Problemer med at huske brugen af visse Cre~
Fra : Thomas P

Dato : 08-06-01 17:41

Hej,

Jeg er lidt træt af at skulle til at lave en ny form og gemme den, så for at
få lidt orden i koden, har jeg sådan set tænkt mig bare at lave den i
runtime, vha. TForm klassen. Det går også meget fint og jeg sætter dens
owner til self. Nu kommer problemet så - jeg vil til at putte et panel ind
på formen og jeg siger noget i retning af

panel := TPanel.Create(myselfcreatedform);

Det skal lige siges at det hele bliver lavet fra en public procedure fra min
mainform og at Tpanel og Tform bliver erklærede lokalt i proceduren.

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jan

Dato : 08-06-01 19:50

In article <9fqv46$f57$1@news.inet.tele.dk>, blomme@post.com says...
:Hej,
:
[...]
:--
: - Thomas
~~~~~~~
:... http://www.FlowCode.f2s.com - where code flows
:... mailto:blomme@post.com - where email goes
:
:
:
Prøv med panel.Parent:= myselfcreatedform;
(Efter ovenstående kode).
-
Iøvrigt forstår jeg ikke at du ikke opretter formen
og indsætter dine evt. andre komponenter visuelt,
og sørger for den ikke bliver "Autocreated".

Du opnår intet ved din kode udover en masse besvær da du
alligevel har valgt at basere dine forme på unit'en Forms.

/Jan

Fra : Thomas P

Dato : 08-06-01 19:58

> Prøv med panel.Parent:= myselfcreatedform;

Det prøver jeg !

> [...]
>
> Du opnår intet ved din kode udover en masse besvær da du
> alligevel har valgt at basere dine forme på unit'en Forms.

Jeg synes vel et eller andet sted det er temmelig fedt at gøre det på den
>langsomme< måde, eller også er det bare fordi jeg hader at skulle til at
lave alle mine forms visuelt -

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jan

Dato : 08-06-01 20:07

[...]

Du husker vel også at sætte din top, left, height, width,
eller vha. Setbounds() på de oprettede komponenter.
- -
Well, nok er det til tider direkte "sjovt" at programmere,
og ikke bare _ren_ rutine/arbejde.
Men lige at benytte din fremgangsmåde kan jeg ikke følge,
ikke i Delphi.Men OK, smag og behag.

Hvis du vil prøve noget anderledes (Hmmm... og sjovt)
kunne du jo prøve at lave din kode vha. ren api,
og self. uden unit'en Forms. Dette vil også reducere din
..exe fils størrelse væsentligt.
Alternativt bruge FPK (Free Pascal).

/Jan

Fra : Thomas P

Dato : 08-06-01 21:46

> Well, nok er det til tider direkte "sjovt" at programmere,
> og ikke bare _ren_ rutine/arbejde.
> Men lige at benytte din fremgangsmåde kan jeg ikke følge,
> ikke i Delphi. Men OK, smag og behag.

Det ville jeg også mene !

> Hvis du vil prøve noget anderledes (Hmmm... og sjovt)
> kunne du jo prøve at lave din kode vha. ren api,
> og self. uden unit'en Forms. Dette vil også reducere din
> .exe fils størrelse væsentligt.

Jo, det har jeg godt prøvet ! Det er mange liniers kode der bliver brugt der
Jeg har godt nok ikke rigtigt sat mig ind i hvordan det fungerer, men
jeg har i hvert fald fået et program til at virke, hvor jeg lavede en form
hvor der stod >hej< i title-linien.

> Alternativt bruge FPK (Free Pascal).

Jeg bruger rent faktisk FreePascal, dog kun når jeg skal lave services eller
har tid til at opleve lidt nostalgi fra de gamle Turbo Pascal dage (ok, jeg
er måske ikke rigtigt med i den der nostalgi-gruppe, men jeg startede da med
TP 7.0).

--
- Thomas
~~~~~~~~

Fra : Jan

Dato : 08-06-01 22:05

In article <9frdft$5os$1@news.inet.tele.dk>, blomme@post.com says...
[...]

Uhm... jeg kan stadig huske Poly Pascal og
Anders Hejlsberg (nu er han vist hos M$ ).

/