Brugt bil til 5 personers familie max 50.0~
Fra : Carsten Matzon

Dato : 26-09-05 19:04

Hejsa

Så er jeg også snart en af dem der skal ruineres med hus og bil.. :)

Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn
(2 autostole og 1 selepude)..

Gerne plads til en klapvogn..
Kører under 10.000km om året..

På forhånd tak for råd og fifs.. :)

---

Carsten

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 26-09-05 19:25

"Carsten Matzon" <carsten@matzon.spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er jeg også snart en af dem der skal ruineres med hus og bil.. :)
>
> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn (2

Ford Sierra Stationcar. Gå efter en 92-93'er i GT/GLX.

-M

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-09-05 19:27

Carsten Matzon wrote:
> [...]
>
> Så er jeg også snart en af dem der skal ruineres med hus og bil.. :)
>
> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn

Jeg ville se mig om efter en Ford Scorpio st.car fra første halvdel af
90'erne.
Der får du en meget stor og rummelig bil, for næsten ingen penge.
Og hvis du køber en 2,0'er får du tilmed en bil der går ca. 11-13 km/l ved
blandet kørsel.
Den er ikke nogen racerbil, men den følger nu ganske fornuftigt med
trafikken

--
Mvh Per
www.perbeer.dk

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-09-05 20:49

> Kører under 10.000km om året..

www.delebil.dk såfremt du bor nær en delebil-p-plads...

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-05 23:44

> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn (2
> autostole og 1 selepude)..
>
> Gerne plads til en klapvogn..
> Kører under 10.000km om året..

Fiat Tipo og Tempra udmærker sig ved et bredt bagsæde.

Kig dig godt for, standen på bilerne kan svinge meget. Finder du et godt
eksemplar er der gode chancer for at finde en som ligger et pænt stykke
under de kr. 50000.

Forslaget med en bedaget Scorpio er nu heller ikke så tosset, hvis dit
kørselsbehov ikke er alt for stort. (Ikke at bilen sikkert kører udmærket,
men med et lille kørselsbehov spiller benzinøkonomien en mindre rolle)

mvh
Mogens

Fra : Goofy

Dato : 27-09-05 00:35

Hvad med en af de tidlige spacestars?

Fra : HKN

Dato : 27-09-05 07:06

"Carsten Matzon" <carsten@matzon.spam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så er jeg også snart en af dem der skal ruineres med hus og bil.. :)
>
> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn (2

Peugeot 405 St. Car - du kan formentlig finde en 94/95'er til de penge. De
er ikke plaget af rust.
Du skal være opmærksom på slidte bagaksler - kan kontrolleres ved at gynge
bilen op og ned bagi, der må ikke komme knirkelyde. Hvis bilen "sejler" når
du kører, er den også gal. Det er dog relativt simpelt at skifte.

-Henrik

Fra : Christian

Dato : 27-09-05 09:27

> [...]
>
> Så er jeg også snart en af dem der skal ruineres med hus og bil.. :)
>
> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn (2

ikke fordi jeg har en skoda, men en Felicia combi, symtes jeg virker som om
man får en billig og forholdsvis ny bil, der er billig i reservedele og
forsikring, de har heller ikke kørt mange km.

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=732311&page=1

eller som almindelig:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=690703&page=1

Fra : anders majland

Dato : 27-09-05 10:51

> ikke fordi jeg har en skoda, men en Felicia combi, symtes jeg virker som
> om man får en billig og forholdsvis ny bil, der er billig i reservedele og
> forsikring, de har heller ikke kørt mange km.

Men jeg tror ikke den er bred nok på bagsædet til 2 stole og en selepude.

Fra : Christian

Dato : 27-09-05 11:52

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:43392001$0$49013$14726298@news.sunsite.dk...

> Men jeg tror ikke den er bred nok på bagsædet til 2 stole og en selepude.

måske, men typisk er 'nyere' mindre biler jo større end feks gamle 'større'
biler...men man skal da ud og se først.

Fra : anders majland

Dato : 27-09-05 19:16

> måske, men typisk er 'nyere' mindre biler jo større end feks gamle
> 'større' biler...men man skal da ud og se først.

Jeg kan supplere med at en skoa fabia heller ikke er bred nok på bagsædet,
medmindre det er meget smalle autostole...

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Christian

Dato : 28-09-05 18:20

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:43398cb5$0$49018$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg kan supplere med at en skoa fabia heller ikke er bred nok på bagsædet,
> medmindre det er meget smalle autostole...

er det ikke et generelt problem med tre stole?, der skal man op i noget pænt
større og bredere?.

Fra : anders majland

Dato : 29-09-05 08:03

> er det ikke et generelt problem med tre stole?, der skal man op i
> noget pænt større og bredere?.

Yep - der er fint plads i en c5

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 27-09-05 09:53

Carsten Matzon <carsten@matzon.spam.dk> skrev....

> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn
> (2 autostole og 1 selepude)..

I prisklassen 40-50.000,- er der mange gode Ford Escort St.car, også
med rimelige km-tal. F.eks.:

http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=755434&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=691285&page=1

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-09-05 10:10

Hej!

Kent Oldhøj wrote:

> I prisklassen 40-50.000,- er der mange gode Ford Escort St.car, også
> med rimelige km-tal. F.eks.:

Hmm, hvis ikke de er pil rustne i a-stolper og ved forruden (bag gummilisten
øverst og inde under ruden i begge sider...).

Taler af erfaring :( Jeg skal ihvertfald næppe have Ford næste gang...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 27-09-05 12:10

Carsten Matzon wrote:
> [...]
>
> Så er jeg også snart en af dem der skal ruineres med hus og bil.. :)
>
> Hvad vil i foreslå af bil til en familie på 2 voksne og 3 børn (2

Citroen Xantia st.car. Den har 3 x tre-punktseler bagi, hvilket
velsagtens er en prioritet hvis i skal være 5 i bilen. De har også et
STORT bagagerum.
Folk siger mange grimme ting om Citroën, men Xantia'en er altså en af
deres mere stabile konstruktioner. Benzinøkonomien er ikke god, men hvis
I kører så lidt, så er det vel af mindre betydning.
F.eks. sådan en her:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=749578&page=1

--
Sugemotorer suger!
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend

Fra : Carsten Matzon

Dato : 27-09-05 14:34

Carsten Matzon skrev:

> På forhånd tak for råd og fifs.. :)

I skal allesammen have tusind tak for jeres input.Nu har jeg da lidt at
kigge nærmere på.. :)

---

Carsten