Salg af bil til udlandet.
Fra : Thomas Landberg

Dato : 24-09-05 15:55

Nogle erfaringer?

Jeg er i den lidt pudsige situation, at jeg gerne vil have min to biler
"byttet rundt". Min Toledo er privatbil på hvide plader og Alteaen er en
van, men jeg vil gerne have sæder i min Altea og have den på hvide plader.
Til dette mangler jeg så nogle bagsæder og nogle seler, men sådan nogle er
der jo i Toledoen.... Så hvis jeg solgte Toledoen til en tysker, så får jeg
jo afgiften tilbage og hvis tyskeren så 2-3 sekunder efter handlen bliver
træt af, at bilen mangler bagsæder, så kan han vel sælge den til min
bilforhandler, der kan indregistrere og sælge den som van? Det lyder måske
en smule kreativt, men hvad skulle stoppe mig i denne lille plan? Så vidt
jeg ved, så er der ingen muligheder her i landet for at jeg bytter bilerne
rundt og laver en aftale med myndighederne om at regne en ny
registreringsafgift ud på Altea'en og få noget tilbage på Toledo'en.

--

MVH

Thomas Landberg
Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG
www.bokstuning.dk

Fra : Mogens

Dato : 24-09-05 18:26

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message

> [...]
> indregistrere og sælge den som van? Det lyder måske en smule kreativt, men
> hvad skulle stoppe mig i denne lille plan?

Intet - det er blot at gå igang...

> Så vidt jeg ved, så er der ingen muligheder her i landet for at jeg bytter
> bilerne rundt og laver en aftale med myndighederne om at regne en ny
> registreringsafgift ud på Altea'en og få noget tilbage på Toledo'en.

Så skulle du være den første :)
--
Mvh Mogens
Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)

Fra : Thomas Landberg

Dato : 24-09-05 21:07

> Intet - det er blot at gå igang...

D.v.s. at de danske myndigheder ikke kan bryde ind og komme med brok hvis de
godt kan se, at det lugter lidt, at bilen bliver solgt og købt af samme
person og at det virker til at være et rent proforma-salg til en tysker? Når
en bil er tre måneder gammel og har kørt 22.000km, hvor meget får man så
tilbage i registreringsafgift? Kan man se en tabel et eller andet sted?

Fra : Mogens

Dato : 24-09-05 21:21

> [...]
> person og at det virker til at være et rent proforma-salg til en tysker?

Alt kan checkes - dét kan jo ikke afgøres på forhånd. Du sælger og konen
køber
tilbage af tyskeren. Det bør nævnes, at jeg ikke har udført tricket, men
kender
til tilfælde...

> Når en bil er tre måneder gammel og har kørt 22.000km, hvor meget får man
> så tilbage i registreringsafgift? Kan man se en tabel et eller andet sted?

Nope - man udfylder en blanket og får en tid til syn på det lokale
skattekontor,
hvor 3 mand vurderer bilen og bestemmer, hvad du skal have tilbage i afgift.
Jeg gav 150 kr for synet - sikkert steget nu...

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-05 21:27

Mogens wrote:
> [...]
> hvor 3 mand vurderer bilen og bestemmer, hvad du skal have tilbage i
> afgift. Jeg gav 150 kr for synet - sikkert steget nu...

Man kan jo se hvad den samme bil koster i afgift at importere,
og så lige trække de 15% af afgiften som de beholder for at
udføre tricket. Så har man en ide om hvad niveau det ligger på.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Mogens

Dato : 24-09-05 21:34

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message

> Man kan jo se hvad den samme bil koster i afgift at importere,
> og så lige trække de 15% af afgiften som de beholder for at
> udføre tricket. Så har man en ide om hvad niveau det ligger på.

Medmindre den tidligere er importeret som brugt - så afskriver
de sgu også på afgiften uanset det aktuelle prisniveau i DK...

Fra : John Sahl

Dato : 24-09-05 22:08

Mogens wrote:
> Medmindre den tidligere er importeret som brugt - så afskriver
> de sgu også på afgiften uanset det aktuelle prisniveau i DK...

Ja, de er sgu frække..

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-09-05 07:58

On Sat, 24 Sep 2005 16:54:59 +0200, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

[snip]
>Thomas Landberg
>Seat Toledo III 1.9TDi/Seat Altea 2.0 16V TDi DSG

DSG? Den Sejler Gevaldigt?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Thomas Landberg

Dato : 25-09-05 08:47

> DSG? Den Sejler Gevaldigt?

Det gør den så nok næppe. Det står for Direct Shift Gearbox. Men velkommen
tilbage til jordens overflade efter dit ophold i en meget dybtliggende hule
de sidste 2-3 år.

Fra : Non-Desperado

Dato : 25-09-05 08:59

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev:

>Det gør den så nok næppe. Det står for Direct Shift Gearbox. Men velkommen
>tilbage til jordens overflade efter dit ophold i en meget dybtliggende hule
>de sidste 2-3 år.

Jeg troede at det hed DirektSchaltGetriebe.... men det er måske
for at det skal glide lettere ned for ikke-tyskere...*G*

--
Jo mere vi lærer, desto mere ved vi. Jo mere vi ved,
desto mere glemmer vi. Jo mere vi glemmer, desto mindre ved vi.