedet.
> Totalt ublu regninger, og konstant fejl de ikke kunne finde.

Hvilken model?

Fra : Karsten

Dato : 06-10-05 21:29

Xantia

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-10-05 21:06

Hej,

On Thu, 6 Oct 2005 14:20:43 +0200, "Karsten" <kskov@FOXpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>Men jeg har aldrig oplevet så dårlig service som fra det Citroen værkstedet.
>Totalt ublu regninger, og konstant fejl de ikke kunne finde.

*znork* Samme oplevelse her i den Xsara VTS jeg havde. Bilen var fin,
men værkstedet var eddermame dårligt.

> [...]
>stod da imellem Peugeot 407 og Audi A4, og Audien vandt.
>30 000 km mellem hvert service, kompenent -og fair værksted, markant lavere

Ahhhhh.. Og så er den nye A4 altså bare gennemgående ret nice

** Lars

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 15:57

> [...]
> en facelifted version for ikke så længe siden. Er tingene mon blevet bedre

Hvis jeg skal være helt ærlig: Det tror jeg ikke! Jeg hørte dog for noget
tid siden, at PSA erkendte, at de havde anvendt ekstremt dårlige materialer
i forb. m. de elektriske forbindelser (deraf alle de "morsomme" elektriske
fejl, bl.a. bilbrandene), og at de vist overvejede at skifte
underleverandører (god ide!). Det vil dog ikke hjælpe på de forfærdelige
mekaniske problemer (motorer, samlekvalitet osv osv), så dér skal de vist
have fat i de helt store ændringer, hvis kvaliteten skal bare en smule op.
Jeg ville ikke røre den med en ildtang.

> [...]
> og Toyota Avensis har ikke interesse. Skoda Octavia fås desværre ikke med

Octavia eller Mondeo; det er mit bud. _Aldrig_ en PSA bil!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 18:23

Kopierer lige fra et indlæg i tråden "Tillykke PSA" - og siger "Go'
fornøjelse!":

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-10-05 20:25

> Octavia eller Mondeo; det er mit bud. _Aldrig_ en PSA bil!

Octavia er jeg enig i. Den nye er en fantastisk bil til prisen og for de
lidt mere åndsfriske er en Altea eller Toledo endnu bedre Men at en
Mondeo skulle være en langt bedre bil end en C5 er vist svært at bevise. Det
er da velkendt, at en C5 er en flittig gæst på Mandagsbil, men en C5 er også
blandt klassens sikreste biler og en del undersøgelser placerer den langt
over den nye Mondeo i rusttests. Skulle jeg vælge en 3-4 årig bil ville jeg
lige så gerne vælge en C5 som en Mondeo, men som ny ville jeg ikke turde
foretage "investeringen"...

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi
www.bokstuning.dk

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 21:12

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:434579f8$0$87552$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> Mondeo skulle være en langt bedre bil end en C5 er vist svært at bevise.
> Det er da velkendt, at en C5 er en flittig gæst på Mandagsbil, men en C5

Ja, den ros skal flere franske biler have - de er meget kollisionssikre osv.
(men det kan man ikke bruge til så meget, når de står på værksted...).

> og en del undersøgelser placerer den langt over den nye Mondeo i
> rusttests.

Helt enig; PSA har haft held til at fylde godt med voks i hulrummene osv.
(så ruster den ikke, når den står på værksted); den ros skal de have - og
det kunne bl.a. Ford lære en del af (det er rent til grin, det problem
Mondeo Mk 3 har/har haft med rust i bl.a. bunden af dørene!). Mk 2'eren er
da også kendt for at ruste (og derfor er min blevet godt og grundigt
Dinitrolificeret de sidste par år; den investering på ca. 3000,- per
30000-40000 km tror jeg er givet godt ud).

> Skulle jeg vælge en 3-4 årig bil ville jeg lige så gerne vælge en C5 som
> en Mondeo, men som ny ville jeg ikke turde foretage "investeringen"...

Læs mit indlæg ovenfor vedr. brugtvognstest af C5 (som er kopieret fra
tråden "Tillykke PSA"). Aldrig, aldrig PSA hos mig!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 06-10-05 23:45

THIS IS RUMOUR-CONTROL - HERE ARE THE FACTS: (*)

Bo Velschow wrote:
> [...]
> i forb. m. de elektriske forbindelser (deraf alle de "morsomme" elektriske
> fejl, bl.a. bilbrandene), og at de vist overvejede at skifte

Bla bla, du har hørt og du har hørt. Her er lidt fakta:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3299

> [...]
> have fat i de helt store ændringer, hvis kvaliteten skal bare en smule op.

Nu er du gået i selvsving. PSA laver ganske udmærkede motorer og
tilhørende gearkasser - automatkasser køber de vistnok samme steder som
tyskerne. Der er faktisk rigtig mange der gerne vil bruge og købe
PSA-motorer. Her er lidt flere fakta:

Mitsubishi:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3970
Toyota:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3648
BMW, Ford, Jaguar:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3308
Volvo:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=2214
Mini (BMW):
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=2837
Jaguar:
http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=1703

Men fortæl mig nu hvorfor du er så indebrændt på PSA?

*) Citat fra Alien 3 filmen :)

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-10-05 18:52

> THIS IS RUMOUR-CONTROL - HERE ARE THE FACTS: (*)

> Bla bla, du har hørt og du har hørt. Her er lidt fakta:
> http://www.bilmagasinet.dk/nyheder/default.asp?mode=1&id=3299

Øh... ja..? Det var netop det, jeg henviste til...? Jeg kunne bare ikke lige
finde kilden...

> Men fortæl mig nu hvorfor du er så indebrændt på PSA?

Indebrændt? Nå, du hentyder til brandene i 406/307/C3/C5?? Nej, der var jeg
vist for perfid...

Nej, årsagen til mine holdninger (jeg går ud fra, at det er det, du hentyder
til med "indebrændt" - selvom du må medgive, at ordet måske ikke var så
velvalgt i sammenhæng med lige netop PSA! ) ) til PSA-biler er såmænd, at
jeg finder det forbløffende, at så mange stadig vælger at købe den slags,
selvom det gang på gang har været/er fremme (bl.a. i nærværende NG, men også
utallige andre steder), hvor ringe kvaliteten er. Når man så åbenbart oven i
købet får en helt usandsynlig ringe behandling på værkstederne, ja, så hører
min forståelse for bilernes popularitet op! Bemærk, at jeg ikke samtidig
påstår, at andre bilmærker er fejlfrie (sådan et findes vist ikke... -
og jeg har da selv haft mine oplevelser med min Mondeo) - men når man
læser/hører om den ufattelige mængde _forskellige_ fejl, folk oplever, så
får det mig til at give bilmærkerne prædikatet: Dårlig kvalitet! Så simpelt
er det. Naturligvis vil der være masser af PSA-kørere, der aldrig har
oplevet det mindste med deres bil (du hører antagelig til dem) - men når man
af udvalgte af disse får tudet ørerne fulde af: "Jeg har aldrig hørt om
problemer med Citroen/Peugeot"; "Det er kun hylere, der skriver på
mandagsbil.dk - og fejlene skyldes manglende vedligeholdelse", "Det er
normalt, at plejlstængerne skal skiftes efter 5000 km(!)" osv. osv. i en
uendelighed, så bliver jeg provokeret. Når FDM kan skrive i deres
brugtvognstest okt. 2004 af Citröen C5 fra årgang 1998 og frem kan skrive
"Faktisk har vi aldrig før oplevet så lang en liste af fejl som med denne
Citroën. De værste fejl omfatter motorstop og mistet bremse- og
servovirkning." (og så følger en lang, lang liste med fejl), så kan billedet
altså ikke blive meget tydeligere for mig (men samtidig er det forbløffende,
så mange der vælger at lukke øjnene for fakta).

Forstå mig ret: Jeg ønsker da bestemt for alle bil-ejere, at de må have så
meget glæde af deres bil som muligt (dvs. størst mulig "oppe-tid"/mindst
mulig tid på værksted/færrest mulige driftstop osv.). Det er da surt show,
når éns næst-dyreste investering (boligen er typisk den dyreste) bare ikke
vil.

Jeg vil til enhver tid medgive, at PSA-bilerne da har nogle fortrin - bl.a.
rustbeskyttelse og kollisionssikkerhed (og sikkert også udvalgte motorer) -
men hvis man samtidig "betaler" for disse dyder med konstante
drifts-forstyrrelser af større eller mindre omfang (ovenstående er ikke en
brik værd, når bilen konstant er på værksted/holder stille), så er det efter
min mening ikke det værd. Når værkstederne så åbenbart oveni i mange
tilfælde er nogle sv*n (denne her er meget god (men desværre ikke unik):
http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1642), så gider jeg
ihvertfald slet, slet ikke de mærker (og har oprigtigt talt svært ved at
forstå dem, der gør) - men sådan er vi jo så forskellige.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 19:35

Bo Velschow skriver:

> "Faktisk har vi aldrig før oplevet så lang en liste af fejl som med denne
> Citroën. De værste fejl omfatter motorstop og mistet bremse- og
> servovirkning."

cut

> Jeg vil til enhver tid medgive, at PSA-bilerne da har nogle fortrin - bl.a.
> rustbeskyttelse og kollisionssikkerhed

Det bliver de nødt til at have på grund af svigtende bremseforstærke

Klaus (der ikke kunne dy sig)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 19:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det bliver de nødt til at have på grund af svigtende bremseforstærke

Vi bruger ikke bremseforstærkere. Vi har hydraulikpumper der kan levere
op til 170 bar. Det der oldnordiske vakkum-fis kan I have for jer selv :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 20:08

"Lars L. Hansen" skriver:

> Vi bruger ikke bremseforstærkere. Vi har hydraulikpumper der kan levere
> op til 170 bar. Det der oldnordiske vakkum-fis kan I have for jer selv :)

Okay, vi beholder bare det oldnordiske system der virker !
(så du ikke den komme

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 21:12

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Lars L. Hansen" skriver:

> Okay, vi beholder bare det oldnordiske system der virker !
> (så du ikke den komme

Ha! Det virker ja, så længe I har vakkum. Vi har tryk på systemet længe
efter motoren er slukket. Nå! :P

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 22:11

"Lars L. Hansen" skriver:

> Ha! Det virker ja, så længe I har vakkum. Vi har tryk på systemet længe
> efter motoren er slukket. Nå! :P

Det bliver i sku også nødt til, når motoren sådan sætter ud i tide og
utide. Og andre med simple gammeldags traktorer har ikke rigtig brug for
bremsekraft, når bilen er stoppet

Klaus
(der ikke aner om der er vaccumforstærker på sin bil, den bremser bare)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-10-05 16:38

> Ha! Det virker ja, så længe I har vakkum. Vi har tryk på systemet længe
> [...]

Sikkert det der har været årsag til den mest hårdrejsende køretur jeg nogen
sinde har været udsat for i en bil. Det var i en CX2000 som tabte
hydraulikolie, da vi blev vist rundt i omegnen af Mo i Rana (Norge). Så ned
af et fjeld på noget der minder om en dårlig dansk markvej, uden affjedring
og andet bremse end den modstand motoren kan diske op med. Vi kom alle ned i
et stykke men bilen led lidt overlast, der er jo ikke meget frihøjde uden
tryk så den stenede grusvej var ikke så rar ved undervognen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-10-05 17:34

Kim Kristensen wrote:
> Sikkert det der har været årsag til den mest hårdrejsende køretur jeg nogen
> sinde har været udsat for i en bil. Det var i en CX2000 som tabte
> hydraulikolie,

Jowjow - men man kører jo heller ikke rundt i en almindelig bil, hvis
bremsevæsken pisser ud. Så er man i hvert fald selv ude om det.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 08:11

> Jowjow - men man kører jo heller ikke rundt i en almindelig bil, hvis
> bremsevæsken pisser ud. Så er man i hvert fald selv ude om det.

> [...]

Det er vi helt enige om, hverken kammeraten eller jeg var klar over at der
var en direkte sammenhæng mellem bremser og affjedring på sådan en fætter.
Manden i kammeratens familie som vi besøgte der i Norge gloede lidt på den
lysende advarselslampe, lidt i instruktionsbogen og blev så enig med sig
selv om at vi hurtigt måtte ned på flad mark i en fart hvilket vi i hvert
fald også kom.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 20:52

Bo Velschow wrote:

> Øh... ja..? Det var netop det, jeg henviste til...? Jeg kunne bare ikke lige
> finde kilden...

Og så vil du hellere citere forkert? Der står ikke "at PSA erkendte, at
de havde anvendt ekstremt dårlige materialer", som du skriver, men
derimod at "PSA-gruppen er utilfreds med kvaliteten af de komponenter,
man køber hos underleverandører".

> Indebrændt? Nå, du hentyder til brandene i 406/307/C3/C5?? Nej, der var jeg
> vist for perfid...

Ja, det er fint.

> jeg finder det forbløffende, at så mange stadig vælger at købe den slags,
> selvom det gang på gang har været/er fremme (bl.a. i nærværende NG, men også
> utallige andre steder), hvor ringe kvaliteten er.

Ja, dig og et par stykker til bliver jo ved med at gentage det - men det
bliver det ikke nødvendigvis sandt af-.

> [...]
> mandagsbil.dk - og fejlene skyldes manglende vedligeholdelse", "Det er
> normalt, at plejlstængerne skal skiftes efter 5000 km(!)" osv. osv. i en

Hvorfor blive provokeret - du har ikke noget grundlag for at afgøre om
de taler sandt eller ej (bortset fra den med plejlstængerne som var ironi).

> [...]
> "Faktisk har vi aldrig før oplevet så lang en liste af fejl som med denne

C5'eren har uden tvivl haft en del børnesygdomme - men den der FDM-test
drejer sig om een bil. Det siger ca. nul-og-en-skid om mærkets
kvaliteter eller mangel på samme.

> så kan billedet
> altså ikke blive meget tydeligere for mig (men samtidig er det forbløffende,
> så mange der vælger at lukke øjnene for fakta).

1) Det er ikke fakta du bringer til torvs. Det er rygter og statistik på
enkelttilfælde.
2) Der findes formentlig masser af PSA'er uden særlige fejl.

> Jeg vil til enhver tid medgive, at PSA-bilerne da har nogle fortrin - bl.a.
> rustbeskyttelse og kollisionssikkerhed (og sikkert også udvalgte motorer)

Motorerne er fine - nogen er bedre end andre, men jeg tror ikke der er
nogen decideret dårlige motorer. Der er i hvert fald i, som du eller
skriver i et tidligere indlæg "forfærdelige mekaniske problemer
(motorer, samlekvalitet osv osv)". De havde problemer i starten af
90'erne med en 1.8 8v (oliespild) og deres 3.0 24v (havari pga.
underdimensionerede smørekanaler til knasterne).

> [...]
> ihvertfald slet, slet ikke de mærker (og har oprigtigt talt svært ved at
> forstå dem, der gør) - men sådan er vi jo så forskellige.

Tror du selv på at det er den værkstedsoplevelse den gennemsnitlige
PSA-ejer har? At mekanikeren siger "tag din lortebil og skrid"? Hvis
historien overhovedet er sand.

Og ja vi er forskellige. Du kører Ford og jeg kører Citroën. Men hvis du
skal svine mit mærke til, så vil jeg foretrække at du gør det med lidt
mere substans end i dit indlæg fra 6/10 16:57, denne tråd. Det er bare
for tyndt.

Mvh.

Fra : TDN

Dato : 07-10-05 21:55

> C5'eren har uden tvivl haft en del børnesygdomme - men den der FDM-test
> drejer sig om een bil. Det siger ca. nul-og-en-skid om mærkets kvaliteter
> [...]

Øh hvad for noget, deres test baserer sig på deres medlemers erfaringer,
synstest, og resultater fra FDM's egne testcentre. Så at alle disse fejl
skulle stamme fra det ene eksemplar de viser billeder af skal du vist
længere ud på landet med. Det er vel lige så styg som at påstå PSA laver
gode biler baseret på dine egne erfaringer med de par stykker du har ejet
sammenlignet med alle dem der er solgt.......

Mvh
Thomas

Fra : Bo Velschow

Dato : 07-10-05 23:15

> [...]
> "PSA-gruppen er utilfreds med kvaliteten af de komponenter, man køber hos

Som nævnt: Jeg kunne ikke finde kilden, og derfor citerede jeg frit efter
hukommelsen. Du har ret, og jeg fejlciterede.

> Ja, det er fint.

Det var en joke. Jeg er ked af, at du føler dig stødt (men det _var_ altså
et malplaceret udtryk, du valgte! ).

> [...]
> taler sandt eller ej (bortset fra den med plejlstængerne som var ironi).

Nej, netop den med plejlstængerne er fra en tidligere kollega, der var åh,
så glad for sin 406'er (ihvertfald de første 5000 km, indtil problemerne for
alvor begyndte ("men de var helt normale", som hans værksted blev ved med at
sige)). Den er skam sand nok..

> C5'eren har uden tvivl haft en del børnesygdomme - men den der FDM-test
> drejer sig om een bil. Det siger ca. nul-og-en-skid om mærkets kvaliteter
> eller mangel på samme.

Nej, det er et samlet udtryk for medlemmernes feedback på det pågældende
mærke. Så jo, det siger nok en hel del om mærkets "kvalitet". Jeg mailer dig
gerne testen, hvis du er interesseret.. Som kuriosum får punktet "El-anlæg"
1 (én!) stjerne ud af 6 mulige (vi lader den lige stå et øjeblik...!).

> 1) Det er ikke fakta du bringer til torvs. Det er rygter og statistik på
> enkelttilfælde.

Hvis du vælger at tro det, så er du velkommen - men så er der vist heller
ikke basis for at drøfte emnet yderligere...

> 2) Der findes formentlig masser af PSA'er uden særlige fejl.

Givetvis - men hvis man tager mandagsbil.dk og korrelerer med antallet af
bilerne på vejene - så taler det vist for sig selv.. (samt selvfølgelig alle
de oplevelser, éns omgangskreds med den slags biler fortæller om).

> Tror du selv på at det er den værkstedsoplevelse den gennemsnitlige
> PSA-ejer har? At mekanikeren siger "tag din lortebil og skrid"? Hvis
> historien overhovedet er sand.

Det håber jeg da ikke, den er - men hvad så med alle de andre historier på
f.eks. mandagsbil.dk om horrible (PSA-)værksteds-oplevelser - og FDM's
undersøgelser af Citroen/Peugeout-ejeres (mangel på) tilfredshed med
værkstederne (kommer med jævne mellemrum i "Motor")?? Det er næppe et
tilfælde, at disse bil-ejere gang på gang ligger _helt_ i bunden af den
slags undersøgelser (nå jo, der er jo tale om "hylere" - det bliver jeg ved
med at glemme!).

> [...]
> skal svine mit mærke til, så vil jeg foretrække at du gør det med lidt
> mere substans end i dit indlæg fra 6/10 16:57, denne tråd. Det er bare for

Jeg er ked af, at du føler, at dit mærke bliver svinet til - men det var nu
blot mit forsøg på at fraråde den oprindelige skribent at købe en C5. Han
spørger jo trods alt "Tør man købe en C5 ?", og da min holdning til det
spørgsmål er "Nej, det tør man ikke!", så svarer jeg, som jeg gør. Hvis du
er så nærtagende, at du føler, det er at svine dit mærke til, så kan jeg kun
beklage (men så vil jeg anbefalde dig at undlade at læse en hel del af de
andre indlæg, samt slet ikke at kigge på mandagsbil.dk! ). I øvrigt får
Ford hyppigt nogle drøje hug her i NG'en, men det lader jeg mig altså ikke
gå på af..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-10-05 00:05

Bo Velschow wrote:
> Det var en joke. Jeg er ked af, at du føler dig stødt (men det _var_ altså
> et malplaceret udtryk, du valgte! ).

Arh c'mon - der skal mere til.

> [...]
> alvor begyndte ("men de var helt normale", som hans værksted blev ved med at

Altså hvis værkstedet har bildt ham ind at der skal skiftes plejlstænger
efter 5000 km, så er det:
1) et helt forkert værksted han er rendt ind i
2) en helt forkert motor - jeg kan med min bedste vilje ikke komme i
tanke om noget der skulle indikere generelle mekaniske problemer med
PSA-motorerne.

> [...]
> 1 (én!) stjerne ud af 6 mulige (vi lader den lige stå et øjeblik...!).

OK, så er jeg forvirret - brugtvognstest? Er det een eller mange biler?
Hvem laver testen? Medlemmerne eller FDM? Det lød som om de havde testet
een bil.

> Hvis du vælger at tro det, så er du velkommen - men så er der vist heller
> ikke basis for at drøfte emnet yderligere...

Arh du må da indrømme at det er lige stærkt nok at sige at der er
"anvendt ekstremt dårlige materialer" og at der er "forfærdelige
mekaniske problemer", når du alene henviser til en udtalelse fra
koncernen som du alligevel ikke rigtig kan huske, og en FDM "test" af
C5'eren.

