et meget dumt biltyveri
Fra : Leonard

Dato : 03-10-05 08:50

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3297238/

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Henning

Dato : 03-10-05 14:39

On Mon, 03 Oct 2005 09:50:07 +0200, Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3297238/

Endnu mere dumt - det er ikke første gang, hvorfor bliver
ambulanceførerne ved med at efterlade bilen med motoren kørende?

Fra : Uffe Ravn

Dato : 03-10-05 22:37

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev

> Endnu mere dumt - det er ikke første gang, hvorfor bliver
> ambulanceførerne ved med at efterlade bilen med motoren kørende?

Vel fordi de forventer, at den fleste mensker er så minimalt begavede, at de
kan forstå, at når en ambulance holder med motoren igang, så er det fordi
der er brug for den om et øjeblik til noget vigtigt.

Den mennesker der stjæler ambulancer der er i tjeneste, er aldeles
uanvendelige som donore når vi engang bliver istand til at transplantere
hjerner.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 03-10-05 23:23

Leonard wrote:
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3297238/

Finder de gerningsmanden bliver han forhåbentligt anklaget for både
biltyveri og uagtsomt manddrab.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Leonard

Dato : 04-10-05 09:19

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Finder de gerningsmanden bliver han forhåbentligt anklaget for både
>biltyveri og uagtsomt manddrab.

Tjah, mon han bliver dømt for det?
Jeg synes så at ambulanceføreren, der måske har efterladt ambulancen
med motoren igang eller i hvert fald med nøglen i tændingen, også skal
have en straf.
Hvis det nu var et par skoledrenge på 6-8 år, der var kommet forbi og
havde kørt nogle andre børn ned ved at lege med bilen, der stod uden
opsyn, hvem har så ansvaret?

Det er ulovligt at efterlade en bil med nøglen i tændingen uden opsyn.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-10-05 10:06

Leonard wrote:
> [...]
> opsyn, hvem har så ansvaret?
> Det er ulovligt at efterlade en bil med nøglen i tændingen uden opsyn.

Nu siger artiklen jo ikke noget om hverken at motoren har været igang
eller at nøglerne har været i låsen, så...

Men at ambulancefolkene har sparet de sekunder det tager at lukke og
aflåse bilen, for at komme hurtigere frem til patienten, er vel ganske
acceptabelt.

Derimod er jeg enig i at politiet skal sætte ind hvad der er nødvendigt
for at finde tyven. Mindst lige så meget som de ville sætte ind hvis det
var en af deres egne biler der var stjålet. Og så skal han have en straf
så han aldrig mere ville drømme om at gøre noget lignende.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/