Reklamation og returret på bil købt hos fo~
Fra : Claus Og Helle

Dato : 26-09-05 16:01

Hej jeg har kødt en mercedes hos en forhandler til 120,000 kr,jeg finder ud
af at der er meget galt med bilen efter 14 dage,hvad har jeg af muligheder ?
Jeg skal lige sige at jeg gav en bil til 71,000 kr i bytte og fik finanseret
de sidste,håber der er nogen der er klogere end mig og ved hvad jeg kan
gøre.

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 26-09-05 16:21

Claus Og Helle <frederiksen@adslhome.dk> skrev:
>Hej jeg har kødt en mercedes hos en
> [...]

Hej, lyder som noget skidt. Prøv lige at smid samme tråd herinde:
dk.videnskab.jura

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-09-05 16:24

"Claus Og Helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fik finanseret de sidste,håber der er nogen der er klogere end mig og ved

Forhandleren skal selvfølgelig lave bilen for dig med mindre du har ødelagt
den ved at benytte den forkert.

Hvad er der galt med den?

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 26-09-05 16:42

Hej,

Så vidt jeg ved gælder købeloven, dvs. du kan ikke umiddelbart få dine penge
igen, men forhandleren skal rette de ting man ikke vil forvente på en bil på
samme alder og stand. Husk at i de første 6 måneder efter købet gælder
formodningsreglen, hvor forhandleren har bevisbyrden.

-Thomas Jensen

Fra : alexbo

Dato : 26-09-05 17:10

"Claus Og Helle" skrev

> Hej jeg har kødt en mercedes hos en forhandler til 120,000 kr,jeg finder
> ud af at der er meget galt med bilen efter 14 dage,hvad har jeg af
> muligheder ?

Først og fremmest skal du have fastslået hvad der galt med bilen, og hvad
det koster, så kommer hvem der skal betale.
Meld dig ind i FDM, få lavet en testrapport, og henvend dig til sælger.
Eller start med at henvende dig til sælger, men du alligevel venter på en
FDM test.

Der er ingen generel returret eller noget i den stil, først hvis sælger ikke
kan eller vil rep. det han skal, kommer en returnering på tale.

mvh
Alex Christensen

Fra : Claus Og Helle

Dato : 26-09-05 17:56

Der er så meget slør i det ene baghjulsleje at jeg dårlig tør køre i
bilen,han har lavet det en gang men efter 4 dage var der ligesåmeget slør i
det igen,selvom jeg krævede at han skiftede navet gjorde han det ikke,Og så
drypper den rimeligt meget olie fra motoren,og den skal startes 3 gange før
den kan holde i tomgang om morgenen,og den går kun på 3 cylinder når den er
kold

Fra : Gunnar007

Dato : 26-09-05 18:46

> [...]
> før den kan holde i tomgang om morgenen,og den går kun på 3 cylinder når

Og alle de fejl var ikke til at se da du afprøvede bilen inden køb ?
Sagt med undren i stemmen

Hilsen

Fra : Claus Og Helle

Dato : 26-09-05 21:19

Nej det var det ikke bilen holdte til salg på en plads hvor der ligger
sort/grå granit skærver,og der sidder 18" alu på så det er jo ikke nemt at
høre om det er dækstøj eller leje støj.

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 27-09-05 08:22

> Nej det var det ikke bilen holdte til salg på en plads hvor der ligger
> sort/grå granit skærver,og der sidder 18" alu på så det er jo ikke nemt at
> høre om det er dækstøj eller leje støj.

Købte du den uden at køre en laaang tur i den?

Fra : Henning

Dato : 27-09-05 08:35

>Købte du den uden at køre en laaang tur i den?

32 gange rundt i gården