> [...]
> spørger jo trods alt "Tør man købe en C5 ?", og da min holdning til det
> spørgsmål er "Nej, det tør man ikke!", så svarer jeg, som jeg gør.

OK, jeg synes bare det er plat at rakke mærket ned på så løst et
grundlag. Men lad mig da tage lidt af min egen medicin:

ADAC mener f.eks. at Xsara Picasso er den mest stabile bil i sin klasse:
<http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannen_und_maengel/pannenstatistik_2004/vans/default.asp?ComponentID=113336&SourcePageID=113507%230>

ADAC mener at C5'eren er kraftig forbedret på det seneste. For årsmodel
2004 klarer C5'eren sig bedre end Ford Modeo, Skoda Octavia, Nissan
Primera, Toyota Avensis og Volvo V40:
<http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannen_und_maengel/pannenstatistik_2004/mittelklasse/default.asp?ComponentID=113328&SourcePageID=113507%230>

Men selvfølgelig - det er jo nemmere bare at rakke ned på PSA per
refleks, end det er rent faktisk at undersøge de faktiske forhold og
prøve at dokumentere sine påstande.

Fra : Bo Velschow

Dato : 08-10-05 09:24

> Altså hvis værkstedet har bildt ham ind at der skal skiftes plejlstænger
> efter 5000 km, så er det:
> 1) et helt forkert værksted han er rendt ind i

Antagelig (hvilket vist er "vand på min mølle"). I forbindelse med en større
udskiftning af firmabiler kastede mange deres kærlighed på Peugeot og
Citroen (206, Xsara, 406), og benyttede en række forskellige værksteder. Et
helt centralt problem er, når værkstedet begynder at fortælle én, at oplagte
fejl er "helt normale", at "det kan der ikke gøres noget ved", og at "det
vist er føreren af bilen, der er lidt hysterisk" (ikke direkte citater, men
essensen af de udmeldinger, jeg hørte) osv osv. Hvis bilen ikke virker, som
den skal (og så er det i den forbindelse ligegyldigt, om det er en defekt
regnsensor, centrallåsen der låser op og i hele tiden, eller plejlstængerne,
der lyder som et damplokomotiv), så skal værkstedet sgu' bare få fingeren ud
og (arbejde på at) løse problemet!! Ja undskyld, men jeg bliver lidt
ophidset, når et værksted behandler _kunderne_ på den måde - det ville jeg
_aldrig_ selv have fundet mig i (nu er jeg også selv sælger, og ved, at
"kunderne altid har ret" ). Som jeg har skrevet i andre tråde, har jeg
selv haft min del af problemer med min bil (udover normal service &
sliddele) - men mit værksted har bare løst problemerne, og knoklet for at
løse dem. Hvis mit værksted i mandags havde fortalt mig, at det var "helt
normalt", at den kun skulle køre på 3 cylindre og lugte og trække som en
gammel Trabant (pga. defekt tændspole), var de da blevet fyret
_øjeblikkeligt_!

> 2) en helt forkert motor - jeg kan med min bedste vilje ikke komme i tanke
> om noget der skulle indikere generelle mekaniske problemer med
> PSA-motorerne.

2.0, 138 HK. Ligger et par år tilbage. Aner ikke, om det var/er generelt for
pågældende motor (men som nævnt var det blot starten på problemerne...).

> OK, så er jeg forvirret - brugtvognstest? Er det een eller mange biler?
> Hvem laver testen? Medlemmerne eller FDM? Det lød som om de havde testet
> een bil.

Mange biler. FDM beder som sagt medlemmerne om feedback på den givne model,
og de anvender også egne erfaringer (testcentre mv.). Send mig en mail, så
sender jeg den i pdf. Så må du selv vurdere, hvor meget den er værd.

> [...]
>
> OK, jeg synes bare det er plat at rakke mærket ned på så løst et grundlag.
> Men lad mig da tage lidt af min egen medicin:

Løst og løst - jeg synes nu, det tilgængelige materiale er foruroligende
stort.

> [...]
>
> ADAC mener at C5'eren er kraftig forbedret på det seneste. For årsmodel
> 2004 klarer C5'eren sig bedre end Ford Modeo, Skoda Octavia, Nissan

Dejligt; så er de åbenbart ved at lære det!

> Men selvfølgelig - det er jo nemmere bare at rakke ned på PSA per refleks,
> end det er rent faktisk at undersøge de faktiske forhold og prøve at
> dokumentere sine påstande.

Måske - men jeg behøver ikke yderligere dokumentation for at sige, at der
ihvertfald ikke med min frie vilje skal stå en bil fra PSA i min indkørsel.
Derfor vil andre - såfremt de beder om min mening - blive frarådet at købe
bemeldte biler, jvf. det oprindelige spørgsmål i nærværende tråd. Så er det
op til folk selv at skelne mellem det subjektive og det objektive i
indlæggene hér i NG'en, og evt. søge "neutral information" andetsteds (som
f.eks. omtalte FDM-brugtvognstest).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-10-05 18:15

Bo Velschow wrote:
> Måske - men jeg behøver ikke yderligere dokumentation for at sige, at der
> ihvertfald ikke med min frie vilje skal stå en bil fra PSA i min indkørsel.

Fint nok - det er din indkørsel.

> Derfor vil andre - såfremt de beder om min mening - blive frarådet at købe
> bemeldte biler, jvf. det oprindelige spørgsmål i nærværende tråd.

Dårligt råd. Jvf. ADAC-statistikken er en ny C5'er mere stabil end
f.eks. Mondeo og Octavia.

> Så er det
> op til folk selv at skelne mellem det subjektive og det objektive i
> indlæggene hér i NG'en, og evt. søge "neutral information" andetsteds (som
> f.eks. omtalte FDM-brugtvognstest).

Så giv folk en chance for at afgøre om det er subjektivt eller
objektivt. Du farer ud med rimeligt hårde domme over PSA-biler, som om
det er sandheden(TM). Sandheden kan meget vel vise sig at være en anden
eftersom ADAC-statistikken taler lodret imod det råd som du gav: Nemlig
Octavia eller Mondeo.
Hvis manden skal købe ny bil, gør han i hvert fald klogt i ikke at lytte
til dig.

Fra : Bo Velschow

Dato : 08-10-05 19:26

> Dårligt råd. Jvf. ADAC-statistikken er en ny C5'er mere stabil end f.eks.
> Mondeo og Octavia.

Jeg tror, ADAC testen er for tyske biler - og svjv er PSA-bilerne særdeles
følsomme over for netop vores (og vores skandinaviske naboers) klima (fugt,
salt osv osv). Dvs. en tysk test vil aldrig give samme resultat som en
dansk. Det svarer lidt til, at biler, der ruster op i løbet af nul-komma-fem
herhjemme, kan holde 50 år i Phoenix, Arizona (USA) (som har det forholdsvis
varmt og tørt året rundt, skulle jeg hilse og sige). Iflg. FDM-testen (og
mandagsbil.dk) er C5 et forholdsvis ustabilt bekendtskab herhjemme - men
sådan er der jo så meget. Hvis manden vil købe en C5, skal han da være
velkommen - det gavner faktisk samfundet som helhed, idet værkstederne får
øget omsætning, som igen giver øget firma-skat og beskæftigelse - til gavn
for os andre!

> [...]
> eller Mondeo.
> Hvis manden skal købe ny bil, gør han i hvert fald klogt i ikke at lytte

Tjah, jeg har henvist ham til de facts, jeg kunne finde fsv. angår _danske_
biler - og så må han selv afgøre det. Spørger man i en NG, skal man nok være
forberedt på forholdsvis nuancerede svar - og blot fordi, nogle af svarene
måske er ubehagelige for andre at høre, skal det jo ikke forhindre folk i at
give deres mening til kende.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-10-05 20:16

Bo Velschow wrote:
> [...]
> dansk. Det svarer lidt til, at biler, der ruster op i løbet af nul-komma-fem
> herhjemme, kan holde 50 år i Phoenix, Arizona (USA)

Jaja. Parallelen er er helt klar

> Tjah, jeg har henvist ham til de facts, jeg kunne finde fsv. angår _danske_
> biler

Hvilket var nul og nix.

Fra : Bo Velschow

Dato : 08-10-05 23:35

> Hvilket var nul og nix.

Jeg har smidt FDM's brugtvognstest af C5 (samlet vurdering: 2 stjerner ud af
6) i dk.binaer.motor, og med dette slutter min fortsatte deltagelse i
nærværende tråd - det har været spændende

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : TDN

Dato : 09-10-05 08:29

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> af 6) i dk.binaer.motor, og med dette slutter min fortsatte deltagelse i
> nærværende tråd - det har været spændende

Det er splid af tid, Lars er uden for rækkevidde, alt hvad du vil kunne
finde med neagtiv omtale af C5 som os andre vil opfatte som objektivt er i
hans verden løgn og bagvaskelse og angreb på "hans" bilmærke.

Jeg synes bare det er synd for spørgeren, som selv skal have mulighed for
vurdere udsagnene, men jeg er ikke i tvivl, jeg vil tro mere på en FDM
brugtbiltest end på Lars

Mvh
Thomas

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-10-05 13:42

TDN wrote:
> Det er splid af tid, Lars er uden for rækkevidde, alt hvad du vil kunne
> finde med neagtiv omtale af C5 som os andre vil opfatte som objektivt er i
> hans verden løgn og bagvaskelse og angreb på "hans" bilmærke.

Og du synes ovenstående er sagligt?

> Jeg synes bare det er synd for spørgeren, som selv skal have mulighed for
> vurdere udsagnene, men jeg er ikke i tvivl, jeg vil tro mere på en FDM
> brugtbiltest end på Lars

Han behøver ikke tro på mig - jeg henviser bare til ADAC som har en
anden version af sandheden end FDM/Velschow. Men i det mindste forsøger
jeg at komme med andet end de sædvanlige udokumenterede fordomme.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-10-05 17:08

> [...]
<http://www.adac.de/Auto_Motorrad/pannen_und_maengel/pannenstatistik_2004/va
ns/default.asp?ComponentID=113336&SourcePageID=113507%230>

Måske tager de fejl, men FDM skriver at den samlede placering afhænger af
gennemsnittet for den pågældende model og hvis det passer er der et eller
andet galt. Regner man tallene sammen for en model og dividere med antallet
af år den har været med så får man et lidt andet resultat, prøv selv.

Jeg plejer ikke at regne alt igennem jeg falder over, men i denne var det
ret indlysende at der var regnet forkert ud eller at FDM ikke vidste hvordan
det blev regnet ud. Det var bilerne placeret som nummer 4 der fangede mit
blik, det er ret indlysende at de ikke har det samme gennemsnit.

> [...]
>
> Men selvfølgelig - det er jo nemmere bare at rakke ned på PSA per
> refleks, end det er rent faktisk at undersøge de faktiske forhold og

Jeg har ikke kigget på den anden, men måske der også er noget uldent ved den
(med mindre det er FDM der er noget uldent ved).

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 08-10-05 18:08

Kim Kristensen wrote:
> [...]
> andet galt. Regner man tallene sammen for en model og dividere med antallet
> af år den har været med så får man et lidt andet resultat, prøv selv.

For det første snakker vi om ADAC, ikke om FDM.

For det andet er det rigtigt nok regnet ud:
Snittet for Xsara Picasso er 5,84
Snittet for Mazda Premacy er 8,38
Snittet for Mitsubishi Space Star er 8.97

> [...]
> det blev regnet ud. Det var bilerne placeret som nummer 4 der fangede mit
> blik, det er ret indlysende at de ikke har det samme gennemsnit.

Der er kun een bil på fjerdepladsen - de har bare glemte at sætte et tal
ud for nummer fem.

> Jeg har ikke kigget på den anden, men måske der også er noget uldent ved den
> (med mindre det er FDM der er noget uldent ved).

Intet uld her. Og hvis man kigger på de første årgange af bilerne, så er
C5'eren bedre end Mercedes, Skoda, Peugeot, Opel, Renault, Volvo og
Alfa. Det er kun japanerne der er markant bedre til de første årgange.

Og kigger man på årgang 2004 klarer C5'eren sig bedre end "the usual
suspects": Mondeo og Octavia.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 09:21

> For det første snakker vi om ADAC, ikke om FDM.

Nu er der tale om nøjagtigt dem samme ADAC undersøgelse i FDMs Motor, mit
tyske er blot så rustent at jeg hellere vil misinformeres på dansk end på
tysk.

> For det andet er det rigtigt nok regnet ud:
> Snittet for Xsara Picasso er 5,84
> Snittet for Mazda Premacy er 8,38
> Snittet for Mitsubishi Space Star er 8.97

Det er vi helt enige om, og hvis man regner lidt videre:

Mercedes Vaneo 5,83 (fra 4 til 1)
Citroen Picasso 5,84 (fra 1 til 2)
Mazda Premacy 8,38 (fra 2 til 3)
Nissan Almera Tino 8,90 (fra 4 til 4)
Mitsubishi Space Star 8,97 (fra 3 til 5)
Opel Zafira 15,80 (fra 8 til 6)
Citroen Berlingo 16,07 (fra 9 til 7)
VW Sharan 16,27 (fra 6 til 8)
VW T4/T5 16,33 (fra 7 til 9)
Renault Scenic 21,78 (fra 10 til 10)
Ford Galaxy 22,80 (fra 11 til 11)
Mercedes V/Vito 29,50 (fra 13 til 12)
Renault Espace 29,77 (fra 14 til 13)
Renault Kangoo 33,50 (fra 12 til 14)

Forudsat at det ikke er tallet for et eller flere år der er forkert, ja så
er der sgu' noget galt.

> Der er kun een bil på fjerdepladsen - de har bare glemte at sætte et tal
> ud for nummer fem.

Jeg tror de er af den overbevisning at bilerne placeret som nummer 4 har
samme gennemsnit, de er jo heller ikke adskilt af en streg og der er heller
ikke en nummer 5. Mon ikke en medarbejder har læst en eller andens (eller
egne) kragetæer forkert, eller regnet forkert.

> [...]
> Alfa. Det er kun japanerne der er markant bedre til de første årgange.
>
> Og kigger man på årgang 2004 klarer C5'eren sig bedre end "the usual

Jeg har lige prøvet de første fire biler:

Mazda 6 3,6
Audi A4 9,35
Mazda 626 12,93
BMW 3 9,42

Med venlig hilsen Kim

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-10-05 13:51

Kim Kristensen wrote:
> Nu er der tale om nøjagtigt dem samme ADAC undersøgelse i FDMs Motor, mit
> tyske er blot så rustent at jeg hellere vil misinformeres på dansk end på
> tysk.

Arh ok.

[SNIP regnestykke]
> Forudsat at det ikke er tallet for et eller flere år der er forkert, ja så
> er der sgu' noget galt.

Hmmm... hvis du ikke har regnet galt, så har du vist ret.

> Jeg har lige prøvet de første fire biler:
>
> Mazda 6 3,6
> Audi A4 9,35
> Mazda 626 12,93
> BMW 3 9,42

OK, de har da vist drukket lidt for meget schnaps. Man må håbe at
tallene for de enkelte årgange er ok, ellers falder min argumentation
med Bo Velschow lidt til jorden. Det gør hans selvfølgelig, for det
stiller da FDM/Motors journalistiske kvaliteter i et lidt dårligt lys,
hvis de ukritisk har viderebragt en så fejlbehæftet statistik.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-10-05 16:26

> [...]

> stiller da FDM/Motors journalistiske kvaliteter i et lidt dårligt lys,
> hvis de ukritisk har viderebragt en så fejlbehæftet statistik.

