Kan man bruge tyske bilpriser som retnings~
Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-09-05 22:38

Det jeg tænker på er om man normalt kan se hvad en bil ca. kommer til at
koste i DK, nå den tyske pris er kendt. Eksempelvis koster Honda Civic 1,6
ES 5d 235.000 kr. i DK, og 20.600 euro i tyskland. Den nye Civic 1,8 140 hk
kommer ifølge Autobild til at koste 19.300 euro, og med 2,2 dieselmotor
21.200 hvilket så skulle svare til ca. 220.000 og 240.000 kr.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 10:47

"Kim Kristensen" <mailto:kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse

> "Kan man bruge tyske bilpriser som retningslinie?"

Næppe - danske importører sammensætter som regel selv
den model - og dermed prisniveauet - der skal sælges
i landet. Der kan være forskel landene imellem, hvad
der satses på udstyrsmæssigt...

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-09-05 19:14

<Mogens> skrev i en meddelelse

> [...]
> den model - og dermed prisniveauet - der skal sælges
> i landet. Der kan være forskel landene imellem, hvad

Sammenligner man udstyret for den nuværende model D/DK ser det meget ens ud
, og der er en temmelig god beholdning af det. De kan næppe slippe af sted
med at proppe mindre udstyr i den nye, selv om det ville være nemt at plukke
lidt i listen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mogens

Dato : 27-09-05 19:19

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> , og der er en temmelig god beholdning af det. De kan næppe slippe af sted
> med at proppe mindre udstyr i den nye, selv om det ville være nemt at

Man kunne også forestille sig, at en importør af et japansk mærke, har en
mindre frihed/mulighed ift. en importør af et europæisk mærke.

Da jeg i juni var på ferie i Midttyskland, besøgte jeg den lokale aut. Ford
forhandler. Jeg blev noget overrasket over at se, at en cigarettænder var
ekstraudstyr på en Focus...
--
Mvh Mogens

Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-09-05 20:07

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Mvh Mogens
>
> Sælges: '83 BMW 323i, synet den 16. september 2005 !

Det kunne man nemt forestille sig, de gider sgu' nok ikke lave specielle
DK-modeller til en del af markedet som kun dækker den japanske kaffekasse.
1,6 ES havde eksempelvis el-soltag og automatisk aircondition i første
årgang, i årgangene efter er soltaget forsvundet men DK har næppe nogen
indflydelse på det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : -*- NEiL DANELAW -*-

Dato : 28-09-05 11:33

> [...]
> kommer ifølge Autobild til at koste 19.300 euro, og med 2,2 dieselmotor
> 21.200 hvilket så skulle svare til ca. 220.000 og 240.000 kr.

Ja, du kan ca. gange med 11 for de vejledende priser.

Men du kan bedre 'handle' med forhandleren på nyvognsprisen i udlandet, og
der kommer også ofte 'udsalgs-tilbud', hvor prisen er noget lavere.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-05 22:40

> Ja, du kan ca. gange med 11 for de vejledende priser.

Den formel holder da ingen steder.