Brugt Peugeot 406, hvad skal jeg passe på?
Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 26-09-05 21:32

Hej,

Jeg skal have skiftet min pug 206 ud med noget mere rummeligt og har set på
nogle 406'ere, 2,0 benzin, 2002 modeller, ca. 75.000 km. Er der noget man
skal være opmærksom på ved dem ?

Mit budget er på 200.000 +/- det løse ved køb af brugt, hvilke andre
muligheder er der? Jeg vil helst have en bil der er mindre end 4 år gammel,
under 100.000 km, og stort bagagerum. Jeg kører ca 17.000 km. om året.

-Thomas Jensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-09-05 22:28

"Thomas Kaufmann Jensen" <thomas@kauf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

gammel,
> under 100.000 km, og stort bagagerum. Jeg kører ca 17.000 km. om året.

Der er ret mange andre muligheder hvis alle mærker er interessante, og så
kommer det jo også an på hvor stort du mener bagagerummet (som skulle være
på 245 liter i 206) og resten af bilen skal være. Der er en brugttest af 406
her http://www.bilnorge.no/pdf/2003_-_BRUKT-TESTER/10-03_Peugeot_406.pdf

Med venlig hilsen Kim

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 27-09-05 18:53

Hej,

> [...]
> kommer det jo også an på hvor stort du mener bagagerummet (som skulle være
> på 245 liter i 206) og resten af bilen skal være.

Undskyld, glemte at sige det er en station car jeg er på jagt efter - der
skal være god plads til barne- og klapvogn, frue og 2 små børn.

Aircondition er et must, gerne aut. klima. Er ligeglad med ting som
fartpilot og regnsensor. Jeg har set på følgende:

Peugeot 406
Ford Mondeo
Citroen C5
Renault Laguna
Skoda Octavia

Hvordan er udgifterne til at holde de forskellige kørende? Jeg kan selv
ordne bremser og andre småting.

-Thomas

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 26-09-05 22:39

On Mon, 26 Sep 2005 22:32:12 +0200, "Thomas Kaufmann Jensen"
<thomas@kauf.dk> wrote:

>Er der noget man skal være opmærksom på ved dem ?

Lidt info: http://www.hi-speed.dk/406.html

/Jesper

Fra : Steen Schmidt

Dato : 27-09-05 11:08

Hvis du kigger på brugt Pug 406, så snyd ikke dig selv for også at
kigge på Renault Laguna II. I mine øjne et bedre køb til samme penge
(har netop selv købt én). 2,0 kan dog være lidt dyre (fordi der ikke er
så mange på brugtmarkedet vil jeg tro), imens 1,8'erne er i overflod.
hold dig fra 1,6 (hvilket vel giver sig selv til en bil i den
størrelse).

Mvh
Steen