Min første bil !
Fra : me_marco

Dato : 29-09-05 18:39

Har netop købt bil for første gang.
Det blev en:

toyota corolla 1.3 xli
3d hatchback
fra 11/1995
km 54.000

Jeg måtte give 57.000 for den hos en forhandler som solgte den for et
ældre ægtepar.

Køleren blev skiftet som en del af handlen.

Forsikringen blev skrevet gennem Rasmussen assurance i køge
10.300 pr år ansvar + kasko.

Jeg er superglad da jeg nu dagligt kommer til at spare 1 time i
transport.

Fra : /Bluch

Dato : 29-09-05 21:26

"me_marco" <me_marco@hotmail.com> wrote in news:1128015544.977299.305700
@g44g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> 10.300 pr år ansvar + kasko.
>
> Jeg er superglad da jeg nu dagligt kommer til at spare 1 time i

Tillykke med den 1.. Den glemmer man aldrig.

Med det km-antal burde du være forskånet for de store mekaniske
reparationer de næste par år, specielt da mærket har et godt ry.

Du bør dog lige være opmærksom på forsikringen og dens opsigelsesvilkår.
Nogle af de forsikringsfirmaer, der sælger gennem bilforhandlere, har
det med at lade forsikringen stige VOLDSOMT det andet år. Den pris du
betaler nu er rimelig, men reagerer du ikke tids nok, kan du måske få en
stigning på 5-10 tkr/år, hvis du ikke reagerer tidsnok. Herefter vil du
være bundet 12 mdr.(=sur røv).
/Bluch

Fra : Michael Pagh

Dato : 30-09-05 08:34

> [...]
> betaler nu er rimelig, men reagerer du ikke tids nok, kan du måske få en
> stigning på 5-10 tkr/år, hvis du ikke reagerer tidsnok. Herefter vil du

Hvis det endelig sker, så er problemet vel ikke større end man kan afmelde
bilen, og dermed også forsikringen?
Ok, det er måske lidt bøvlet, men hvis man kan spare nogle knaster ved
det....

MVH
Michael Pagh

Fra : Moller

Dato : 30-09-05 08:54

Michael Pagh wrote:

> Hvis det endelig sker, så er problemet vel ikke større end man kan afmelde
> bilen, og dermed også forsikringen?
> Ok, det er måske lidt bøvlet, men hvis man kan spare nogle knaster ved
> det....

   Så er det jo godt at der er nye regler snart omkring forsikringerne, så
man kan skifte inden for 1½mdr. vs. de 12mdr. tidligere.

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 30-09-05 11:45

> Så er det jo godt at der er nye regler snart omkring forsikringerne,
> så man kan skifte inden for 1½mdr. vs. de 12mdr. tidligere.

Er det ikke kun at selskaberne skal tilbyde en kortere opsigelse ?
(Og det tager de så en lidt højere præmie for)

/A

Fra : Thomas Johansen

Dato : 30-09-05 11:39

> Hvis det endelig sker, så er problemet vel ikke større end man kan afmelde
> bilen, og dermed også forsikringen?

Jep..man kan jo altid sælge bilen til vennen..og så købe den tilbage efter
en bajers tid... Kræver lige en tur forbi motorkontoret dog... (Mener det
koster 250 kr at omregistrere bilen!!)

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-05 12:13

On Fri, 30 Sep 2005 12:39:22 +0200, "Thomas Johansen" <tjo[NO
SPAM]@hehe.com> wrote:

>Jep..man kan jo altid sælge bilen til vennen..og så købe den tilbage efter
>en bajers tid... Kræver lige en tur forbi motorkontoret dog... (Mener det
>koster 250 kr at omregistrere bilen!!)

Tallet er svjh 380,- plus omkostninger til, at den midlertidige køber
skal have tegnet forsikring på bilen. Det løber op altsammen.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Thomas Johansen

Dato : 30-09-05 13:40

<Ivan Madsen> wrote in message

> Tallet er svjh 380,- plus omkostninger til, at den midlertidige køber
> skal have tegnet forsikring på bilen. Det løber op altsammen.

Mhh.. mener ikke man skal tegne ny forsikring..en omregistrering er nok, til
at en forsikring ophæves og der ved betales det over skydende tilbage....
Med stadig.. får man et tilbud hvor man spare nogle 1000, så er det vel også
en iorden omkostning ?

Fra : Anders

Dato : 30-09-05 15:29

>Forsikringen blev skrevet gennem Rasmussen assurance i køge
>10.300 pr år ansvar + kasko.
>
>Jeg er superglad da jeg nu dagligt kommer til at spare 1 time i
>transport.

10300 pr år for en bil til 57.000 ???

Det lyder da vildt højt! Jeg skal give cirka 3000 for en mondeo eller passat
til 300.000 kr.

Puha.. godt man ikke er begynder..

Anders

Fra : me_marco

Dato : 30-09-05 19:22

Jeg kunne ikke finde det billigere, tro mig.
Jeg brugte en masse tid til at surfe rundt på alle selskabernes
hjemmesider og de fleste ville have 15.000-20.000 for det. Et enkelt
selskab endda 26.000 kr.

Hvis der er nogen der kender et sted hvor man kan få det billigere er
de velkomne til at komme frem med det her.
Der er sikkert mange fortvivlede førstegangs ejere derude der ku'
bruge det til noget.