Tillykke PSA
Fra : jk

Dato : 04-10-05 20:41

I har vundet !

....i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk
1. Citroen C5, 67 indlæg
2. Peugoet 206, 64 indlæg
3. Peugeot 406, 59 indlæg
4. Peugeot 307, 56 indlæg

ææh... tillykke

/JK

Fra : Mogens

Dato : 04-10-05 20:44

"jk" <nomail@spammenot.com> wrote in message
news:4342dae3$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> ææh... tillykke

En bil, der sælges i stort styktal, vil tilsvarende optræde oftere i diverse
statistikker
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 04-10-05 20:54

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> En bil, der sælges i stort styktal, vil tilsvarende optræde oftere i
diverse
> statistikker

Ja, især når der altid er noget i vejen med dem.

/Caspersen

Fra : jk

Dato : 04-10-05 20:54

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> "jk" <nomail@spammenot.com> wrote in message

> En bil, der sælges i stort styktal, vil tilsvarende optræde oftere i
> diverse

......hm... PSA bilerne er da uden diskussion flot sælgende i DK, men andre
mærker er jo lige i hælene på dem, bare ikke på det nævnte område , det
er da lidt sjovt ik' ?

/JK

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 21:25

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "jk" <nomail@spammenot.com> wrote in message

> En bil, der sælges i stort styktal, vil tilsvarende optræde oftere i
> diverse statistikker

jow, men mondeo har også et år eller to, været den mest sælgende bil i
danmark (da de kom frem med mondeo III versionen, Passat killer)

--
Tom

Fra : Bo Velschow

Dato : 05-10-05 19:35

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "jk" <nomail@spammenot.com> wrote in message

> En bil, der sælges i stort styktal, vil tilsvarende optræde oftere i
> diverse statistikker

....men næppe være så ekstremt overrepræsenteret, som de nævnte biler er. Der
kører p.t. langt flere VW'er, Toyota'er, Opel'er og Ford'er rundt på de
danske veje, end Citroen'er og Peugeot'er. PSA-biler har vel samme mangel på
kvalitet, som Skoda havde i 70'erne og 80'erne - men fordi vi danskere er så
enormt betagede af alt, hvad der er fransk, ser vi nok gennem fingre med
utroligt mange af deres fejl. Sådan skal det åbenbart bare være.
Sammenligner man f.eks. Mondeo Mk 3 og fremefter med Citroen C5 (de kom vist
frem samtidig?), er der 12 Mondeo'er fra 2000 og frem - og 67(!!) C5'er (men
forklaringen er nok den simple, at C5-ejerne bare er nogle brok-r*ve, mens
Mondeo-ejerne nok er nogle sløve hoveder med blød hat, der endnu ikke har
hørt om hverken internettet eller mandagsbil-hjemmesiden ) ).

PS! Så sent som i morges kørte jeg efter en 406 med konstant fuldt blus på
alle bremselys - enormt smart, da man så ikke kunne så, når han rent faktisk
bremsede!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik B.

Dato : 05-10-05 23:35

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle brok-r*ve, mens Mondeo-ejerne nok er nogle sløve hoveder med blød
> hat, der endnu ikke har hørt om hverken internettet eller

Amen!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-10-05 20:51

jk wrote:
> I har vundet !
>
> ...i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk
> 1. Citroen C5, 67 indlæg
> 2. Peugoet 206, 64 indlæg
> 3. Peugeot 406, 59 indlæg
> 4. Peugeot 307, 56 indlæg
>
> ææh... tillykke

Ja det skyldes nok, at Peugeot og Citröen er med langt fremme når det drejer
sig om nye tiltag i bilerne.
Mig bekendt, så er det de eneste bilmærker, som har FireWire i samtlige
modeller.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 08-10-05 09:48

> [...]
> drejer sig om nye tiltag i bilerne.
> Mig bekendt, så er det de eneste bilmærker, som har FireWire i samtlige

Øøøh... firewire... til hvad ?????

Hilsen Keld

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-05 12:33

Keld Rosenberg skriver:

> Øøøh... firewire... til hvad ?????

Så du smileyen Per satte til sidst ??

