Koder på fil mapper
Fra : Autocadster

Dato : 24-10-05 12:33

Hvilket program kan dette ?

Kører XP-Pro

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 24-10-05 12:53

Autocadster wrote:
> Hvilket program kan dette ?
>
> Kører XP-Pro

Ville det ikke være nemmere blot at sætte mappe/fil rettighederne ?

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Autocadster

Dato : 25-10-05 08:42

Uffe S. Callesen skrev:

> Ville det ikke være nemmere blot at sætte mappe/fil rettighederne ?

Kan du give en instruktion i det ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-10-05 15:58

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> wrote:

>Hvilket program kan dette ?
>
>Kører XP-Pro

Hvis du hopper ind i 'mappeindstillinger' og fjerne fluebenet i 'Brug
enkel fildeling (anbefales)'.

Herefter vil du se et faneblad 'Sikkerhed* i 'Egenskab' for alle mapper
hvor du kan bestemme hvem skal have adgang til den givne mappe.

<mlr>

Fra : Autocadster

Dato : 25-10-05 08:41

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
>
> Herefter vil du se et faneblad 'Sikkerhed* i 'Egenskab' for alle
> mapper hvor du kan bestemme hvem skal have adgang til den givne mappe.

Får ikke denne funktion frem

Fra : vk

Dato : 25-10-05 09:17

> Får ikke denne funktion frem

Kører du xp-home ?
Hvis ja, så er det derfor.

Fra : Autocadster

Dato : 25-10-05 21:20

vk skrev:

> Kører du xp-home ?
> Hvis ja, så er det derfor.

Som skrevet i første indlæg så kører jeg XP-Pro

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-10-05 21:32

>Som skrevet i første indlæg så kører jeg XP-Pro

Men så skal funktionen også være der...

Åben en tilfældig mappe - klik 'Funktioner' -> 'Mappeindstillinger' -
Der kommer nu et vindue frem hvor du klikker på fanebladet 'Vis'.

Første punkt under 'Avancerede indstillinger' bør være 'Brug enkel
fildeling (anbefales).

Her skal du fjerne - altså fjerne ' fluebenet, og herefter klikke 'Ok'.

Og herefter skal der være en faneblad 'Sikkerhed' under hver enkelt
mappes 'Egenskaber'...

- - - -

Hvis ikke det kommer frem, må du på et tidpunkt have pillet
godt-og-grundigt i Gruppepolitik (gpedit.msc) og/eller
Sikkerhedsindstillinger (secpol.msc).

Så må derind igen og genetablere den rigtige opsætning....

<mlr>

Fra : Autocadster

Dato : 26-10-05 10:16

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> Sikkerhedsindstillinger (secpol.msc).
>
> Så må derind igen og genetablere den rigtige opsætning....

Har IKKE rodet nogen af de steder... men den er der stadigvæk ikke kører
XP-Pro SP2

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-10-05 10:38

>Har IKKE rodet nogen af de steder... men den er der stadigvæk ikke kører
>XP-Pro SP2

Hvad er det helt præcis du ikke ser: Punktet 'Brug enkel
fildeling (anbefales)' i 'Mappeindstillinger' eller fanebladene
'Sikkerhed' i mappernes 'Egenskaber' ???

- - -

Du har måske ikke rodet direkte med gpedit.msc eller secpol.msc - Men
måske indirekte med værktøjer som Microsofts TweakUI eller f.eks Tune-up
Utilities ?!

<mlr>

Fra : Autocadster

Dato : 26-10-05 12:10

Michael Rasmussen skrev:
> Hvad er det helt præcis du ikke ser: Punktet 'Brug enkel
> fildeling (anbefales)' i 'Mappeindstillinger' eller fanebladene
> 'Sikkerhed' i mappernes 'Egenskaber' ???

I "brug enkel fildeling (anbefales)" har jeg fjernet flueben, men kan ikke
se fanebladet "sikkerhed" alligevel...

> Du har måske ikke rodet direkte med gpedit.msc eller secpol.msc - Men
> måske indirekte med værktøjer som Microsofts TweakUI eller f.eks
> Tune-up Utilities ?!

Niks...

Fra : Autocadster

Dato : 26-10-05 21:10

Autocadster skrev:
> Niks...

ahaaaaa... skulle jo bare ændre drev til NTFS og voila så var fanebladet der