/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OK med diesel ?
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-05 17:38
 
 
Ukendt (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-05 17:59


"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
news:4338261a$0$87632$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm

Hmm, kan man få skiftet stempler og topstykke under dette påskud?

--
Tom



Per Henneberg Kriste~ (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 26-09-05 18:26


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:433828cc$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse
> news:4338261a$0$87632$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm
>
> Hmm, kan man få skiftet stempler og topstykke under dette påskud?

Kører man i en højttryksVW diesel og fylder en stor del af tanken op med
benzin, så koster det kassen!

Det fik jeg at vide da jeg fyldte min lavtryksTDI op med benzin og kørte ud
på den tyske motorvej igen.

Den kørte 10 km på de 2-3 liter diesel der var i tanken før jeg tankede ...
og jeg fik at vide at hvis det havde været en højtryksTDI, så havde det
kostet kassen.

Nu kostede det ingenting (andet end lidt omtanke hver gang jeg tager en
pistol med V-Power diesel - jeg fandt ud af det fandtes både som diesel og
som benzin :()


--
Per, Esbjerg



Jakob Skovgaard (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Skovgaard


Dato : 26-09-05 18:11

Olesen <n/a> skrev:
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm

Sådan nogle klaphatter. En Diesel motor har i hvert fald ikke
særlig godt af at køre med benzin.....

Det bliver vist meget dyrt for OK


Morten Fruergaard (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 26-09-05 20:40

Jakob Skovgaard (slet 8ME8E) wrote:
> Olesen <n/a> skrev:
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm
>
> Sådan nogle klaphatter. En Diesel motor har i hvert fald ikke
> særlig godt af at køre med benzin.....

Kommer an på hvor meget diesel der er kommet i, og hvor længe bilen har kørt
og hvilken bil.

Ældre diesler tager ikke skade af at kører med op til mindst 25% benzin...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler



Thomas Landberg (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 26-09-05 18:53

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm

Egentligt lidt chokerende at der åbenbart skal 100 bilister til at tanke før
bare en af dem opdager, at det er forkert det han fylder i. Der er jo
markant forskel i lugten, så man burde da undre sig når nu man stod med det
"modsatte" brændstof. Og der er åbenbart heller ikke en eneste af de biler
der tankede i de tre timer som skulle særligt lanng for hvis de gik i stå i
løbet af nogle få kilometer og Falck efterfølgende fik ekstra travlt i
OK-tankens nærområde, så burde det sq da få en klokke til at ringe.


--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk



Ukendt (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-09-05 21:44


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:43383584$0$87574$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm
>
> Egentligt lidt chokerende at der åbenbart skal 100 bilister til at tanke
> før bare en af dem opdager, at det er forkert det han fylder i. Der er jo
> markant forskel i lugten, så man burde da undre sig når nu man stod med
> det "modsatte" brændstof. Og der er åbenbart heller ikke en eneste af de
> biler der tankede i de tre timer som skulle særligt lanng for hvis de gik
> i stå i løbet af nogle få kilometer og Falck efterfølgende fik ekstra
> travlt i OK-tankens nærområde, så burde det sq da få en klokke til at
> ringe.
>
>

hvad sker der teknisk ?
En diesel banker jo bare derudad,
en benzin ryger blot ???



Thomas Landberg (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Landberg


Dato : 27-09-05 07:54

> hvad sker der teknisk ?
> En diesel banker jo bare derudad,
> en benzin ryger blot ???

