relæer i Lupo3L
Fra : Leonard

Dato : 03-10-05 10:19

Hvor sidder relæerne gemt i en Lupo3L ?

Jeg vil gerne skifte viskerrelæet ud.
Det der sidder i har kun et fast interval, jeg har et fra en
transporter, hvor man kan vælge tiden på intervallet.

Jeg kan dog ikke finde ind til relæerne, og instruktionsbogen
fortæller ikke noget om placeringen.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Convict303

Dato : 03-10-05 11:38

Det sidder nede ved Sikringerne jeg mener det hedder nr. 36

Fra : Leonard

Dato : 03-10-05 14:14

"Convict303" <convict303@esenet.dk> wrote:

>Det sidder nede ved Sikringerne jeg mener det hedder nr. 36

De sikringer jeg kan finde sidder bag en lille klap under rattet til
venstre. Der kan jeg ikke se nogle relæer.

Det vil være til stor hjælp for andre læsere hvis du svarer under
det du svarer på og klipper det overflødige væk i citatet.
Læs mere om det her: http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
mvh Leonard http://leonard.dk/

Fra : Brian S. Jensen

Dato : 03-10-05 11:37

> [...]
> transporter, hvor man kan vælge tiden på intervallet.
>
> Jeg kan dog ikke finde ind til relæerne, og instruktionsbogen

Nu kender jeg ikke meget til VW, men tror du at man bare
umiddelbart kan udskifte det med ét fra en Transporter ??

...jeg tvivler - men man bliver da glædeligt overrasket en gang imellem

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-05 19:03

> [...]
> transporter, hvor man kan vælge tiden på intervallet.
>
> Jeg kan dog ikke finde ind til relæerne, og instruktionsbogen

Hoooooooooldt!

Har en Lupo ikke programmerbar visker/vasker ligesom en gammel Golf3.

http://www.lupoclub.de/faq/index.php?sid=50433&aktion=artikel&rubrik=004&id=5&lang=de

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-10-05 20:54

Claus Petersen skriver:

> Har en Lupo ikke programmerbar visker/vasker ligesom en gammel Golf3.

Og 2'er ?

Måske Leonard skal i gang med brugsanvisningen ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Leonard

Dato : 05-10-05 16:57

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Og 2'er ?
>
>Måske Leonard skal i gang med brugsanvisningen ?

Næh, i den udgave jeg har er der kun et interval, alm. visk og hurtig
visk.
I min 6 år ældre Caravelle var der ligesom i min nye Transporter
programmerbar interval ved at tænde på interval, slukke og tænde når
det næste visk er nødvendigt, så husker den det. Og det er også det
der er i det relæ, som komer fra Transporteren, hvor jeg har sat sådan
noget moderne noget med regnføler i.

Men der er tilsyneladende ingen der kan hjælpe mig med at finde
relæerne ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 17:16

Leonard skriver:

> Men der er tilsyneladende ingen der kan hjælpe mig med at finde
> relæerne ...

Et tip vi være at søge i motorrummet, eller i venstre side af
instrumentpanelet.

Klaus
--
Sendt via sunsite.dk da news.sonofon.dk nu er nede igen.
Sidst set i live tirsdag den 4/10-2005

Fra : Leonard

Dato : 05-10-05 17:48

>Et tip vi være at søge i motorrummet, eller i venstre side af
>instrumentpanelet.

Jo, jo.
Det er jo ikke fordi jeg ikke har søgt.

I venstre side under rattet er der en lille klap, hvor sikringerne
gemmer sig bag. Hvis relæerne skal findes derinde, så skal hele hylden
under rattet pilles af og det ser ikke nemt ud.

Motorrummet er fyldt med mange forskellige identificerbare dele, men
ingen af de dele jeg kan se ligner relæer.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 18:20

Leonard skriver:

> I venstre side under rattet er der en lille klap, hvor sikringerne
> gemmer sig bag. Hvis relæerne skal findes derinde, så skal hele hylden
> under rattet pilles af og det ser ikke nemt ud.

Hyler !

> Motorrummet er fyldt med mange forskellige identificerbare dele, men
> ingen af de dele jeg kan se ligner relæer.

De plejer at sidde i en lukket kasse bag batteriet.

Klaus

Fra : Leonard

Dato : 05-10-05 18:53

>Hyler !

Tjah, jeg gider ikke skille en hel masse ad, for at opdage at det ikke
er der. Spild af tid, hvis andre kan fortælle hvor jeg skal lede.

>De plejer at sidde i en lukket kasse bag batteriet.

Batteriet er gemt under gulvet i det de kalder et bagagerum, altså
omme bagerst mellem baghjulene. Der har jeg ikke set relæer, jeg har
dog heller ikke ledt efter dem der. Men det vil give en meget
uhensigtsmæssig ledningsføring at have relæerne helt deromme.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 18:52

Leonard skriver:

> Tjah, jeg gider ikke skille en hel masse ad, for at opdage at det ikke
> er der. Spild af tid, hvis andre kan fortælle hvor jeg skal lede.

Jeps...

> [...]
> dog heller ikke ledt efter dem der. Men det vil give en meget
> uhensigtsmæssig ledningsføring at have relæerne helt deromme.

Arghforskuda...

Læais

Fra : Leonard

Dato : 05-10-05 19:05

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Arghforskuda...

Ja, det er en underlig skabning den bil

>Læais

He, kender det når tasterne har forskubbet sig ...

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-10-05 21:05

Leonard skriver:

> Ja, det er en underlig skabning den bil

Jeps - men munter at køre i...

> He, kender det når tasterne har forskubbet sig ...

Det var bare et af mine dæknavne...

Klaus