Fedeste racerkursus...?
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 27-09-05 19:35

Hej folkens

Hvis man skal have et rigtig fedt racerkursus, hvor man for alvor får noget
for pengene, hvilket skal man så vælge..?

Jeg ved, at der er en række kurser i England, hvor man får kørt meget bil -
og fede biler - for pengene.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 19:39

> [...]
> noget for pengene, hvilket skal man så vælge..?
>
> Jeg ved, at der er en række kurser i England, hvor man får kørt meget

Det kan da kun være et formel 1 kursus hvis det skal være ræs.
Dem har de både i tyskland, england og sverige til priser fra 15.000 Kr

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 27-09-05 19:49

Jan W Nielsen wrote:
> Hej folkens
>
> Hvis man skal have et rigtig fedt racerkursus, hvor man for alvor får
> noget for pengene, hvilket skal man så vælge..?

Det afhænger jo lidt af, hvad du mener med at få noget for pengene.
Er det at køre race (i mod andre) ?
Er det at få lov at teste/prøve en racerbil eller to ?
Er det at få indblik i en racerkørers dagligdag ?
Andet ?

Jeg kender til et racerteam, hvor blandt andet sponsorerne har mulighed for
at prøve bilerne og endda være med til en (eller flere) hel racing weekend
(træning, kvalifikation og løb mm), selvfølgeligt kræver det en licens, men
det er jo heller ikke så slemt.

> Jeg ved, at der er en række kurser i England, hvor man får kørt meget
> bil - og fede biler - for pengene.

Det i sig selv er der vel ikke så meget race i, det er vel mere bare en
masse prøveture i forskellige (fede) biler

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : HKN

Dato : 27-09-05 23:08

sen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message
> [...]
> noget for pengene, hvilket skal man så vælge..?
>
> Jeg ved, at der er en række kurser i England, hvor man får kørt meget

Jonathan Palmer Motorsport er absolut værd at overveje - har været der 2
gange selv, og kan varmt anbefale det

http://www.motorsportsensation.com/index.htm

-Henrik

Fra : Mikael L

Dato : 28-09-05 08:29

> [...]
> noget for pengene, hvilket skal man så vælge..?
>
> Jeg ved, at der er en række kurser i England, hvor man får kørt meget

http://www.bmw.de/de/services/Fahrertraining/Trainingswelt/Bmw_M/index.html

Jeg kan se at der kun er Hungaroring tilbage, men til næste år kommer der
flere på, bl.a Nurburgring.

Mikael

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-05 13:21

"Mikael L" <miklarsen@gmail.com> wrote in

> Jeg kan se at der kun er Hungaroring tilbage, men til næste år kommer
> der flere på, bl.a Nurburgring.

Det ser ud til at man først skal tage begyndermodellen, før man kan tage
det på Nürburgring? Sidstnævnte må ellers være det ultimative.....

/lars

Fra : Mikael L

Dato : 29-09-05 07:50

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> skrev i en meddelelse
> "Mikael L" <miklarsen@gmail.com> wrote in

> Det ser ud til at man først skal tage begyndermodellen, før man kan tage
> det på Nürburgring? Sidstnævnte må ellers være det ultimative.....

Det er rigtigt. BMW kræver at man har et vist kendskab til det at køre bil,
derfor er deres kurser opdelt i trin. Man behøver ikke nødvendigvis at have
alle de forudgående kurser hos BMW men bare noget tilsvarende.

Men de laver nogle kanon gode kurser.

Mikael

Fra : Thomas

Dato : 29-09-05 17:02

> det på Nürburgring? Sidstnævnte må ellers være det
> ultimative.....

Må??? DET ER SGU!!! ;)

Alternativt - lej en 911/911 GT3/911 GT3RS og køb et turpas til Nürburgring!
:)

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 30-09-05 08:04

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in

> Må??? DET ER SGU!!! ;)

Ja, det synes jeg også.

> Alternativt - lej en 911/911 GT3/911 GT3RS og køb et turpas til
> Nürburgring!
>:)

Jeg foretrækker at køre en bil jeg kender udgiften på at ødelægge, skulle
uheldet være ude.

/lars

Fra : Thomas

Dato : 01-10-05 16:19

> Jeg foretrækker at køre en bil jeg kender udgiften på at ødelægge,
> skulle uheldet være ude.

Der er fuld forsikringsdækning på ringen idet der er tale om offentlig vej.
Enkelte udlejningsfirmaer (bl.a. Avis) dækker dog ikke på ringen - det
fremgår af lejeaftalen!

--
Mvh/TK

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-10-05 21:16

> Der er fuld forsikringsdækning på ringen idet der er tale om offentlig
> vej. Enkelte udlejningsfirmaer (bl.a. Avis) dækker dog ikke på ringen
> - det fremgår af lejeaftalen!

Selvrisikoen er sikkert alligevel på omtrent min bils værdi.

/lars, 328i.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 01-10-05 17:25

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Må??? DET ER SGU!!! ;)
>
> Alternativt - lej en 911/911 GT3/911 GT3RS og køb et turpas til
> Nürburgring! :)

Men først må du lære Ringen at kende... f.eks. ved at køre den på
PlayStation 2´s spil Gran Turisme 4.

Been there, done that. Det var en enorm hjælp, da jeg kom ned til den
rigtige Ring :)

--
Per, Esbjerg

Fra : ChipMIK

Dato : 28-09-05 20:51

Jan W Nielsen wrote:
> [...]
> for pengene, hvilket skal man så vælge..?
>
> Jeg ved, at der er en række kurser i England, hvor man får kørt meget bil -

MÅSKE ! kan du finde det på www.tesco.co.uk.....et supermarked på højde
med føtex/bilka....hvor de havde (2½ år siden) gavepakker! :) til et par
hundrede pund for en dags tid på eks. Silverstone....

Sry har ikke lige tid at checke nu

ChipMIK...Weston-Super-Mare 4ever !! 94-95 :) sry girls