Jeg tror ikke at en benzinmotor får varige skader af en omgang diesel, men
kunne forestille mig at den skal adskilles og renses samtidig med at alle
filtre skal udskiftes. Men med en diesel er det langt værre. Hvis man tanker
en moderne dieselmotor med benzin og så bare kører til den går i stå, så
skal man med 90 % sikkerhed have en ny motor. Højttrykspumpen i en
commonrailmotor har behov for den smøring som dieselen giver og hvis man så
påfylder benzin vil pumpen ikke blive smurt, men nærmere det modsatte -
renset til metallen... - og så rives pumpen i stykker. Stumperne fra pumpen
sendes rundt i motoren og ofte er løsningen en helt ny motor. Har læst i
engelske Dieselcar at 40.000 engelske bilister hvert år påfylder forkert
brændstof. I den artikel jeg læste delte man uheldene op i fire trin: Du
tanker benzin og opdager fluks fadæsen: Tanken tømmes og renses. Du tanker
benzin, starter motoren, opdager fadæsen og slukker fluks motoren: Tanken
tømmes og renses. Slangerne mellem motor og tank renses. Du tanker benzin,
starter motoren, kører væk fra tanken, opdager fadæsen og slukker motoren:
Tank, slanger, motor, hele pisset renses. Du tanker benzin, starter motoren,
kører væk fra tanken, kører indtil motoren ikke kan mere. Motoren udskiftes
i langt de fleste tilfælde. Så "first aid" er "stands ulykken" (altså sluk
motoren).



--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk



Thomas Rasmussen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 27-09-05 08:45

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in
news:4338ec88$0$87537$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

<snip>

> I den artikel
> jeg læste delte man uheldene op i fire trin: Du tanker benzin og
> opdager fluks fadæsen: Tanken tømmes og renses. Du tanker benzin,
> starter motoren, opdager fadæsen og slukker fluks motoren: Tanken
> tømmes og renses. Slangerne mellem motor og tank renses. Du tanker
> benzin, starter motoren, kører væk fra tanken, opdager fadæsen og
> slukker motoren: Tank, slanger, motor, hele pisset renses. Du tanker
> benzin, starter motoren, kører væk fra tanken, kører indtil motoren
> ikke kan mere. Motoren udskiftes i langt de fleste tilfælde. Så "first
> aid" er "stands ulykken" (altså sluk motoren).

Ja, og da jeg sad og så det i TV-avisen så var jeg ved at falde ned af
sofaen, klaphatten (eller klaphatinden var det vist) sagde at hvis man
havde tanket på den pågældende tank skulle man _køre_ til sin mekaniker og
få det ordnet, OK ville betale alle regningerne. Hvis jeg havde tanket der
og min motor ikke var blevet smadret endnu, så ville jeg dælme have ringet
til falck/dansk autohjælp eller lign. og få bilen transporteret hen til
mekkeren. Motoren skulle under ingen omstændigheder startes før den var
blevet tjekket, renset og tanken tømt og genfyldt med nyt brændstof.

Tror ikke selv jeg ville opdage hvis der kom diesel ud af benzinstanderen,
det er sjældent jeg decideret står og snuser til udluftningen fra tanken...
det er endda også sjældent at jeg rent faktisk gider stå og holde håndtaget
fra tanken... det er nemmere at sætte tankdækslet i klemme

Thomas

Preben Riis Sørensen (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 27-09-05 18:32


"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid.too> skrev
>.....at hvis man
> havde tanket på den pågældende tank skulle man _køre_ til sin mekaniker og
> få det ordnet, OK ville betale alle regningerne.

Det er noget ala: Man er ved at installere internet, og lortet vil ikke
virke. Så læser man en hjælpefil, der slutter af med at man kan se mere på
www.Goddawdo.dk. Men det ødelægger så heldigvis i det tilfælde ikke noget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Preben Riis Sørensen (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 26-09-05 21:55


"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev
>
> Egentligt lidt chokerende at der åbenbart skal 100 bilister til at tanke
før
> bare en af dem opdager, at det er forkert det han fylder i. Der er jo
> markant forskel i lugten,

Sagen var jo, at det var en blanding de fik.

> ............. så burde det sq da få en klokke til at ringe.

Den ringede så ved 100. Det skyldes nok at en del har slattanket, og således
ikke direkte fået problemer.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jakob Jeppesen (26-09-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 26-09-05 22:16

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:43386029$0$29327$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev
>>
>> Egentligt lidt chokerende at der åbenbart skal 100 bilister til at tanke
> før
>> bare en af dem opdager, at det er forkert det han fylder i. Der er jo
>> markant forskel i lugten,
>
> Sagen var jo, at det var en blanding de fik.
>
>> ............. så burde det sq da få en klokke til at ringe.
>
> Den ringede så ved 100. Det skyldes nok at en del har slattanket, og således
> ikke direkte fået problemer.
>

Ifølge TV2Nord kontaktede OK selv de ca. 100 kunder der
havde tanket med betalingskort inden fejlen blev opdaget.

