64.192.130.141 stopper alt
Fra : jama

Dato : 25-10-05 10:14

Denne adr. som jeg har fået ind på min pc,popper op af og til,når jeg surfer
på nettet.
Den giver problemmer i OulookExpress
Jeg har været ud for,at bare det adr. ligger her i emne boxen, er nok til,at
den ikke kan sendes
Dvs.at adr må skrives med kommaer istedet for punktum,nu vil jeg prøve på
den rigtige måde så må vi se,om den sendes.
MVH. jama

nb: jeg har postet den i andre gr.men de råd jeg har fået er ny install.(det
orker jeg ikke)og at køre spy,hvad
jeg har gjort,alt er opdateret

Fra : jama

Dato : 25-10-05 10:26

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> Denne adr. som jeg har fået ind på min pc,popper op af og til,når jeg
surfer
> på nettet.
>----------------------------------
Jeg har fået det til,at virke så rådet,at bruge "hijackthis.exe"
har altså virket.
Jeg undskylder,at ha mailet,men jeg
måtte se om der kunne sendes med den
rigtige
http://64.192.130.141

mvh. jama

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 25-10-05 12:40

jama wrote:
> Jeg har fået det til,at virke så rådet,at bruge "hijackthis.exe"
> har altså virket.

Den er mægtigt _nogen_ der forstod hvad problemet var ?!?

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-10-05 13:33

Uffe S. Callesen <anon@anon.local> wrote:

> Den er mægtigt _nogen_ der forstod hvad problemet var ?!?

Næh! Jeg har været inde på siden og kigge. Der kommer ikke andet end en
besked om at jeg ikke har noget at gøre der.

Derfor kan OP godt have haft spyware på sin maskine. Det virker enda
højst sandsynligt, at han har. Men jeg tvivler på det kom der fra.

Fra : Peter Kruse

Dato : 25-10-05 14:09

Hej,

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message
> [...]

En browser hijacker så vidt jeg kan forstå.

> Næh! Jeg har været inde på siden og kigge. Der kommer ikke andet end en
> besked om at jeg ikke har noget at gøre der.

Føj til: /cgi-bin/RedirectV2?ID=[6 cifre]&con=true. Den vil herefter besudle
maskinen med yderligere snask. En yderst trist spiral.

> Derfor kan OP godt have haft spyware på sin maskine. Det virker enda
> højst sandsynligt, at han har. Men jeg tvivler på det kom der fra.

Redirect og penge tilbage til hosten (reden) ... Sikkert pay-per-click ...

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Peter Kruse

Dato : 25-10-05 13:36

"jama" <nonspam@mail.com> wrote in message

Hej Jama,

> Denne adr. som jeg har fået ind på min pc,popper op af og til,når jeg
surfer
> på nettet.

Ja, du har fået fingre i en typisk browser hijacker. Den vil med tiden
plante meget snavs på dit system og vil eventuelt gøre det ustabilt og
ubrugeligt.

> Den giver problemmer i OulookExpress

Sikkert.

Det bedste du kan gøre er at reformattere din harddisk. Lav backup af dine
vigtige filer/dokumenter, installerer Windows igen og sørg for at holde det
opdateret, ligesom du skal være mere kritisk med hvad du installerer.

Hijackthis kan måske hjælpe dig ...
http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/hijackthis.zip

Logs kan du poste til gruppen dk.edb.sikkerhed.virus hvor jeg tror det er
mere ontopic.

Hent også BHOdemon.
http://www.definitivesolutions.com/bhodemon.htm

Det kan muligvis lokalisere uønskede Browser Helper Objects, men der er
ingen garantier for, at dit system kan finde tilbage til normal standard
uanset hvilke værktøjer du tager i brug. Hvis du har data på systemet som er
følsomme så backup og reformater.

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk