Fup og fidus......men hvordan/hvornår...??~
Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 02-10-05 17:30

Hej

Har modtaget en respons på min bil, som er til salg.....

Læs nedenstående.....nede fra og op..

Er her nogen, som har modtaget en tilsvarende mail, som kan fortælle hvordan
det hele hænger sammen?

Jeg leger gerne med på legen lidt endnu....

Mvh
Anders Lund

Anders Lund,

Thanks for the email. I am glad to know it is still for sale and in good
shape.
I have seen the pics and I want us to proceed.
Your price is fine with me So, I need you to remove the ad from the web...
I will need the below information to effect payment as soon as possible to
secure the purchase.

FULL NAME TO BE ON CHEQUE....
ADDRESS...
ZIP / POSTAL CODE....
CITY..
COUNTRY...
COUNTACT PHONE NUMBER...

Regardin payment, My Boss will issue you an International covered Bank
cheque of £9850 POUNDS which was surpose to be my company fringe benefit and
can only be payed on one cheque, when you get the cheque, deposit it at the
bank and wait for it to clear and be credited by your bank, as soon as the
money is in your account, deduct your payment money which is (10000 euro),

I will trust you to be honest and assist me transfer the difference to the
shipping company Agent that I will contact to come for the pick at your
location, The shipping fee is high though, because there are other of my
household items in europe that will be shipped along too, since i am not in
europe presently.

Try to get the Title, THE PAPER WORKS and BUY/SELL CONTRACT ready before the
shipping agent arrive for the pick up. the agent will sign all sale papers
on my behalf. i will give you the full identity of the agent when you have
received payment and he is ready to come for the pick up.
NOTE : Also take 100 euro extra from my balance to pay for any bank
exchange charges and tax for depositing or crediting the the cheque and any
other expenses during the transaction.

I hope this arrangement is ok

I await your reply soon with your address for the payment and hoping for a
smooth transaction.

Thanks with kind regards to you and your family,
Sammy.

<Anders.lp@tiscali.dk> wrote:
I am the owner of the car, and the milage is according to the add on the
Internet, and the photos are also up to date.....

Regards
A.Lund

Fra : Niels Bengaard

Dato : 02-10-05 17:40

> [...]
> hvordan
> det hele hænger sammen?
>
> Jeg leger gerne med på legen lidt endnu....

Det er ikke længe siden der var noget tilsvarende i TV avisen.
Checken er falsk, det finder banken først ud af et par uger efter handlen.

Du kan jo bede om kontanter, og høre hvad de siger til det.

Niels

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-05 17:49

"Anders Lund \(8900\)" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote in

> Har modtaget en respons på min bil, som er til salg.....
>
> Læs nedenstående.....nede fra og op..

Interessant, omend noget rodet tekst fra "køber".

Jeg synes ordlyden går lidt igen fra lign. tilfælde.

> Jeg leger gerne med på legen lidt endnu....

Altså.. det giver ikke mening at en tysker/englænder vil betale 10000Euro
for en bil der i hjemlandet koster en "brøkdel"...

Personligt for mig lyder det som fusk, så pas på ham!!

--
Martin Johansen [6000]
"MTF-0063 - fordi livet er for kort til træge gearskift..."

Fra : KubikH

Dato : 02-10-05 17:42

"Anders Lund (8900)" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan
> det hele hænger sammen?
>
> Jeg leger gerne med på legen lidt endnu....

- SNIP-

Der sker det at du får en fin noteret check, og alt er i orden.
Der er dog den lille hage, at når checken endelig bliver clearet, viser det
sig at den er dækningsløs.
Det tager helt op til 3 uger at få en sådan check verificeret.

Hvor mon du så finder din bil henne !!

Ovenstående stammer fra et indlæg i en radioudsendelse for en 5 - 6 måneder
siden.

Mvh
Niels

Fra : TDN

Dato : 02-10-05 18:05

> [...]
> I am the owner of the car, and the milage is according to the add on the
> Internet, and the photos are also up to date.....

Det er fup!!!!

Det har været omtalt mange gange i medierne den sidste tid, da der
selvfølgelig er nogen der er hoppet på den og mistet bil og/eller penge.
Nogen gange får man en check på et større beløb end bilens værdi og man skal
så returnere det overskydende til en konto. Når så køber skal hente bilen
kommer der ingen men så viser det sig efterfølgende at den tilsendte check
er falsk og det overskydende beløb er hævet og væk.

Mvh
Thomas

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 18:13

"Anders Lund ( skrev

> Er her nogen, som har modtaget en tilsvarende mail, som kan fortælle
> hvordan
> det hele hænger sammen?

Du modtager en check der er for stor, ca 10.000 kr, den går du ned i banken
med, et par dage efter står pengene på din konto.
Du tager det roligt, men de er der endnu en 10 dages tid, så vil
checkudstederen gerne have det overskydende beløb retur, dem sender du ved
hjælp af en kontooverførsel, netbank eller lign.

3 uger efter skriver banken til dig at checken er dækningsløs, og at de har
trukket beløbet fra din konto.
De kontooverførsel du har lavet er derimod god nok, så dem får du ikke igen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-10-05 18:34

> 3 uger efter skriver banken til dig at checken er dækningsløs, og at de
> har trukket beløbet fra din konto.

Er det generel praksis for banker?

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-10-05 19:03

> Er det generel praksis for banker?

Ja - det er vist meget normalt.
Det sker det, at en udenlandsk check indløses og indsættes på din konto på
den betingelse at udstende bank vil honorere beløbet.
Det kan så tage nogle dage eller uger inden svaret kommer retur til din
bank.

Man kan i stedet få banken til at tage checken "til incasso" Det betyder at
din bank sender checken til honorering, men venter med at indsætte beløbet
på din konto, til pengene er kommet.
Det kan desværre tage noget tid og er ikke gratis, men du undgår da at blive
snydt.

Mon ikke "køberen" springer fra, hvis du foreslår denne løsning.

Hilsen

Kim

Fra : Leif

Dato : 02-10-05 19:13

Hmm. Du vil lege med...............

Snip......................

> Mon ikke "køberen" springer fra, hvis du foreslår denne løsning.

Snip slut......................................

Kunne man tænke sig med denne her opskrift:

Hvad så med at sende de der overskydende penge på en check af samme slags
som du selv modtager?
Evt. fra en nyoprettet konte hvor der ikke er dækning for den..............

Om det kan lade sig gøre, ved de vel i din bank.

Og for guds skyld ikke noget med at overlade nogen bil / papirer til nogen
undervejs.

/Leif

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 19:20

"Leif" skrev

> Om det kan lade sig gøre, ved de vel i din bank.

Foreslår du at Anders går ned i sin bank, og foreslår dem at oprette en
konto uden penge, så han kan udstede dækningsløse checks.

Det er næppe muligt, og hvis Anders skulle skrive en sådan check, får
modtageren en dansk advokat til at kradse pengene ind.
Selv om der ikke er dækning på kontoen har Anders jo skrevet checken og
skylder pengene.

Så vil man måske påstå at en dansk dommer nok kan forstå Andres bevæggrunde,
men det hjælper ingenting, for den danske advokat repæsenterer jo ikke
svindlerne, næh checken er givet videre til en helt uskyldig person.

mvh
Alex Christensen

Fra : Leif

Dato : 02-10-05 19:32

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> men det hjælper ingenting, for den danske advokat repæsenterer jo ikke
> svindlerne, næh checken er givet videre til en helt uskyldig person.

Anders ville jo "gerne lege med" ? mit forslag skal da bare opfattes lidt
hypotetisk osv.

Hvis det er så nemt at kradse pengene ind i DK, burde der ikke være
problemet med den første check.
Udenlanske banker står nok ikke bag den uden dækning.

Stop: Jeg vil egentligt ikke starte en ny dialog. Så lad bare være med at
fortsætte i denne gren af tråden.

/ Leif

Fra : alexbo

Dato : 02-10-05 18:59

"Brian Axelgaard" skrev

> Er det generel praksis for banker?
Ja, beløbet bliver indsat på kontoen men under forudsætning at den bliver
clearet, d.v.s at den checkudstedende bank betaler.
Det sammen hvis man betaler med check på posthuset, den indbetaling er også
afhængig af at checken godkendes, selv om posthuset udsteder en fin
kvittering på beløbet.

Det sidste har jo givet anledning til svindel, man går på posthuset og
sender en postanvisning, betaler med en dækningsløs check, modtageren af
anvisningen skynder sig at hæve pengene inden posten opdager at checken er
dækningsløs.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 02-10-05 18:47

> [...]

> hvordan
> det hele hænger sammen?
>
> Jeg leger gerne med på legen lidt endnu....

Masser, kontakt politiet, om de vil "lege med".

Fra : Steeleman

Dato : 02-10-05 18:55

Dem jeg har hørt om har, fået mail om at sønnen er kørt galt, et eller andet
sted hvor man selv skal betale, og derfor skal der sendes penge omgående, og
så kan man jo ikke lade være.

Fra : Troels Hansen

Dato : 02-10-05 19:02

Anders Lund (8900) wrote:

> Er her nogen, som har modtaget en tilsvarende mail, som kan fortælle hvordan
> det hele hænger sammen?

Sansynligvis fup....

> Jeg leger gerne med på legen lidt endnu....

Skriv at det tager 14 dage til 3 uger af få clearet hans check, og at
bilen ikke forlader dig før du har fået den clearet. Hvis han så stadig
vil være med skulle den være god nok, men få clearet checken inden du
gør noget!!

mvh Troels Hansen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-10-05 19:24

"Troels Hansen" <idle@invalid.email> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilen ikke forlader dig før du har fået den clearet. Hvis han så stadig
> vil være med skulle den være god nok, men få clearet checken inden du gør

Hvorfor ikke lade ham indsætte pengene og derefter forholde sig passiv. Evt.
melde det til Politiet. Det giver den (politiet) et forspring ....

--
Per, Esbjerg

Fra : Casper R

Dato : 02-10-05 23:41

Hey

> Har modtaget en respons på min bil, som er til salg.....

Sådanne fusker handler har foregået i ret lang tid i uk efterhånden.
--

/CasperR
/89' RST

Fra : Per Krabbe

Dato : 03-10-05 20:07

> [...]
> Læs nedenstående.....nede fra og op..
> Er her nogen, som har modtaget en tilsvarende mail, som kan fortælle

Det du oplever er et udbredt fænomen - også i bådbranchen.

For de der vil læse lidt om det på engelsk - se også:
http://classiccarfair.com/scamalert.htm
http://www.prweb.com/releases/2004/7/prweb139209.htm /
http://www.boatstogo.co.uk/scams/boating_news.html /

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 04-10-05 16:27

Ok......tak for svarene alle sammen.......måske man skulle drive lidt gæk
med ham.....

Mvh
Anders Lund