Jeg tror at han joker og mener ledninger der går ild i og ikke den
firewire du tænker på...

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 08-10-05 14:50

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> Keld Rosenberg skriver:

> Så du smileyen Per satte til sidst ??
>
> Jeg tror at han joker og mener ledninger der går ild i og ikke den
> [...]

Hrmpff.... touche

Her sidder man og læser dødseriøst en nyhedsposting, og så bliver man
rxvet......hehe

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 08-10-05 18:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Så du smileyen Per satte til sidst ??
>
> Jeg tror at han joker og mener ledninger der går ild i og ikke den
> firewire du tænker på...

Bingo

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Henrik Boegh

Dato : 08-10-05 12:22

On Saturday 08 October 2005 10:47, Keld Rosenberg wrote in dk.fritid.bil:

[...]

> Øøøh... firewire... til hvad ?????

Også kendt som weber-pakken og andre sjove ting :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Boegh || http://lagengymnastik.dk/

"Look in the calender and bring me word"
-- Shakespeare, Julius Caesar

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 20:59

jk skriver:

> I har vundet !
> ...i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk

Mandagsbil.dk er mere eller mindre hylere
De fleste indlæg jeg har læst der har intet med mandagsbiler at gøre,
men manglende vedligehold......

Fra : Niels Bengaard

Dato : 04-10-05 21:28

> Mandagsbil.dk er mere eller mindre hylere
> De fleste indlæg jeg har læst der har intet med mandagsbiler at gøre,
> men manglende vedligehold......

Uden sammenligning i øvrigt, så var det præcis samme svar Benjamin Thorsen
brugte som forklaring om hvorfor han fik en masse klager over de biler han
solgte.
Han fik alle de "gode" kunder som han sagde, bilerne fejlede ikke det store.

Niels

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-10-05 19:29

> De fleste indlæg jeg har læst der har intet med mandagsbiler at gøre,
> men manglende vedligehold......

Du kan ikke beskylde mig for manglende vedligehold!

/Caspersen
Ex-Peugeot ejer

ALDRIG mere PSA!

Fra : Bo Velschow

Dato : 06-10-05 09:56

> jk skriver:

> Mandagsbil.dk er mere eller mindre hylere
> De fleste indlæg jeg har læst der har intet med mandagsbiler at gøre,
> men manglende vedligehold......

Så har du åbenbart ikke læst særlig mange af indlæggene vedr. PSA-biler. Jeg
har taget et par helt tilfældigt udvalgte:

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=918
Bilen kan ikke komme i 3. og 5. gear (efter 6000 km)?? Hvordan skulle man
liige kunne vedligeholde sig ud af det (nå jo, jeg havde en kollega, hvis
spritnye 406'er skulle have nye plejlstænger efter 5000 km - men "det var
helt normalt"?! Dvs. man skal huske at skifte plejlstænger for hver 5000
km)?? Den drypper kraftigt olie efter 35000 km pga. defekt pakning - jeg
antager, at man ikke skal skifte bemeldte pakning regelmæssigt?

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1432
Airbaglampe, der lyser efter 75000 km - nå ja, man skal jo huske at skifte
airbag for hver 20000 km i en Peugeot )
Additivfilter efter 85000 km (til 6500,-) - sådan et skal sikkert også
skiftes for hver 15000-20000 km!

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=727
Centrallås virker ikke. Hvordan hænger det sammen med vedligeholdelse?
Fartpilot virker heller ikke (men sådan én skal sikkert også skiftes
jævnligt).

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1642
Helt ny firmabil, der bare ikke fungerer elektronisk ("Klaus kikkede på mig
og sagde halvhøjt "TAG DIN LORTEBIL OG SKRID". Jeg tror ikke længere at
Klaus er på værkstedet efter jeg annullerede handlen på "MIN LORTEBIL og 6
andre firma LORTEBILER" ... TAG DEN KLAUS" - stakkels Klaus!! )) ).

- og sådan kan man blive ved (og ved og ved). Konklusionen må være, at
PSA-ejere er nogle hylere, der ikke vedligeholder deres biler(??), og at vi
andre blot finder os i de helt fantastisk mange forskellige typer fejl, som
PSA-ejerne åbenbart har et stort behov for at udbasunere. Nej, vel?! PSA har
i lang tid haft - og har stadig - grufulde problemer med det elektroniske så
vel som det mekaniske (det har de jo endda erkendt hér for et par måneder
siden). Jeg tror, deres store udbredelse på de danske veje skyldes flg.:

1) På papiret får man meget bil for pengene (stort bagagerum osv. - end halv
til en halv klasse mere bil for samme pris som andre tilsvarende biler (her
skal man så lige se bort fra, at PSA rangerer langt, langt nede mht.
kvalitet));
2) Mange er enormt tiltalt af designet (forstå det, hvem som kan - men smag
er jo heldigvis forskelligt fra person til person);
3) Danskere er generelt helt fantastisk frankofile;
4) Når bilerne kører (dvs. ikke holder stille pga. defekter), kan oplevelsen
sikkert være fornuftig;
5) De har en rigtig god rustbeskyttelse (så ruster de da i det mindste ikke,
når de holder på værksted);
6) Høj score i crashtests (så kommer mekanikerne ikke til skade, når de
flytter rundt på bilerne på værkstedet og evt. komemr til at køre ind i
hinanden);
7) Man har en tendens til at lukke øjnene, når problemerne melder sig - har
bilen 2 store og 10 små problemer, vælger man nok at se bort fra de "små"
problemer (selvom man aldrig ville acceptere disse "små" problemer på en
"normal" bil).

En ting er ihvertfald sikkert - der skal aldrig med min frie vilje stå en
PSA bil i min indkørsel.

PS! Ovenstående skal ikke opfattes som skadefryd - tværtimod! Mange blandt
venner/bekendte/familie/kolleger kører PSA-biler (og stort set alle har/har
haft problemer i større eller mindre grad), og jeg håber bestemt, at alle på
et tidspunkt får/har en bil, de er glade for at køre i - men jeg ville
_aldrig_ have stået model til blot en brøkdel af de oplevelser (f.eks. på
værkstederne), som man læser/hører om - aldrig! Jeg har også selv haft div.
problemer med min bil (f.eks. røg tændspolen i weekenden), men ikke mere en
forventeligt (den har trods alt kørt 200000 km), og heldigvis er mit
værksted fremragende til fluks at arbejde på sagen (trods travlhed havde de
den klar mandag ved middagstid - se dét er service! ).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Anders

Dato : 04-10-05 21:13

"jk" <nomail@spammenot.com> wrote in message
>I har vundet !
>
> ...i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk
> 1. Citroen C5, 67 indlæg
> 2. Peugoet 206, 64 indlæg
> 3. Peugeot 406, 59 indlæg
> 4. Peugeot 307, 56 indlæg
>
> ææh... tillykke
>
> /JK

Ja sikke en representativ side....

Og du tror måske selv på at der kun er
3 bmw ejere der har haft mandagsbiler ??
3 PT cruiser ejere ??
3 Honda ejere ??
2 saab ejere ??
4 corolla ejere ??

Næste gang skal jeg have mig en Mazda 5, den findes nemlig slet ikke i
mandagsmodel....

Anders - Ejer af en fredags 307'er ( dem der er lavet efter fredagsbajerne
og som aldrig fejler noget

Fra : jk

Dato : 04-10-05 21:19

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote in message
[snip]

> Anders - Ejer af en fredags 307'er ( dem der er lavet efter fredagsbajerne
> og som aldrig fejler noget

tillykke :) - jeg var ikke så heldig med min 307'er - og tro mig, jeg er
ingen "hyler" som beskrevet andetsteds - og så ved jeg iøvrigt heller ikke
hvor megen "vedligehold" der er på en spritny bil.

ak-ja, den nåede desværre kun at blive 1 år - ikke engang 20.000 nåede jeg
op på - så var det slut prut (dejligt stort pengetab) så hvis du en dag ser
en lille fed Peugeot 307 2.0 SE læder,klima,elruder,bagsensor,regnsensor og
soltag (husk den ska' være 3-dørs, de er lidt sjældne) - koksgrå... så kik
lidt ind på den stakkels gut som nu kører rundt i min hedengangne dyt, og
tænk på, at nu har HAN alle de sjove problemer jeg slap for.

