Hvad mener i om den nye Grand Vitara
Fra : Hans Jensen

Dato : 26-09-05 19:49

Hej Ng

Var ude og prøve den nye Suzuki Grand Vitara
Og den er efter min mening et godt køb. ca 285,000 på hvid plader for en
helt ny 4x4

Men hvad mener i om sådan en ged.

Mvh Hans

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 20:04

"Hans Jensen" <ask@me.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Var ude og prøve den nye Suzuki Grand Vitara
> Og den er efter min mening et godt køb. ca 285,000 på hvid plader for en

Har ikke prøvet den nye model endnu, men den har et flot design, ærgerligt
at Suzuki ikke tager den lille 3dørs model hjem med diesel motor.

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 26-09-05 20:14

Hans Jensen wrote:
> Hej Ng
>
> Var ude og prøve den nye Suzuki Grand Vitara
> Og den er efter min mening et godt køb. ca 285,000 på hvid plader for en
> helt ny 4x4

Tja, det er da bælli i forhold til sammenlignelige produkter.

> Men hvad mener i om sådan en ged.

At det er et ringe køb, med mindre man faktisk har brug for en 4x4
offroader.

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Rasmus

Dato : 26-09-05 20:19

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> wrote in message

> Tja, det er da bælli i forhold til sammenlignelige produkter.

> At det er et ringe køb, med mindre man faktisk har brug for en 4x4
> offroader.

Så er der lige den detalje at den nok ikke er særligt velegnet til 4x4
offroad....

/Rasmus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-09-05 20:38

Rasmus wrote:
> Så er der lige den detalje at den nok ikke er særligt velegnet til 4x4
> offroad....

Nemlig ja. Men hvor mange danske 4x4 kommer derud?
Min gør... (Den har da haft brug for snorklen...

Fra : Tøsen

Dato : 26-09-05 21:10

meddelelse news:43384c89$0$49009$14726298@news.sunsite.dk...

> Nemlig ja. Men hvor mange danske 4x4 kommer derud?
> Min gør... (Den har da haft brug for snorklen...
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
> www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler

Den gamle Vitara kunne sku da nok hænge på landcruiseren da vi var i rom
grusgrav at lege og det var enda en benziner vitara
OK landcruiseren havde da lidt mere power .. men kunne ikke ryste den lille
af sig

OZ3BTO & Tøsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-09-05 21:33

Tøsen wrote:
> [...]
> i rom grusgrav at lege og det var enda en benziner vitara
> OK landcruiseren havde da lidt mere power .. men kunne ikke ryste den

Nu ved jeg ikke, hvad det er for en LandCruiser...

Men hvis vi snakker rigtig offroad, så burde LandCruiseren være noget bedre,
fx frihøjde, spær o. lign.

Fra : Tøsen

Dato : 26-09-05 22:59

meddelelse news:4338598a$0$49008$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Mener det er en hj61 det han kalder den ihvertfald
Og uden tivel landcruiseren er bedere .. men det ændre ikke på at vi ikke
kunne finde nogen steder i grusgraven hvor landcruiseren kunne køre og
suzukien ikke kunne

OZ3BTO & Tøsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-09-05 05:42

Tøsen wrote:
> [...]
> Og uden tivel landcruiseren er bedere .. men det ændre ikke på at vi
> ikke kunne finde nogen steder i grusgraven hvor landcruiseren kunne køre

Bare 4x4 gør meget...

MEN jeg kan meget hurtigt finde en bakke eller lign. hvor HJ61 kan komme op
og Suzukien vil end ikke prøve...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-05 09:21

Morten Fruergaard wrote:

> Bare 4x4 gør meget...
> MEN jeg kan meget hurtigt finde en bakke eller lign. hvor HJ61 kan komme op
> og Suzukien vil end ikke prøve...

I den forbindelse har jeg fået en melding der undrer mig lidt.

Jeg har jo en Shogun. Og en af mine venner rendte en dag på en der havde
både en Shogun og en Pajero.

Han havde også brug for det der 4x4. (Noget med at kunne køre ud på en
ø, og køre rundt derude med en trailer)

Han gav Pajeroen minus og Shogun'en plus når det virkelig gjaldt. Og det
er det der undrer mig, for til mig at se er hjul, hjulafstand, træklinie
og motor da den samme på de to biler. Der er blot sat en anden slags
kasse oven på.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-09-05 17:36

Finn Guldmann wrote:
> [...]
> det er det der undrer mig, for til mig at se er hjul, hjulafstand,
> træklinie og motor da den samme på de to biler. Der er blot sat en

Samme vægt, dæk osv?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-05 18:45

Morten Fruergaard wrote:
> Samme vægt, dæk osv?

Nu kan jeg ikke huske vægten på en Pajero, men den var ikke langt fra de
2400 kg Shogun vejer totalt.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-09-05 19:31

Finn Guldmann wrote:

> Nu kan jeg ikke huske vægten på en Pajero, men den var ikke langt fra
> de 2400 kg Shogun vejer totalt.

Det er meget der spiller ind..

Stadig dækkene, men også bare vægtfordeling mv.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-09-05 22:06

Morten Fruergaard wrote:
> Det er meget der spiller ind..
>
> Stadig dækkene, men også bare vægtfordeling mv.

Der ville jeg tro at vægtfordelingen var til Pajero'ens fordel.

Motor ligger samme sted i forhold til akslerne, så det der flytter mest
vægt er nok hvor føreren sidder. Og i Pajero'en sidder man nogenlunde
midt i, mens man sidder lige over foraksel i Shogun'en.

Dæk og fælge er de samme på dem begge to.

Mht. vægt kan jeg ikke finde noget om den årgang, der dukker tal op
mellem 1400 kg og 2000 kg egenvægt. Det sidste er vistnok Grand Pajero.

Men Shogun har en egenvægt på 1600 kg.

Fra : Q

Dato : 28-09-05 22:53

"Tøsen" <tosen@oz3bto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grusgrav at lege og det var enda en benziner vitara
> OK landcruiseren havde da lidt mere power .. men kunne ikke ryste den

Jeg ville ikke turde sætte den ud i en grusgrav, men OK.. Man kunne bare
godt have på fornemmelsen at lortet gik i stykker bare man kiggede på den

Jeg ville hellere gå på arbejde hvis det eneste automobil man kunne få fat
på var en vitara..

Så hellere denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=345500248&page=1

/peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 29-09-05 04:33

Q wrote:
> Så hellere denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=345500248&page=1

Det kan du jo ikke mene seriøst...

Grand Vitaraen er jo en rigtig bil...

Fra : Martin Vollert

Dato : 29-09-05 05:51

Også skrev Vollert

> Det kan du jo ikke mene seriøst...
>
> Grand Vitaraen er jo en rigtig bil...

Jaa jeg tror også bare han er en troll.
--
Hilsen Martin.
http://home19.inet.tele.dk/vollert

Fra : Q

Dato : 29-09-05 11:02

"Martin Vollert" <sæt martin foran @ @plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Også skrev Vollert

> Jaa jeg tror også bare han er en troll.

Ladaen har da i det mindste sin egen stil, og så er den da en kende sjov
fordi der ikke er ret mange af dem i DK ...

Kunne være man skulle arrangere en test, hvis man kan slippe afsted med at
låne en lada somewhere..

/peter

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-09-05 06:33

Også skrev Vollert

> Tja, det er da bælli i forhold til sammenlignelige produkter.

Som er hvilken til prisen ??

> At det er et ringe køb, med mindre man faktisk har brug for en 4x4
> offroader.

Det kan du ha ret i, men når han nu spørger specifikt på bilen så må man jo
tror at ha mener at han kan få brug for det, også er det jo faktisk et
rigtig godt køb til prisen.

Fra : Peter Q

Dato : 26-09-05 20:26

Står der egentlig nogle andre bag Suzuki, jeg tænker på Toyota eller
Nissan??

Fra : Basil

Dato : 26-09-05 20:47

Peter Q wrote:
> Står der egentlig nogle andre bag Suzuki, jeg tænker på Toyota eller
> Nissan??

Yotota ejer noget af Suzuki, og det er også let at se at der bruges dele fra
samme underleverandør.
Der er i hvert fald til der går igen i min Liana og i min brors Corolla.
Jeg har ingen viden om at der skulle være direkte indblanding fra andre end
Suzukis direktion i deres bilproduktion.
Kai

Fra : Dal

Dato : 27-09-05 09:04

skulle diselmotorene ikke komme fra frankrig, og deres biler med HDI dog
kalder suzuki dem TDI ??
/Henrik

Fra : KASO

Dato : 27-09-05 20:12

"Dal" <fup@fidus.no> skrev i en meddelelse
> skulle diselmotorene ikke komme fra frankrig, og deres biler med HDI dog
> kalder suzuki dem TDI ??
> /Henrik

I den gl. Vitara var de første dieselmotorer japanske - siden købte de 2.0
HDI 110hk hos PSA

I den nye Vitara bruges Renaults 1.9 dCi 130hk motor med partikkelfilter.

Fra : Kito

Dato : 27-09-05 05:56

> [...]
>
> Var ude og prøve den nye Suzuki Grand Vitara
> Og den er efter min mening et godt køb. ca 285,000 på hvid plader for en

Jeg har selv kigget på en sådan bil og jeg syntes man får meget bil for
pengene. Det er nemt at finde noget der er bedre men de er som regel også
dyrere.>

vh
Poul

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-09-05 08:34

Lars L. Hansen skrev:

> At det er et ringe køb, med mindre man faktisk har brug for en 4x4
> offroader.

En af mine kolleger har en fordi det er et af de billigste trækdyr til
hestetrailer - 4x4 har svjv typisk en høj hængervægt.

Det største problem de havde med den gamle model var at den
væltede...

/Martin

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-09-05 17:38

Martin Sørensen wrote:

> En af mine kolleger har en fordi det er et af de billigste trækdyr til
> hestetrailer - 4x4 har svjv typisk en høj hængervægt.

Ja, men Grand Vitaraen ikke så stor igen...

Ved dog ikke med den nye model...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-09-05 12:05

Hans Jensen wrote:
> [...]
>
> Var ude og prøve den nye Suzuki Grand Vitara
> Og den er efter min mening et godt køb. ca 285,000 på hvid plader for en

Den ser flot ud, og er attraktiv på prisen.
Ville gerne have en, men har ikke helt behovet endnu.

mvh

Christian

Fra : Q

Dato : 28-09-05 22:36

> [...]
>
> Var ude og prøve den nye Suzuki Grand Vitara
> Og den er efter min mening et godt køb. ca 285,000 på hvid plader for en

Tommelen vender ned her!

Det er stadig modellen for metrosexuelle mænd og frisører der bor i byen,
men af uforklarlige grunde føler et behov for at forstærke deres manglende
maskulinitet... Problemet er bare at de med den bil kommer til at virke
endnu mere fimsede ..

Og dog.. Det er sikkert en glimrende potte hvis der skal trækkes en lille
campingvogn eller en af de der trailere på størrelse med en indkøbsvogn - du
ved typen hvor man bruger sækkevognshjul.. Den er sikkert også fin i
situationer hvor terrænkørsel i 99% af tilfældene består af 5 meter
perlegrusbelagt indkørsel..

Hvis du har brug for 4x4 til noget seriøst, så kig på noget Toyota
Landcruiser, Landrover, Nissan Patrol eller lignende..

Hvis du kigger 4x4 fordi du synes det kunne være smart, så drop det
omgående...
For samme penge kan du hente en spritny Skoda Octavia med 1.9 TDI motor,
aircon og hele skidtet.. komforten, sikkerheden og alt andet er klasser
bedre..

/peter

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 01-10-05 07:03

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved typen hvor man bruger sækkevognshjul.. Den er sikkert også fin i
> situationer hvor terrænkørsel i 99% af tilfældene består af 5 meter

På mine daglige køreture gennem København undrer jeg mig til stadighed over
mængden af 4x4 kæmpebiler. Hvad bliver næste trend? Ombyggede post-lastbiler
eller grisevogne med megahjul Man kan da tale om vor tids største
urbanisering med alle de landmænd, der er flyttet til storbyen (no
offense)

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-10-05 08:16

Q skrev:

> [...]
> maskulinitet... Problemet er bare at de med den bil kommer til at virke

Man kan da også bara ski.. på hvad andre tænker.

> [...]
> ved typen hvor man bruger sækkevognshjul.. Den er sikkert også fin i
> situationer hvor terrænkørsel i 99% af tilfældene består af 5 meter

Er det personlig erfaring eller fordomme?

Faktisk er det imponerende hvad en almindelig familiebil kan klare hvis
man kører forsigtigt. Vi var ude på nogle bakkede grusveje i
Portugal, hvor vi skulle køre forsigtigt for at ZXeren ikke tabte
grebet og gik i stå. En Subaru havde været perfekt.

Og mht trailer, hvis man skal trække rundt med 1,5t på græs der
måske er vådt, så tror jeg faktisk at Vitaraen kunne være god nok.
Biler er jo kompromis'er, og jeg tror Vitara'en kan være et godt bud
til nogle behov.

> Hvis du har brug for 4x4 til noget seriøst, så kig på noget Toyota
> Landcruiser, Landrover, Nissan Patrol eller lignende..

Er Landroveren pålidelig nok? Jeg har hørt at man i Australien
foretrækker Toyota da de sjældent bryder sammen 100km fra nærmeste
værksted.

mvh

Martin