Har du set dette her Henrik B ? :-)
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-05 07:20

300.000 Saab-biler indkaldes til tjek

Christian

Fra : anders

Dato : 29-09-05 07:27

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
news:1127974785.581485.214140@g49g2000cwa.googlegroups.com...
> 300.000 Saab-biler indkaldes til tjek

> mvh
>
> Christian

Nuvel SAAB er jo så ansvarsbevidste at de selv indkalder alle biler så snart
de havde den mindste mistanke.....

Anders

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-09-05 07:45

> Nuvel SAAB er jo så ansvarsbevidste at de selv indkalder alle biler så
snart
> de havde den mindste mistanke.....

I artiklen står der nu ellers at de er blevet bedt om det ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-05 13:27

> snart
>
> I artiklen står der nu ellers at de er blevet bedt om det ?

Det er vel meget naturligt, da myndighederne ikke har kendskab til, hvad der
sker, men handler ud fra, hvad "kunder" fortæller dem.

Men indrømmet, ikke så heldig at miste trækkraften imens man f.eks.
overhaler.

Fra : anders

Dato : 29-09-05 15:43

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> Men indrømmet, ikke så heldig at miste trækkraften imens man f.eks.
> overhaler.

Med det faktum at flere biler er brudt i brand ville jeg nu hellere have en
motor der stopper.

/A

Fra : Peter Weis

Dato : 29-09-05 18:15

anders wrote:

> Med det faktum at flere biler er brudt i brand ville jeg nu hellere have en
> motor der stopper.

Saab = skabs-Peugeot?

mvh
Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-05 19:43

"anders" <nejtaktilspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Med det faktum at flere biler er brudt i brand ville jeg nu hellere have
> en motor der stopper.

Nu er "brand" jo så et definitionsspørgsmål. Hvis man dermed mener
røgudvikling, så ja, men hvis man mener åben ild, så er det ikke hvad der
her er tale om.

Fra : ChipMIK

Dato : 30-09-05 13:58

Henrik B. wrote:
> [...]
>

> Nu er "brand" jo så et definitionsspørgsmål. Hvis man dermed mener
> røgudvikling, så ja, men hvis man mener åben ild, så er det ikke hvad der

Arbejder du ved Peugeot Henrik...mener det er jo ca. så´n de plejer at
pakke det ind

ChipMIK

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 14:09

"ChipMIK" <Michael@migfjern.kallnet.fo> skrev i en meddelelse

> Arbejder du ved Peugeot Henrik...mener det er jo ca. så´n de plejer at
> pakke det ind

Nej, men jeg kender rigtig meget til Saab. Og du kan jo selv se nøjagtig
havd yankee'erne skriver:

"Related NHTSA case file information is as follows:

"ODI opened pe05-017 based on 35 reports of alleged engine stalling due to
the failure of the IDM "cassette" on the subject vehicles. All complainants
reported that the engine shut down suddenly without warning and most
reported that the vehicle would not restart.

In 3 incidents, the complainants reported smoke and/or fire resulted from
the IDM failure. During pe05-017, additional failure data was identified as
noted in the failure report summary above."

Bemærk andet afsnit.

Fra : Michael

Dato : 30-09-05 15:56

On Fri, 30 Sep 2005 15:08:56 +0200, "Henrik B."
> [...]

>the IDM failure. During pe05-017, additional failure data was identified as
>noted in the failure report summary above."

Ja, og der står "the complainants reported smoke and/or fire"

Nu ved jeg ikke hvor gode engelskkundskaber du har, men ellers kan du
få et ultrakort kursus her, Fire betyder ild på engelsk.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 17:13

"Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og der står "the complainants reported smoke and/or fire"
>
> Nu ved jeg ikke hvor gode engelskkundskaber du har, men ellers kan du
> få et ultrakort kursus her, Fire betyder ild på engelsk.

And/or betyder ente/eller. Det er en samlet betegnelse man benytter hos
NHTSA for både røg og ild.

Fra : Michael

Dato : 30-09-05 17:27

On Fri, 30 Sep 2005 18:13:01 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

>And/or betyder ente/eller. Det er en samlet betegnelse man benytter hos
>NHTSA for både røg og ild.

ok, kan du så udelukke der har været ild?

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 18:39

> ok, kan du så udelukke der har været ild?

Eftersom eg aldrig har hørt om åben ild i en DI-kassette, så vil jeg med 99%
sikkerhed sige ja. Det nævnes heller aldrig på de amerikanske Saab-sider.

Når en DI-kassette udvikler røg, skyldes det en afbrændt coil'e, som ligger
i (køle)olie. Dette fænomen har intet med det nævnte
(tilbagekaldelses)problem at gøre.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-05 07:53

anders wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Nuvel SAAB er jo så ansvarsbevidste at de selv indkalder alle biler så snart
> de havde den mindste mistanke.....

Citat:
Fejlen har betydet, at flere af bilerne enten er gået i stå, er
blevet overophedede eller lige frem er brudt i brand. Derfor er Saabs
ejer, General Motors, blevet bedt om at indkalde de mange biler til
tjek.
citat slut.

Bemærk ordene "har" og "lige frem er brudt i brand" og "bedt"

mvh

Christian

Fra : anders

Dato : 29-09-05 08:07

anders wrote:
> [...]

tjek.
citat slut.

Bemærk ordene "har" og "lige frem er brudt i brand" og "bedt"

Bemærk ordene "....."

Anders

Fra : ChipMIK

Dato : 29-09-05 10:51

Christian B. Andresen wrote:
> 300.000 Saab-biler indkaldes til tjek

> mvh
>
> Christian

Jeg så det...men ku ikk få mig til at skrive det ;)

Hygge ChipMIK...mangler ca. 60 cm loft nu

Fra : Henrik B.

Dato : 29-09-05 13:22

> 300.000 Saab-biler indkaldes til tjek

Jep, har læst det.

Det er nu et kendt problem, at DI-kassetterne ikke holder evigt, og at deres
levetid bl.a. er meget afhængige af de korrekte tændrør.

Fra : HKN

Dato : 29-09-05 20:53

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> 300.000 Saab-biler indkaldes til tjek

> mvh
>
> Christian

Der bliver sgu tomt på campingpladserne - og færgerne........

-Henrik

It has removed 15 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 09:24

"HKN" <mabehemaFJERN@DETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Der bliver sgu tomt på campingpladserne - og færgerne........

*ROFL*

Sædvanlig revolver journalistik.

Fra : KASO

Dato : 30-09-05 14:01

> *ROFL*
>
> Sædvanlig revolver journalistik.

Det skrev du da ikke, da det var Peugeot, der var i pressen!?!?

Der var det Peugeot - og alle andre franskmænd - det var galt med, men når
Saab kvajer sig - og først vil starte på at rette fejlene om ½ år - så er
det pludselig pressens skyld?!?

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 14:12

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Det skrev du da ikke, da det var Peugeot, der var i pressen!?!?

Nu er der også forskel på udbrændte biler, og så varm olie der ryger.

> Der var det Peugeot - og alle andre franskmænd - det var galt med, men når
> Saab kvajer sig - og først vil starte på at rette fejlene om ½ år - så er
> det pludselig pressens skyld?!?

Saab er blevet bedt om det af NHTSA, og har så yderligere valgt at lave
tilbagekaldelsen verdensomspændende - på eget initiativ. Hos f.eks. Pøsjø
skete det vist kun gradvist i lande med stor nok pressebevågenhed og
forbrugerpres.

Og nope, jeg giver ikke "pressen skylden". Men hvis du bemærker det, er det
vist kun EB der skriver om åben ild.

Fra : Michael

Dato : 30-09-05 15:58

On Fri, 30 Sep 2005 15:11:46 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

>Nu er der også forskel på udbrændte biler, og så varm olie der ryger.

LOL, prøve lige at læs dit eget indlæg en gang til.

> [...]
>forbrugerpres.
>
>Og nope, jeg giver ikke "pressen skylden". Men hvis du bemærker det, er det

OK, så når du selv skriver fire så er det en løgn?

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 17:14

> OK, så når du selv skriver fire så er det en løgn?

Fire hvad?

Fra : Johnt

Dato : 29-09-05 23:51

> "Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

JP nævner kun røg. Ligeledes gør Göteborg Posten:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=235434

Dog nævner Göteborg posten, at fejlen også kan give skader på katalysator.

Konklusionen må være at franske, tyske og svenske biler bryder i brand. Det
er faktisk ikke så lang tid siden, at jeg så en Sharon brande. Det ryger ret
meget!!

OT: Denne Saab side ret god - http://www.maintainyouridentity.net/ - Jeg ved
dog ikke om jeg kan lide testen, eller mere resultatet af denne.

Hilsen
Johnt

Fra : KASO

Dato : 01-10-05 08:14

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er der også forskel på udbrændte biler, og så varm olie der ryger.

Nu går der sjældent røg af en brand..... - kender du den?

Der er også forskel på biler på en parkeringsplads og biler, der går istå -
f.eks. midt i en overhaling!

> [...]
> tilbagekaldelsen verdensomspændende - på eget initiativ. Hos f.eks. Pøsjø
> skete det vist kun gradvist i lande med stor nok pressebevågenhed og

Jeg tror også, at Peugeot kan komme med en tilsvarende "fortolkning" af
deres sag...

Forskellen er, at når det er franske biler, så er du hurtig til at smide om
dig med indlæg og deres manglende kvaliteter, men når det er Saab, er det en
ubetydelig detalje, der ikke fortjener omtale.....

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-05 18:06

> Nu går der sjældent røg af en brand..... - kender du den?

Problemet med denne sag er, at DI-kassetterne generelt er et problem. Det er
en sliddel, som så mange andre ting. Og det er kendt, at når en DI-kassette
opgi'r ævred, så sker det med en smule røg, og lugten af brændt olie til
følge. Dette er kendt i Saab-kredse. Hertil kommer så, at der åbenbart er
produceret en serie DI-kassetter med en dårlig komponent. NHTSA skelner ikke
mellem disse to typer fejl, men tager alle fejlrappoter om DI-kasseterne
under ét.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-10-05 08:02

Henrik B. wrote:
> "Michael" <noname@no.com> skrev i en meddelelse

> And/or betyder ente/eller. Det er en samlet betegnelse man benytter hos
> NHTSA for både røg og ild.

Nej, og/eller.

mvh

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 03-10-05 17:59

> And/or betyder ente/eller. Det er en samlet betegnelse man benytter hos
> NHTSA for både røg og ild.

Nej, og/eller.

Jep, sorry....