/JK

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-05 21:29

"jk" <nomail@spammenot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 3-dørs, de er lidt sjældne) - koksgrå... så kik lidt ind på den stakkels
> gut som nu kører rundt i min hedengangne dyt, og tænk på, at nu har HAN

Akkurat samme historie med min tidligere nabo. Den blev dog kun 10 mdr.
gammel og godt 20.000 km.

Fra : ChipMIK

Dato : 04-10-05 21:34

jk wrote:
> [...]
> lidt ind på den stakkels gut som nu kører rundt i min hedengangne dyt, og
> tænk på, at nu har HAN alle de sjove problemer jeg slap for.

Ja tillykke oss herfra ;)

Tidligere 1. ejer af PUG 306 GTI lavet mandag middag

ChipMIK

Fra : Basil

Dato : 05-10-05 17:54

jk wrote:
> [...]
> lidt ind på den stakkels gut som nu kører rundt i min hedengangne dyt, og
> tænk på, at nu har HAN alle de sjove problemer jeg slap for.

Også et tillykke herfra.
2 års tålmodighed med Saxo og et solidt tab som ikke var forventet.
Kai

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 05-10-05 09:53

> Næste gang skal jeg have mig en Mazda 5, den findes nemlig slet ikke i
> mandagsmodel....

For ikke at tale om Alfa 147 og alle Maseratier. Kanon kvalitet - ikke en eneste
klage her Og hvis det skal være en PSA bil alligevel, kan man jo bare gå efter
en BX'er eller en gammel GS. Heller ingen klager her.. - Så køb een af dem (hvis
ellers du kan finde en GS der ikke er rustnet op). Sådan er det jo med skudsikker
statistik (som på mandagsbil.dk) man kan stole på det! Ingen tvivl om det.

Mvh Michael

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:192.100.124.219)

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 16:54

> [...]
> skudsikker
> statistik (som på mandagsbil.dk) man kan stole på det! Ingen tvivl om det.

Øhhh nå! Vi nåede at have to GS'ere da jeg var fars dreng, den ene værer end
den anden.
Den første blev slået ihjel af en traktor, derefter forsøgte min far med
endnu en det var akkurat det samme.

Svjh. (ca. 10 år) var det på hydpneu problemer og især bremserne.

Ca. 20 år senere laver jeg så samme brøler med 2 ZX'ere. :) hmmmm.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 05-10-05 08:30

jk wrote:
> I har vundet !
>
> ...i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk
> 1. Citroen C5, 67 indlæg
> 2. Peugoet 206, 64 indlæg
> 3. Peugeot 406, 59 indlæg
> 4. Peugeot 307, 56 indlæg

Vi er også glade - se bare ham her:

"Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 HDI St. car. Jeg har ikke
haft nævneværdige problemer ud over en defekt kobling ved ca. 65000 km.
Denne blev dog skiftet uden spørgsmål og beregning selvom bilen var over
12 mdr. gammel.
Nu lyser airbag lampen periodisk hvilket forhåbentligt bliver rettet ved
næste værkstedsbesøg. Jeg har fået en utrolig god service af min
Peugeot-forhandler. De problemer der har været er blevet løst uden
spørgsmål. Da det samtidig er min erfaring at uanset bilmærke vil der
opstå problemer mener jeg at jeg ( foreløbigt ) er sluppet billigt.
Næste bil bliver sikkert også en Peugeot."

http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=307

Hvis det er den slags indlæg der gør at vi vinder på www.mandagsbil.dk,
så er det fint med mig :)

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-10-05 09:19

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 HDI St. car. Jeg har ikke
> haft nævneværdige problemer ud over en defekt kobling ved ca. 65000 km.

Et ord, der tit går igen er "nævneværdige" - ergo må der have været flere
problemer, end skribenten vil ud med.

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-05 09:35

jk wrote:
> I har vundet !
>
> ...i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk
> 1. Citroen C5, 67 indlæg
> 2. Peugoet 206, 64 indlæg
> 3. Peugeot 406, 59 indlæg
> 4. Peugeot 307, 56 indlæg
>
> ææh... tillykke

Tillykke PSA, for flest solgte biler.
Det hænger vel sammen ?

Det er da meget værre for Chrysler eller Rover med deres lave
salgstal.
Og samtidig viser det vel at Kia er et godt køb ?

mvh

Christian

Fra : Anders

Dato : 05-10-05 10:46

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

jk wrote:
> [...]

salgstal.
Og samtidig viser det vel at Kia er et godt køb ?

Nej,
Det beviser at Kia ejere ikke har internet

Anders

Fra : C. Caspersen

Dato : 05-10-05 17:52

"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse

> Og samtidig viser det vel at Kia er et godt køb ?

Kender ikke noget til kvaliteten, men de har i det mindste nosser til at
give en god garanti på 3 år og ubegrænset km.

/Caspersen

Fra : jk

Dato : 05-10-05 19:07

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
[znip]
Og samtidig viser det vel at Kia er et godt køb ?

VW sælger måske ikke så mange biler ? - eller Ford, Toyota -FIAT ! - nej
PSA'erne fører klart i salgsstatistikken, så det må naturligvis være derfor
de står så højt på listen...

/JK

Fra : Kent Glerup

Dato : 05-10-05 19:54

On Wed, 5 Oct 2005 20:07:04 +0200, "jk" <nomail@spammenot.com> wrote:

> [...]
>PSA'erne fører klart i salgsstatistikken, så det må naturligvis være derfor

Selvfølgelig!

Men hvis man bringer god gammeldags forholdsregning ind i billedet,
ser det MEGET skidt ud for PSA!

Skoda f.eks. har også solgt rigtig mange biler de sidste år, men er
meget lidt repræsenteret på siden. Ikke at jeg som sådan skal forsvare
det mærke De (og deres værksteder!) kunne også godt stramme lidt
op.

MVH
Kent Glerup

Fra : Thomas

Dato : 06-10-05 17:25

Klippet fra FDM's brugtvognstest okt. 2004 af Citröen C5 fra årgang
1998 og frem....:

Faktisk har vi aldrig før oplevet så lang en liste af fejl som med
denne Citroën. De værste fejl omfatter motorstop og mistet bremse- og
servovirkning.

Typiske fejl - alvorlige:
- Svage automatgearkasser
- Ventilløftere i 2.0-benzin giver dårlig motorgang

Typiske fejl - irriterende:
- Flimrende lys fra forlygter
- Kontakt til afviserblink svigter
- Forlygtepærer med kort holdbarhed
- Fejlvisning i sprinklerbeholderens væskestand
- Ujævn motorgang p.g.a. elektronikfejl
- Hylende bremser
- Højdejusterbart sæde, som synker utilsigtet
- Bagrude i Weekend kan ikke åbnes
- Sidevindsfølsomhed
- Hydraulikslanger forrest i motorrum bliver utætte
- Driftstop/krafttab kombineret med fejlvisninger i instrumenter og
lamper
- Udetemperaturføler til klimaanlæg
- Vandindtrængen via torpedoens gennemføring – giver el-fejl
- Håndbremse låser
- Defekte hjullejer
- Mislyde fra bagvogn
- Ekstraordinær skævslidning af alle dæk – særligt bagdæk
- Gasdæmpere i bagsmæk bliver hurtigt trætte
- Knirkende rat
- Pibelyde fra servostyring
- Generel elektrisk misfunktion: bakalarm, intervalviskere, rudehejs,
centrallås ...
- Defekt viskermotor
- Defekte lamdasonder

Fransk bil?.. NEJ TAK!

/Thomas

Fra : KASO

Dato : 09-10-05 13:59

"Thomas" <no_way@only_on_request.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - Knirkende rat
> - Pibelyde fra servostyring
> - Generel elektrisk misfunktion: bakalarm, intervalviskere, rudehejs,

Ahh - så fordi en enkelt eksemplar af en enkelt fransk bilmodel i en enkelt
brugtbilstest har mange fejl (vi kender ikke historikken mht. service,
kørselsmønster eller andet), så er alle franske biler elendige - det lyder
sagligt!

Med samme fantastiske logik, kan jeg fortælle, at jeg har venner, der med
deres to VW (købt fra nye) har haft flere fejl end alle jeg kender med
franske biler tilsammen (og jeg kender mange). På FDM's liste over
tilbagekaldelser/fejl, topper VAG som koncernen med suverænt flest fejl.
Ergo må alle tyske biler være elendige - eller hvad?

Fra : TDN

Dato : 09-10-05 16:20

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilbagekaldelser/fejl, topper VAG som koncernen med suverænt flest fejl.
> Ergo må alle tyske biler være elendige - eller hvad?

Tror du virkelig at FDM er så dumme.....

Deres test er lavet på baggrund af indberetninger fra ejere, resultater fra
deres testcentre, synhalernes registrering af fejl, samt anerkendte fejl fra
Citroên samt evt. tilbagekaldelser.

Mvh
Thomas

Fra : Bo Velschow

Dato : 09-10-05 21:30

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra deres testcentre, synhalernes registrering af fejl, samt anerkendte
> fejl fra Citroên samt evt. tilbagekaldelser.

Testen er lagt i dk.binaer.motor. Nej, der er selvfølgelig ikke tale om en
enkelt bil! C5 scorer 2 (to!) stjerner ud af 6 mulige. Flot!

Til sammenligning:
* Mondeo Mk1/2 3 ud af 5 mulige (testen er fra før, FDM skiftede fra 5 til 6
stjerner som max.);
* Mondeo Mk3 får 5 ud af 6;
* Xsara '98-'01 får 3 ud af 5;
* Kia Clarus ('97-'01) får 3 ud af 5;
* Mazda 626 ('97-'02) får 4 ud af 6;
* VW Plot ('95-'00) får 4 ud af 5;
* VW Golf/Bora ('97-) får 4 ud af 6;

- for nu bare at tage et par tilfældigt udvalgte.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : C. Caspersen

Dato : 09-10-05 20:31

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Ergo må alle tyske biler være elendige - eller hvad?

Ja. Forudsat, at de har alle de fejl, som du har nævnt.

Det ændrer bare ikke ved, at PSA er noget lård..

/Caspersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-05 10:00

Tom (snabela) wrote:
> "Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> jow, men mondeo har også et år eller to, været den mest sælgende bil i
> danmark (da de kom frem med mondeo III versionen, Passat killer)

Takket være store flåderabatter på ca. 50.000 kr, rabatter som vi
alm. dødelige ikke kan opnå.

mvh

Christian

Fra : Janner

Dato : 06-10-05 10:31

"jk" <nomail@spammenot.com> wrote in message
>I har vundet !
>
> ...i kategorien flest indlæg på www.mandagsbil.dk
> 1. Citroen C5, 67 indlæg
> 2. Peugoet 206, 64 indlæg
> 3. Peugeot 406, 59 indlæg
> 4. Peugeot 307, 56 indlæg
>
> ææh... tillykke
>
> /JK

Jaaaaaaaa efter at have haft Pug 205, 206 307 bliver jeg mere og mere glad
for min Octavia TDI'er .... Den fejler sgu aldrig et eller andet underlig
som de resterende 3 altid gjorde ... suuk !

Fra : Anders

Dato : 06-10-05 14:04

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> wrote in message

> [...]
> for min Octavia TDI'er .... Den fejler sgu aldrig et eller andet underlig
> som de resterende 3 altid gjorde ... suuk !

Men åbenbart ikke mere end du købte peugot igen og igen
Anders

Fra : Bobber

Dato : 07-10-05 17:50

Ja og jeg har nu haft en 206 diesel i 4 år nu uden nogle problemer den har
næsten kørt
250000 km.....

så den bliver nok skiftet ud lige om lidt med en 307 hdi

så ingen problemer her fra med PSA

> "Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> wrote in message

>>> 2. Peugoet 206, 64 indlæg
>>> 3. Peugeot 406, 59 indlæg