/Jakob



Uffe Ravn (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 27-09-05 05:14


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev

> Ifølge TV2Nord kontaktede OK selv de ca. 100 kunder der
> havde tanket med betalingskort inden fejlen blev opdaget.

Det er muligt at de hos OK ikke kan tanke, men noget tyder så altså på at de
kan tænke.

Mvh. Uffe Ravn



Henrik B. (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-05 11:58


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:4338c713$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Ifølge TV2Nord kontaktede OK selv de ca. 100 kunder der
>> havde tanket med betalingskort inden fejlen blev opdaget.
>
> Det er muligt at de hos OK ikke kan tanke, men noget tyder så altså på at
> de
> kan tænke.

Hvad kan man sige - det er menneskeligt at fejle. Og Søren er ikke specielt
stolt af stuntet.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Christian B. Andrese~ (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-09-05 12:01


Thomas Landberg wrote:
> > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2005/09/26/181210.htm
>
> Egentligt lidt chokerende at der åbenbart skal 100 bilister til at tanke før
> bare en af dem opdager, at det er forkert det han fylder i. Der er jo
> markant forskel i lugten, så man burde da undre sig når nu man stod med det
> "modsatte" brændstof. Og der er åbenbart heller ikke en eneste af de biler
> der tankede i de tre timer som skulle særligt lanng for hvis de gik i stå i
> løbet af nogle få kilometer og Falck efterfølgende fik ekstra travlt i
> OK-tankens nærområde, så burde det sq da få en klokke til at ringe.

Eller man undrede sig over at dieselen ikke skummer som den plejer.

mvh

Christian


Per Henneberg Kriste~ (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 27-09-05 15:40


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1127818878.070655.14450@g44g2000cwa.googlegroups.com...

Eller man undrede sig over at dieselen ikke skummer som den plejer.

Det kommer så an på om man er vant til at fylde helt op og om man er vant
til at tanke Shell eller Metax (som ikke skummer så meget).

Desuden er det jo en blanding af benzin/diesel der er blevet pumpet op ...

mvh

Christian



Christian B. Andrese~ (27-09-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 27-09-05 12:03


Thomas Landberg wrote:
> > hvad sker der teknisk ?
> > En diesel banker jo bare derudad,
> > en benzin ryger blot ???
>
> Jeg tror ikke at en benzinmotor får varige skader af en omgang diesel, men
> kunne forestille mig at den skal adskilles og renses samtidig med at alle
> filtre skal udskiftes.

Katalysatoren overlever det nu næppe.

mvh

Christian


Henrik B. (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-09-05 11:57


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1127818995.310654.208530@g49g2000cwa.googlegroups.com...

> Jeg tror ikke at en benzinmotor får varige skader af en omgang diesel, men
> kunne forestille mig at den skal adskilles og renses samtidig med at alle
> filtre skal udskiftes.

Katalysatoren overlever det nu næppe.

Hvorfor ikke? Tænk på alle de gamle "Eskrotter" m.v. der kører rundt med blå
olietåger efter sig, hvor KAT'en virker fint.

--
----------------------------------------------------------
Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!



Christian B. Andrese~ (28-09-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-09-05 11:59


Henrik B. wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> news:1127818995.310654.208530@g49g2000cwa.googlegroups.com...
>
> > Jeg tror ikke at en benzinmotor får varige skader af en omgang diesel, men
> > kunne forestille mig at den skal adskilles og renses samtidig med at alle
> > filtre skal udskiftes.
>
> Katalysatoren overlever det nu næppe.
>
> Hvorfor ikke? Tænk på alle de gamle "Eskrotter" m.v. der kører rundt med blå
> olietåger efter sig, hvor KAT'en virker fint.

Virker de fint tror du ?
Det tror jeg ikke, og jeg ser ikke ret mange af dem.

mvh

Christian


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408616
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste