Haster :-) anbefaling af dæk til passat 1,~
Fra : Anders

Dato : 29-09-05 19:26

Hej,

jeg skal bruge nye dæk til en passat 2003 1,8t, sedan. De skal sidde på mine
smukke nye RS4 17" alu - men hvilke dæk skal jeg købe?

Min kørestil er relativt rolig og foregår blandet på motorvej og by. Foruden
basale egenskaber såsom at bremse godt med videre lægger jeg vægt på et
støgsvagt dæk med mange km..

Hvad kan i anbefale i 215/45/R17 (det er jo ikke alle dæk der er gode i alle
størrelser!!)

Med håb om hurtigt svar..

Anders

Fra : J.L.

Dato : 29-09-05 20:25

"Anders" <a@a.aa> wrote in message
> [...]
> støgsvagt dæk med mange km..
>
> Hvad kan i anbefale i 215/45/R17 (det er jo ikke alle dæk der er gode i

Hej Anders

Jeg kører i Passat, men med størrelsen 225/45-17 ..... og jeg kører på
Nokian Z XL og har KUN godt at fortælle om disse !!!!

SDS er forhandler !

Mvh J.L

Fra : Janner

Dato : 01-10-05 10:17

> Jeg kører i Passat, men med størrelsen 225/45-17 ..... og jeg kører på
> Nokian Z XL og har KUN godt at fortælle om disse !!!!

Kører også Nokian i samme størrelse på Octaviaen ......... og disse dæk er
fantastiske *S* Både støjsvage og slidstærke

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : K.C.s DK4800

Dato : 29-09-05 22:53

Hej Anders
Jeg kører Audi A4 med 225/45 17 Continental Sport Coctact som er super gode
at køre på. Har tidligere kørt GoodYear Eagle NCT som ikke var nær så
komfortable. Håber du kan bruge dette til noget fornuftigt

K.C.s

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-05 09:28

Anders wrote:
> [...]
> støgsvagt dæk med mange km..
>
> Hvad kan i anbefale i 215/45/R17 (det er jo ikke alle dæk der er gode i alle

Jeg vil vælge Bridgestone Potenza, måske RE720.
De er meget gode i vådt føre.
De har en rim protector, en gummikant som går ud over fælgen, så de
kan hjælpe dig med at sørge for at dine smukke fælge forbliver
sådan.

mvh

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 14:12

> [...]
> støgsvagt dæk med mange km..
>
> Hvad kan i anbefale i 215/45/R17 (det er jo ikke alle dæk der er gode i

Continental ContiSportContact 2 og Michelin Pilot Sport er som sådan et
sportsdæk, altså ikke med verdens bedste komfort, men aligevel er det nogle
ok dæk. Men som alternativ vil jeg nævne Michelin Pilot Exalto PE2,
Brudgestone ER300 (evt. Bridgestone RE720, dette er godtnok mere et
sportsdæk sammenlignet med ER300).

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 15:05

> [...]
> støgsvagt dæk med mange km..
>
> Hvad kan i anbefale i 215/45/R17 (det er jo ikke alle dæk der er gode i

Jeg kan da fortælle at den øskede størrelse er en kende for lille. 225/45-17
er størrelsen der passer på en Passat. En bekendt som er tidligere dækmand,
med gode forbindelser, har prøvet lidt forskelligt på den Passat han havde.
Han mener at Continenal var de mest støjsvage dæk, dog i størrelsen
225/40-18.
Han mener at Michelin Pilot Sport var de bedste men støjede for meget.

Jeg kører Goodyear Eagle F1 på en Golf V, de støjer en del, men da de er de
eneste dæk jeg har prøvet ud over vinterdækkene er midt
sammenligningsgrundlag jo ikke så stort.
Glæder mig dog til at få vinterdækkene på :) svjh er de ret støjsvage.

--
Claus Petersen
VW Golf Sportline 2,0 16V TDI - www.vwfanatic.dk

"It's nice to be important - but it's more important to be nice"