Ikke sjovt at være GM og Ford (USA)
Fra : TDN

Dato : 23-09-05 13:26

Gad vide hvor længe de kan holde til det ???

http://www.stiften.dk/artikel:aid=231772

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-05 13:35

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Gad vide hvor længe de kan holde til det ???
>
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=231772

Ja, sjovt at tænke sig, at Toyota kan købe GM OG Ford kontant, hvis de
ville.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 15:16

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, sjovt at tænke sig, at Toyota kan købe GM OG Ford kontant, hvis de
> ville.

Jep og at tojoda ejere faktisk betaler 10.000 Kr (+ afgiften) for meget for
deres riskogere

--
Tom

Fra : Gunnar007

Dato : 23-09-05 16:18

Klip en smule
> Jep og at tojoda ejere faktisk betaler 10.000 Kr (+ afgiften) for meget
> for deres riskogere

Sjov ting du skriver, iflg artiklen betaler man jo ikke for meget for
toyotaen, men derimod, tjener virksomheden penge på at lave den.

Fortæl mig hvilket firma som syntes det er iorden at de har nul regnskab.
På den måde tjener aktieindehaverne jo ingenting.

I netto tjener de jo også penge på at sælge vare..
Men der syntes du måske også du betaler for meget for varene (+afgift)

Har du nogensinde selv solgt noget, uden at tjene på det.

Hilsen G

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 16:26

"Gunnar007" <007g@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Fortæl mig hvilket firma som syntes det er iorden at de har nul regnskab.
> På den måde tjener aktieindehaverne jo ingenting.

Jeg kunne nævne flere som det til syneladende ikke generer. Fiat har i mange
år givet underskud men de vil åbenbart ikke kaste håndklædet i ringen.
Ellers så skrev jeg 10.000 Kr da fortjenesten var 11.000 Kr for i toyota

> I netto tjener de jo også penge på at sælge vare..
> Men der syntes du måske også du betaler for meget for varene (+afgift)
>
> Har du nogensinde selv solgt noget, uden at tjene på det.

Ork ja masser af gange.

--
Tom

Fra : .J.S...

Dato : 23-09-05 17:30

> Jep og at tojoda ejere faktisk betaler 10.000 Kr (+ afgiften) for meget
> for deres riskogere

Egentligt kan det jo være fløjtende ligegyldigt hvor mange penge fabrikken
tjener på et produkt, hvis pris-kvalitet hænger sammen så er det vel i
orden. Og pris er jo også noget med total-økonomi, så et lidt dyrt produkt
som er lavet færdigt kan være billigere i længden..

Fatisk ville jeg nok være mere bekymret ved at investere i f.eks en Fård,
hvis de ingen penge tjener !
Det er sindsygt dyrt at udvikle en ny model, og tjener de ingen penge så får
det ende på et tidspunkt, og så står man med en bil fra en fabrik som ikke
eksisterer længere.

mvh/JS

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-05 18:39

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, sjovt at tænke sig, at Toyota kan købe GM OG Ford kontant, hvis de
> ville.

Sjovt nok Toyota ikke tjener mere, når
deres produktionsapparat siges at være
blandt verdens mest effektive og
principperne efterlignes i andre brancher..

Fra : Henrik B.

Dato : 25-09-05 09:06

"Olesen" <n/a> skrev i en meddelelse

> Sjovt nok Toyota ikke tjener mere, når
> deres produktionsapparat siges at være
> blandt verdens mest effektive og
> principperne efterlignes i andre brancher..

Med et generelt nedadgående salg af solgte biler - totalt på verdensplan -
så nej, så er det vist godt.

Fra : TDN

Dato : 25-09-05 09:28

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Gad vide hvor længe de kan holde til det ???
>
> http://www.stiften.dk/artikel:aid=231772
>
> Mvh
> Thomas

Læste lige at GM har en gæld på 1,5 billion kr. det er sgu da noget.......

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3282448/

Mvh
Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-09-05 13:20

TDN wrote:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Læste lige at GM har en gæld på 1,5 billion kr. det er sgu da noget.......
>
> http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3282448/

Hmm... 1.500 milliarder?
Imponerende det firma overhovedet eksisterer endnu.... eller mon det i
virkeligheden er 1.5 milliarder der skulle have stået ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-09-05 13:57

Hej!

Robert Eriksen wrote:
> Hmm... 1.500 milliarder?
> Imponerende det firma overhovedet eksisterer endnu.... eller mon det i
> virkeligheden er 1.5 milliarder der skulle have stået ;)

"De" har nok oversat - lidt for hurtigt - og oversat det engelske ord "billion"
med 'billion' og ikke 'millard'...

Ellers ville jeg nok overveje at dreje nøglen

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader