pris på udskiftning af tandrem på m
Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 21:22

Hej alle..

er der nogen der kunne fortælle mig hvad det ca vil koste at få remmen
skiftet på en mondeo 1.8 fra 95?

evt. i Odense området.

på forhånd tak..

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 21:28

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hej alle..
>
> er der nogen der kunne fortælle mig hvad det ca vil koste at få remmen
> skiftet på en mondeo 1.8 fra 95?

hmm, nu sidder der 2 stk på en sådan.
Ribberemmen koster ca. 150 Kr og tager en halv time at skifte....så hos Ford
er du af med 500 Kr vil jeg tro.
Tandremmen koster incl. hele svineriet og arbejdsløn hos Ford i Flensborg
omkring 2.800 Kr

Har skiftet min tandrem hele 2 gang nu....så der er vel en 2-3 skift tilbage

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 21:35

Tom wrote:
> [...]
> omkring 2.800 Kr
>
> Har skiftet min tandrem hele 2 gang nu....så der er vel en 2-3 skift tilbage

tak for svar.. jeg går ud fra at det er billigere end de 2800 hvis man
får en automester eller lignende (ikke ford) til at skifte den... (hvor
lang tid tager sådan en operation på en mondeo?

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 21:44

> tak for svar.. jeg går ud fra at det er billigere end de 2800 hvis man
> får en automester eller lignende (ikke ford) til at skifte den... (hvor
> lang tid tager sådan en operation på en mondeo?

Jeg turde kun købe original Ford tandrem og original remstrammer og
medløberhjul samt fjeder m.m. Dette sæt kostede vist 1.000 Kr.
Det tog Ford ca 3 timer at skifte remmen. Det er en lidt større operation
hvor motoren skal pilles af motorophænget og klodses op i den ene side,
knastaksler fikseres, og så er der minimal plads.
Er muligt at du kan spare op til 1.000 Kr ved at købe uoriginalt og anvende
en uautoriseret. For mit vedkommende er det så vital en ting at jeg ikke vil
tage chancer og jeg gad egentlig heller ikke rode med det selv, da jeg ved
hvor vanskelig det er at komme til i motorrummet.

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 21:50

Tom wrote:
> [...]
> tage chancer og jeg gad egentlig heller ikke rode med det selv, da jeg ved
> hvor vanskelig det er at komme til i motorrummet.

Tja, det har du jo egentlig ret i..

Hvordan er det med værksteder i Flensborg? kan man møde op, og så er der
chance for at de kan lave nummeret samme dag? eller skal man bestille tid?

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 22:07

> Tja, det har du jo egentlig ret i..
>
> Hvordan er det med værksteder i Flensborg? kan man møde op, og så er der
> chance for at de kan lave nummeret samme dag? eller skal man bestille tid?

Du skal bestille tid. Mens de laver bilen tilbyder de at køre dig ned i
centrum så du kan gå og shoppe på deres gågade (tag ikke konen med, det
bliver allllt for dyrt).
De har 3 personer som taler dansk hos Ford, så hvis du ikke er skrap til
tysk er det ikke noget problem.
Tlf - 0049 461 99 80 130. Det er godt nok deres reservedelslager men de kan
stille dig om

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 22:32

Tom wrote:
> [...]
> tysk er det ikke noget problem.
> Tlf - 0049 461 99 80 130. Det er godt nok deres reservedelslager men de kan

Jeg siger mange tak for svar...

kone er der skam ingen af.. Er kun 20.. , men jeg kunne selv fristes
til at shoppe noget elektronik.. :)

Hmm, jeg vil ikke kalde mig selv dårlig til tysk, men tandrem,
remstrammerhjul og medløberhjul er ikke lige de udtryk jeg kender..
Så jeg må have fat i en dansker nede hos dem..

Tak for telefonnummeret.. Det bliver ikke mere perfekt.. (jo, hvis du
tilbyder at betale, men det skal jeg nok ikke regne med.. hehe.. ) :D

Jeg kan se i mit ford TIS, fra da jeg havde en escort, at udskiftning af
tandremmen i sådan en fætter er en 47 trins process der involverer 9
specialværktøjer..
Bl.a. skal motoren spændes op i en holder, mens ophænget i venstre side
løsnes..

se evt.: http://up.peecee.dk/?16476

- Hvis du af nysgerrighedens skyld skulle have brug for tegninger af din
mondeo, kan du sende en mail, da jeg har TIS over alle modeller fra 91
til 2001..

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 22:45

> [...]
> mondeo, kan du sende en mail, da jeg har TIS over alle modeller fra 91 til

Jeg har også TIS samt den russiske cr*ck til at kunne kigge i
reservedelskataloget på DVD (har dog ikke fået det til at virke). Desuden
har jeg "So wirds gemacht" og Haynes bøgerne så jeg har næsten alt til
mondeo

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 22:51

Tom wrote:
> [...]
> reservedelskataloget på DVD (har dog ikke fået det til at virke). Desuden
> har jeg "So wirds gemacht" og Haynes bøgerne så jeg har næsten alt til

reservedelskatalog?? hmm.. der ligger 861 mb data på den dvd jeg har..
ligger der et reservedelskatalog iblandt?

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 23:07

> reservedelskatalog?? hmm.. der ligger 861 mb data på den dvd jeg har..
> ligger der et reservedelskatalog iblandt?

Nej, det er det gode system de har når du efterspørger en eller anden stump
til en ford. Så tager det dem ca. 10 sekunder at få zoomet ind på stumpen i
bilen og finde bestillingsnummer og pris samt evt direkte opslag til Fords
hovedlager i Kõlm. Det er kanon smart, men jeg har som sagt ikke kunne få
det til at virke
Det hedder Ford Microcat

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 23:24

Tom wrote:
> [...]
> hovedlager i Kõlm. Det er kanon smart, men jeg har som sagt ikke kunne få

Hmm.. jeg må i gang med at søge på ebay..

Fra : Christopher Stein

Dato : 30-09-05 00:05

Christopher Stein wrote:
> [...]

Jeg har lige et sidste spørgsmål:

Hvis nu jeg får remmen skiftet hos ford (tyskland eller DK...det er vel
det samme) Er der så garanti på?
Jeg mener, hvis den sprænger efter 10000 km, dækker ford så?`
hvordan er reglerne på området?

tak..

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 16:47

> [...]

> det samme) Er der så garanti på?
> Jeg mener, hvis den sprænger efter 10000 km, dækker ford så?`

Tjo hvis du ellers får lavet service hos Ford, så er der ingen ko på isen.
I mit tilfælde laver jeg næsten alt selv, så derfor er jeg nød til at satse
på at det holder (original tandrem).

Det er YDERST sjældent at mondeo springer en original rem som overholder
skifteintervallerne. Så det er ikke noget man skal gå og være nervøs over
hos Ford.

--
Tom

Fra : Christopher Stein

Dato : 01-10-05 11:23

Tom wrote:

> [...]
> skifteintervallerne. Så det er ikke noget man skal gå og være nervøs over

det lyder godt..

tak for dine svar..

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 22:36

Tom wrote:
> [...]
> tysk er det ikke noget problem.
> Tlf - 0049 461 99 80 130. Det er godt nok deres reservedelslager men de kan

Vil du ikke bekræfte at det er denne her ford forhandler vi snakker om:

Heinrich Nehrkorn GmbH & Co KG Autosupermarkt
Zur Bleiche 49
24941 Flensburg

tak..

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-05 22:46

> Vil du ikke bekræfte at det er denne her ford forhandler vi snakker om:
>
> Heinrich Nehrkorn GmbH & Co KG Autosupermarkt
> Zur Bleiche 49
> 24941 Flensburg

Jow, det er den eneste Ford forhandler i Flensborg

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-09-05 21:52

> [...]
> tage chancer og jeg gad egentlig heller ikke rode med det selv, da jeg ved
> hvor vanskelig det er at komme til i motorrummet.

Jeg ved ikke hvordan det er med Ford, men til en Astra viste de originale
stumper sig at være billigere end uoriginalt.

http://www.stiften.dk/koergodt/artikel:aid=232924

Med venlig hilsen Kim

Fra : Christopher Stein

Dato : 29-09-05 22:39

Kim Kristensen wrote:

> [...]
>>

> Jeg ved ikke hvordan det er med Ford, men til en Astra viste de originale
> stumper sig at være billigere end uoriginalt.

ok.. lækkert hvis det var ens.. :)

tak for tippet..

Fra : Hans Jensen

Dato : 30-09-05 08:18

Køber du et tandrems-sæt hos ford er der en lille manaul med til hvordan
den skiftets...

Ellers skal jeg prøve at finde en til dig - jeg plejer bare at smide dem ud.

Mvh Hans

Fra : Christopher Stein

Dato : 30-09-05 13:35

Hans Jensen wrote:
> [...]
> den skiftets...
>
> Ellers skal jeg prøve at finde en til dig - jeg plejer bare at smide dem ud.

Tak, men jeg ved ikke om jeg tør prøve.. Det kunne være meget sjovt at
se den, men jeg ved virkelig ikke om jeg tør.. :)