Jeg ved ikke helt hvad der er gået galt, men FDM har nøjagtigt de samme tal
og placeringer så det har været rent copy'n'paste. Regner man hele striben
efter som jeg gjorde for van, så ender C5 som nummer 7 og ikke 15 som i
skemaet. Med hensyn til Picasso ligger den jo lige i jydekrogen på Vaneo, og
det selv om den har to ældre årgange mere med til at forringe gennemsnittet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : J W Nielsen

Dato : 06-10-05 16:13

Hej Ole...
Jeg skal ikke begive mig ud i debatten om hvorvidt den ene bil er kønnere
end den anden - blot dette:

Købte en C5 Plasir (1,8i + noget ekstraudstyr) i juli 2003.
Har reelt haft et problem med den: En knirken fra højre forhjulsophæng - en
eller anden bolt blev udskiftet.
Så har jeg haft en længere diskussion med Citroën om eftermontering af en
fartpilot - det vil de ikke, uden jeg fraskriver mig reklamationretten. Det
projekt må jeg desværre opgive !!!
En fantastisk konfortabel vogn - for vores familie på 5 et absolut godt
bekendtskab.

Mvh Jørgen

Fra : Henrik B.

Dato : 06-10-05 18:31

"J W Nielsen" <jwnfjern@fjern.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så har jeg haft en længere diskussion med Citroën om eftermontering af en
> fartpilot - det vil de ikke, uden jeg fraskriver mig reklamationretten.

Så du har reelt har 2 problemer med den.

Fra : Ncc

Dato : 06-10-05 17:51

> [...]
> og Toyota Avensis har ikke interesse. Skoda Octavia fås desværre ikke med

Hej i Stuen

Jeg står overfor udskiftning af min nuværende firmabil, som er en Mazda 6 -
2,0

Jeg har været omkring Ford Mondeo, Skoda og Vw og er endt med at bestille en
sort C5 weekend 2,0.

Begrundelsen for mit valg er et ønske om en stor grad af køre komfort - og
massevis med tilbehør til en anstændig pris.

Jeg kører langt og længe har derfor mere brug for en "flyder" der tilbyder
funktioner der giver stress fri kørsel, end egentlig dynamisk kørestil, som
er 6´erens varemærke.

Jeg prøvekørte en del forskellige, men vendte tilbage til C5 - og vælger så
at satse på at diverse franske specialiteter omkring elektronikken er løst i
den faceliftede.

Jeg har så prøvet at rette op på det lettere klumpede udseende ved at smide
17" alu på den, tagbøjler i krom og sort tonede ruder. Dette hjælper
gevaldigt på udseendet, og gør den imo mere "strømlinet".
Desuden kommer den med parksensor for og bag, plus automatisk sammenklapning
af sidespejle ved parkering - hvilket konen er glad for - da 4,85 meter bil
er lidt en mundfuld for en dame på 1,65

Får den leveret slut oktober, og glæder mig til at få min nye landevejs
crusier

Mvh
Ncc

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-10-05 21:24

Ncc skriver:

> [...]
> funktioner der giver stress fri kørsel, end egentlig dynamisk kørestil, som

Hvad fik dig til at fravælge Hyundai Sonata ?

> Jeg prøvekørte en del forskellige, men vendte tilbage til C5 - og vælger så
> at satse på at diverse franske specialiteter omkring elektronikken er løst i
> den faceliftede.

Nogle vinder også i lotto

Fra : Ncc

Dato : 06-10-05 22:30

SNIP
> Hvad fik dig til at fravælge Hyundai Sonata ?

Den fås ikke som stationcar - plus en (måske) lidt forældet holdning i
firmaet omkring "alternative" mærker - som ikke må købes - men ville stadig
vælge Citronen, selv om dette ikke var en regel

> Nogle vinder også i lotto

Ja - jeg venter stadig på at det bliver min tur

Ncc

Fra : zillyink

Dato : 07-10-05 18:31

Ole Sørensen wrote:
> [...]
> der
> kommet en facelifted version for ikke så længe siden. Er

Jeg kører en faceliftet C5 fra i år - 2.0 HDI - har kørt 25.000
km.
Fed slæde - fremragende køreegenskaber - interiør rimelig god
kvalitet - udvendig som "man" synes (smag og behag) - Skulle
angiveligt have undergået en reel opgradering så mange af de
sygdomme Ver. 1 havde er væk - (forhåbentlig) - god dieseløkonomi
+ 20 km./l. (hvis man kører pænt) - god motor og
gearkasse/skifte - støjsvag.

Så jeg er pisse upartisk, men kan egentlig ikke se at den
diskvalificerer sig selv.

Skoda suck´s = keeedelig bil. (det skal være sjovt at køre)

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-10-05 19:36

zillyink skriver:

> Skoda suck´s = keeedelig bil. (det skal være sjovt at køre)

Har du prøvet at køre en ?

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 07-10-05 19:56

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> zillyink skriver:

> Har du prøvet at køre en ?

Jeg har kørt Fabia. Den er ikke kedelig at køre. Den er stressende og
gør ondt :)

Fra : Thomas Landberg

Dato : 07-10-05 19:58

> Skoda suck´s = keeedelig bil. (det skal være sjovt at køre)

Nu behøver "kedelig" jo ikke altid være en negativ egenskab. For faktisk var
en testet C5 1.6HDi ganske meget mere "spændende" i sidevind end min bette
Fabia. Ret chokerende, men jeg skyndte mig at køre retur med bilen mens jeg
spekulerede over hvorfor jeg egentligt var endt i den C5.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi