Opel Vectra 2,0 DI 16V GL 4d erfaringer sø~
Fra : Peter Q

Dato : 26-09-05 19:06

Hej.
er der nogen der har erfaringer med opels diesel? og Vectra fra 1997?

Umidelbart virker det som en lækker bil, men hvad siger I

Peter

Fra : Brian

Dato : 26-09-05 19:17

Peter Q wrote:
> Hej.
> er der nogen der har erfaringer med opels diesel? og Vectra fra 1997?
>
> Umidelbart virker det som en lækker bil, men hvad siger I

Fin bil, hvis du er en tålmodig mand. Det er jo en gammeldags diesel uden
turbo, hvilket kan mærkes. Udover det, skal du finde dig et eksemplar der er
blevet løbende undervognsbehandlet, de er slemme til at ruste.

/Brian

Fra : Claus

Dato : 27-09-05 19:10

"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

| Fin bil, hvis du er en tålmodig mand. Det er jo en gammeldags diesel uden
| turbo, hvilket kan mærkes.

Forkert, DI er med turbo og 82hk. OK, lidt tålmodighed skal han nok stadig
have Uden turbo havde den nok kun haft omkring 60hk.

DTI er ligeledes med turbo men med 100hk. Det er nok lidt ligesom med og
uden rødt i ved VW.

Vh. Claus

Fra : Brian

Dato : 27-09-05 20:38

Claus wrote:

> Forkert, DI er med turbo og 82hk. OK, lidt tålmodighed skal han nok
> stadig have Uden turbo havde den nok kun haft omkring 60hk.

Det har du sgu ret i - jeg beklager. Jeg prøvede en tur i en Astra med DI
motor for nogen uger siden, og den var så død at jeg troede det manglende T
betød minus turbo. Jeg fik ikke spurgt nærmere til det ved forhandleren. Han
var helt umulig at handle med, så jeg smuttede hurtigt.

/Brian

Fra : Karsten Andersen

Dato : 03-10-05 03:48

Mon, 26 Sep 2005 20:17:16 +0200, skrev Brian, på 13 linier, i
> [...]

>turbo, hvilket kan mærkes. Udover det, skal du finde dig et eksemplar der er
>blevet løbende undervognsbehandlet, de er slemme til at ruste.

DI er en lavtryksturbo og DTI er Højtryks turbo..

--
MVH Karsten
Horsens