En betjent i hækken :o)
Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 20:57

He, he - idag hørte jeg i radioen (NRJ), at en betjent havde taget
opstilling ved Fakta i Vedbæk, medbringende en kikkert. Han var
nok på jagt efter bilister, der talte i mobilos under kørslen. Da jeg
passerede lidt efter stod han der sgu
(motorcykelbetjent)

Nuvel - på text-TV skriver de, at politiet gør en ekstra indsats i disse
dage, så be carefull out there :)

--
Mvh Mogens

Sælges: '75 MG B GT V8 -> http://mgbgt.transpotech.dk (reserveret)
Sælges: '83 BMW 323i -> solgt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-09-05 22:28

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Nuvel - på text-TV skriver de, at politiet gør en ekstra indsats i disse
>dage, så be carefull out there :)

Det *gør* de da også ganske ivrigt

Jeg sad og lyttede lidt til min diktafon (*1) i dag, og dælme om ikke
man blev vinket ind til siden

"do må sgutte snakke i mobil under kørslen do............"

Han blev lidt slukøret ;)

*1 Nu vil folk, der kender mine meritter måske påstå jeg absolut var i
drillehumør .... men det var sgu en ægte diktafon ;)
( http://www.dkfritidbil.dk/spas/diktamobil.jpg )

--
jan@stevns.net

Fra : Mogens

Dato : 22-09-05 22:29

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
> man blev vinket ind til siden
> "do må sgutte snakke i mobil under kørslen do............"

Heldigt, hva'

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-09-05 22:35

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev :

>Heldigt, hva'

Hehe - nøehhhhh, jeg har jo længe haft håndfrit sæt i mine biler
(af samme årsag, bruger jeg jo stadig noget der betragtes som en ren
antikvitet - håndfri sæt koster dyrt, hvis bamsen skal udskiftes)

--
jan@stevns.net

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-09-05 22:30

<jan@stevns.net> skrev

> [...]
> man blev vinket ind til siden
>
> "do må sgutte snakke i mobil under kørslen do............"

Her forleden hvor en af mine venner og jeg kørte i hver sin bil, og snakkede
sammen via PMRen, tænkte jeg også over at vi nemt kunne blive "ramt" at en
mobilsøgende betjent.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-09-05 22:38

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Her forleden hvor en af mine venner og jeg kørte i hver sin bil, og snakkede
>sammen via PMRen, tænkte jeg også over at vi nemt kunne blive "ramt" at en
>mobilsøgende betjent.

Åehhh ja - tid til en anekdote fra forrige århundrede
(de glade walkie-talkie dage)

Kørte rundt i sin Kaskett ude i Herlev, med en lang pisk på taget
(sår'n en knap 3 mtr børge) og blev selvfølgeligt stoppet)

..... det er en fiskestang ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-09-05 11:12

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det *gør* de da også ganske ivrigt
>
> Jeg sad og lyttede lidt til min diktafon (*1) i dag, og dælme om ikke
> man blev vinket ind til siden
>
> "do må sgutte snakke i mobil under kørslen do............"

Du skulle have et klip skulle du. Min holdning er, at de bare skulle dele
bøder/klip ud for al betjening af udstyr, der ikke har med kørslen at gøre.
Ligther, læbestift, kaffekande, oplukker...
Mener I seriøst, at det ikke påvirker jeres opmærksomhed ? Håndholdt mobil
skal undgås (eller skjules), fordi det er forbudt, alt andet er OK ? Skal
man også altid køre den hastighed man må ifølge skiltene uanset forholdene ?
Ville det bedste så ikke være at tage toget ??

Leo

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-09-05 13:02

Leo Jensen wrote:

> Du skulle have et klip skulle du. Min holdning er, at de bare skulle dele

Suresen..

I øvrigt virker "Højtaler" fint på min Nokia 6230, hvis man slukker for
radioen er det en udemærket håndfri installation

--
Regards, Peter Larsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-09-05 14:40

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev :

>Du skulle have et klip skulle du.

Til hvilken gavn ? Trafik-sikkerheden lider næppe nogen skade, om jeg
taler højt med mig selv, eller afspiller hvad jeg selv tidligere på
dagen havde indtalt.

>Min holdning er, at de bare skulle dele bøder/klip ud for al betjening af
>udstyr, der ikke har med kørslen at gøre.

Det er jo *din* holdning, som du bestemt har lov at have - at andre
ikke deler den, må du jo prøve at leve med ;)

Jeg synes "man" er ved at udvikle en uheldig barnepige mentalitet i
samfundet, hvor "man" gerne vil pådutte folk en masse ting, som de
bare har at efterleve, gerne under en bøderegn af given størrelse.

"Man" (*1) har jo desværre selv udvist eklatant mangel på evne til at
efterleve sine egne "fromme ønsker" - så at forvente at folket bare
blindt hakker hælene sammen og siger "Javel", er sgu' noget naivt

*1)Husker med et grin er række foto's af diverse personager, iført det
store skrud, men uden sikkerhedsselen.

>Ligther, læbestift, kaffekande, oplukker...

Du har med garanti glemt en hel masse ting ;) *2

>Mener I seriøst, at det ikke påvirker jeres opmærksomhed ?

<<<diskuterer_lige_med_mig_selv.avi>>>

Vi er skam overbevist over at evnen til at multitaske, nok overlader
tilstrækkeligt til også at føre automobilet, på betryggende vis.

*2) Men ser du - en ting du glemt var da at 2 quinder i en og samme
bil, nok også skulle forbydes - de kan umuligt holde kaje i mere end
et par sekunder, og den kaglen, må da også fjerne noget opmærksomhed,
da jeg mener at have observeret, at quinder i bil, er mestre i
mundaflæsning ! Hvorfor skulle de ellers bruge så megen tid på at
kigge på hinanden under kørslen ?

>Håndholdt mobil skal undgås (eller skjules), fordi det er forbudt, alt andet er OK ?

Nøehhhh - men fortæl mig lige på hvilket grundlag, de viise mænd, i
samme åndedrag nævner en række ting, og samtidigt undlader en række
andre - der har nøjagtig den samme påvirkning af personen der fører
køretøjet ?
Det kan du ikke, og heller ikke jeg, thi manglen på logik er
altovervældende

>Skal man også altid køre den hastighed man må ifølge skiltene uanset forholdene ?

Kun hvis man er ignorant.

>Ville det bedste så ikke være at tage toget ??

Niksen - det stopper ikke når det passer passageren, men kun på
udvalgte steder (hvis det overhovedet kører den dag, man ønsker det)

> Leo

Den så jeg skam godt ;)

--
jan@stevns.net

Fra : Leo Jensen

Dato : 24-09-05 14:56

> Den så jeg skam godt ;)
>
> --
> jan@stevns.net

Det var godt...

Leo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-09-05 07:20

Mogens wrote:
> [...]
> (motorcykelbetjent)
>
> Nuvel - på text-TV skriver de, at politiet gør en ekstra indsats i disse

Endnu en grund til at være glad for Nokia CARK-91 handsfree sættet
))

mvh

Christian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-09-05 09:36

Mogens wrote:
> [...]
> dage, så be carefull out there :)

Endnu en grund til at være glad for Nokia CARK-91 handsfree sættet

Eller sin Nokia 810.

Nåh ja .... 610 sælges for 2.000 kr., virker fejlfrit :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-05 15:06

Per Henneberg Kristensen wrote:
> Nåh ja .... 610 sælges for 2.000 kr., virker fejlfrit :)

Også her.
Helt ny - stadig med folie...

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 18:20

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Også her. - Helt ny - stadig med folie...

Hallo - man køber Siemens !

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 18:35

Mogens skriver:

> Hallo - man køber Siemens !

Det er altså et halvstort firma du vil købe der.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 23-09-05 18:50

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Det er altså et halvstort firma du vil købe der.....

Jow jow - start med mobilos'en :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-09-05 18:57

Mogens skriver:

> Jow jow - start med mobilos'en :)

Ellers tak.

Der er ikke meget ved at købe en mobilos, når nu firmaet (nej ikke
seimens, men en konkurrent) stiller en telefon gratis til rådighed....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-09-05 20:31

Mogens wrote:
> Jow jow - start med mobilos'en :)

Niks. Har lige købt en Qtek PDA/telefon, derfor har jeg ikke længere brug
for mit bluetooth nokia sæt...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-09-05 20:46

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> wrote in message
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message

> Jow jow - start med mobilos'en :)

Så hellere Sony Ericsson...

Mvh

Aragorn_DK - nu med spritny K300i

--
=================
www.welles.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 30-09-05 18:52

"Aragorn Elessar" <aragornDK@gmailTIGERDYR.com> skrev i en meddelelse

> Så hellere Sony Ericsson...

Subscribe!

Er færdig md Nokia's halvfærdige produkter...

Fra : Gert

Dato : 25-09-05 09:17

"Mogens" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message

> Hallo - man køber Siemens !

Hørt!!!
det er da den eneste rigtige telefon, og så holder den tilmed mere end 1 år
;-P

Mvh
Gert

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-09-05 10:13

Gert skriver:

> Hørt!!!
> det er da den eneste rigtige telefon, og så holder den tilmed mere end 1 år
> ;-P

Ssssh, min 6310i er nu 4 år gammel....

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-05 11:40

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ssssh, min 6310i er nu 4 år gammel....

Og min 9110 er også der omkring. Den har det dog ikke bedre end at den
har fået hjælp af en Samsung. Men den er da også 1½ år gammel.

I øvrigt er sådan en 9110 jo udstyret med indbygget håndfri. I lastbilen
brugte jeg at havde den sat fast midt på rattet med velcrobånd hvis jeg
skulle køre og snakke på samme tid. Det fungerede udmærket, men ville
det mon kunne betragtes som at den var fastmonteret?

--
MVH Finn
Nyt trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-09-05 11:53

Finn Guldmann wrote:

> I lastbilen brugte jeg at havde den sat fast midt på rattet med
> velcrobånd hvis jeg skulle køre og snakke på samme tid.

Det ville i hvert fald ikke gå med en bil med airbag

Mvh
Steen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-09-05 13:13

Steen Schmidt wrote:
> Det ville i hvert fald ikke gå med en bil med airbag

De er også først ved at holde sit indtog i lastbilerne.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-09-05 11:40

> De er også først ved at holde sit indtog i lastbilerne.

Jeg har nu set mangen en lastvognschauffør med airbaggen monteret ...

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-09-05 11:42

> Jeg har nu set mangen en lastvognschauffør med airbaggen monteret ...
> :)

*Den* airbag har været der siden tidernes morgen.

--
MVH Finn
Trafikalt gemmested: http://62.66.134.70/dfbil/