kan ikke hente downloade nogen exe filer..~
Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 10:28

Har lige installeret xphome på ny computer. Ved ikke om det er en
firewallindstilling i xp firewall, men jeg kan overhovedet ikke hente nogen
exe filer fra nettet. Den henter dem tilsyneladende, men de er beskadigede.
Ikke engang googles toolbar kan jeg installere. Hvad kan være galt

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-05 10:33

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> writes:

>Har lige installeret xphome på ny computer. Ved ikke om det er en
>firewallindstilling i xp firewall, men jeg kan overhovedet ikke hente nogen
>exe filer fra nettet. Den henter dem tilsyneladende, men de er beskadigede.

Hvis de er beskadigede, ville jeg kigge på RAM'en.

Hent http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip (læs om det
http://memtest86.com/ ), brænd den på en CD, boot på denne cd
og lad maskinen stå en dags tid.

Hvis den siger sure lyde, skal der skiftes RAM.

Det kan selvfølgelig være alle mulige andre problemer, men det
at downloade beskadigede ting eller at applikationer "taber" data,
lugter meget af RAM-bøvl.

Mvh.
   Klaus.

Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 12:03

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hent http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip (læs om det
> på http://memtest86.com/ ), brænd den på en CD, boot på denne cd
> og lad maskinen stå en dags tid.

Det var sq da utroligt... jeg kan ikke finde ud af at lave cd rommen. Jeg
pakker den udog laver brænd image i nero, det gør den, men efterfølgende er
der tilsyneladende ikke noget på cd rommen.
mvh Michael

Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 12:16

skrev i en meddelelse news:435b6de5$0$175$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> pakker den udog laver brænd image i nero, det gør den, men efterfølgende
> er der tilsyneladende ikke noget på cd rommen.
ok.. nu lykkedes det i andet forsøg. Nu står den og regner..så er det jo
bare at vente... og bede til der ikke er fejl. Det er en sprit ny PC købt i
Tyskland med 2gb ram og amd x2 4400, så det ville være en større katastrofe,
hvis der er ramfejl.
mvh Michael

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-10-05 15:45

wrote in message news:435b70f0$0$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> bare at vente... og bede til der ikke er fejl. Det er en sprit ny PC
> købt i Tyskland med 2gb ram og amd x2 4400, så det ville være en større

Du har ikke tilfældigvis installeret noget nvidia firewall halløj?
Mit mb har en nvidia nforce4-chip, hvori der også er netværk. Driveren
indeholder også lidt ekstra firewall-funktionalitet, som på min fungerede
aldeles ringe = ødelagde filer under downloads o.lign. - efter at jeg
afinstallerede (deaktivering var ikke nok) alt pånær driveren til
netkortet har der ingen problemer været!

/Jens Ulrik

Fra : michael bennati scho~

Dato : 25-10-05 18:07

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk>

> [...]
> afinstallerede (deaktivering var ikke nok) alt pånær driveren til
> netkortet har der ingen problemer været!

Det er lige præcis hvad jeg har.
Hold da kæft mand..nu har jeg omformateret og ringet til microsoft i
døgndrift nærmest i 3 dage..så nu skal din løsning prøves... jeg folder
hænderne og håber..

mange tak for tippet... ber til at det virker!!

mvh Michael

Fra : michael bs

Dato : 25-10-05 23:20

skrev i en meddelelse

> [...]
> hænderne og håber..
>
> mange tak for tippet... ber til at det virker!!

Det virkede!!!
Nu er jeg er glad mand. Puteren fungerer helt normalt nu, undtagen een
ting.. den vil ikke installere windows updates valideringsprogram active x,
men nok alle mulige andre active x programmer. Den må jo have korrumperet
windows genuine advantage active x,og vil nu ikke undersøge om det er en
valid xp jeghar..og det er det, vel at mærke.

mvh Michael

Fra : Jens U. K.

Dato : 26-10-05 09:35

"michael bs" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> wrote in
message news:435eaf7b$0$196$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det virkede!!!

Perfekt

> Nu er jeg er glad mand. Puteren fungerer helt normalt nu, undtagen een

Tro mig, jeg var også lettet da jeg fandt løsningen på problemet! Jeg
lovede mig selv at jeg ville læse manulaen til det dersens nforce-pjat,
men har endnu ikke fundet tid - uden at have noget at have det i (udover
mit eget - formentlig - enkeltstående tilfælde, ja og så dit nu) synes jeg
det er dybt kritisabelt software!

/Jens Ulrik

Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 12:18

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Hvis den siger sure lyde, skal der skiftes RAM.

Får man ikke besked på skærmen, hvis der er fejl.. ved ikke helt hvad "sure
lyde" lyder som..

mvh Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 13:04

Den Sun, 23 Oct 2005 13:18:12 +0200 skrev michael bennati schou:

> Får man ikke besked på skærmen, hvis der er fejl..

Kun hvis man kører med ECC-RAM (koster en formue), et motherboard der
understøtter ECC-RAM, og de rigtige drivere installeret.

Mvh
Kent

Fra : michael bennati scho~

Dato : 23-10-05 13:21

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Kun hvis man kører med ECC-RAM (koster en formue), et motherboard der
> understøtter ECC-RAM, og de rigtige drivere installeret.

hmm.. nu siger den fx pass 1 errors 0 og har kørt godt en time.
Du mener altså også at man skal lytte sig til fejlene..men hvordan siger de
hvis der er fejl, eller hvordan opdager man fejlbehæftede ram, hvis man ikke
kan regne med der står..
mvh Michael

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-05 13:24

>hmm.. nu siger den fx pass 1 errors 0 og har kørt godt en time.

Det lyder umiddelbart meget godt. Lad den køre 24 timer og se...
Hvis den stadig har 0 errors, så er det ikke en RAM-fejl.

Mange fejl opstår først, når RAM-klodserne bliver varme. Det er
derfor vigtigt at lade den køre i de 24 timer, så den kan få
stresset kredsene.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 13:31

Den Sun, 23 Oct 2005 12:23:50 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> Det lyder umiddelbart meget godt. Lad den køre 24 timer og se...
> Hvis den stadig har 0 errors, så er det ikke en RAM-fejl.

Det kan du nu godt være alligevel, se min anden post.

Der er ingen garanti for at memtest86 finder alle fejl, men den er
bedre end de fleste alternativer, incl. hardware-testere.

Mvh
Kent

Fra : Christian Iversen

Dato : 23-10-05 15:54

Klaus Ellegaard wrote:

> [...]
>
> Mange fejl opstår først, når RAM-klodserne bliver varme. Det er
> derfor vigtigt at lade den køre i de 24 timer, så den kan få

Jeg har set en computer der kørte meget ustabilt, men som ikke kunne
detektere RAM-fejl selv efter 24 timer. Så snart rammen blev skiftet kørte
den helt stabilt igen. Det kan altså

A) være svært at detektere
eller
B) tage meget lang tid

på den anden side, hvis man FINDER en fejl, så er der med sikkerhed noget
galt

--
| Christian Iversen | I bought a speed-reading book, because I |
| chrivers@iversen-net.dk | wanted to be a speed-reader. Did I read |

Fra : michael bs

Dato : 23-10-05 16:31

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> B) tage meget lang tid
>
> på den anden side, hvis man FINDER en fejl, så er der med sikkerhed noget

Men computeren kører sådan set ikke ustabilt. Downloadede exe filer er bare
ødelagte, lige som active x går galt. Naturligvis skriver jeg ja, "hent
denne fil" eller "installer dette active x", når xp firewall
spørger/advarer. Det er meget mærkeligt. Kan det være virus?

mvh Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 13:25

Den Sun, 23 Oct 2005 14:20:43 +0200 skrev michael bennati schou:

> hmm.. nu siger den fx pass 1 errors 0 og har kørt godt en time.

Man plejer at sige mindst 24 timer.

> Du mener altså også at man skal lytte sig til fejlene..men hvordan siger de
> hvis der er fejl, eller hvordan opdager man fejlbehæftede ram, hvis man ikke
> kan regne med der står..

Det var ikke mig der sagde man kan lytte sig frem til det, det var
Klaus. Jeg tror ikke han mente lytte til RAM'ene, men til memtest86.

Det er iøvrigt ingen garanti at memtest86 ikke finder noget, jeg havde
en defekt RAM-blok på arbejdet, og der sagde memtest86 ok selv efter at
have kørt natten over. Men efter jeg fik ny RAM, holdt maskinen op
med at crashe konstant (nu crasher den ikke mere end XP normalt gør).

Mvh
Kent

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-05 13:22

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

>Kun hvis man kører med ECC-RAM (koster en formue), et motherboard der
>understøtter ECC-RAM, og de rigtige drivere installeret.

Sikke noget sludder. Memtest86 virker uanset om du kører ECC eller ej.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-10-05 13:29

Den Sun, 23 Oct 2005 12:22:23 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> Sikke noget sludder. Memtest86 virker uanset om du kører ECC eller ej.

Øjj, jeg tror lige en af os har misforstået spørgsmålet.

Memtest86 virker naturligvis uanset, jeg læste det som "giver Windows
ikke besked på skærmen hvis der er fejl". Og der er svaret nej, kun hvis
man kører ECC-RAM, ellers sker der bare underlige ting.

Jeg unskylder den forvirring det må have givet.

Mvh
Kent

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-05 13:22

"michael bennati schou" <michaelschouFJERNDETTE@oncable.dkfjenogsådette> writes:

>Får man ikke besked på skærmen, hvis der er fejl.. ved ikke helt hvad "sure
>lyde" lyder som..

Se http://www.memtest86.com/#display for forklaring.

Mvh.
   Klaus.

Fra : michael bs

Dato : 24-10-05 08:49

> [...]

> Det kan selvfølgelig være alle mulige andre problemer, men det
> at downloade beskadigede ting eller at applikationer "taber" data,

Nu har memtest kørt et lille døgn. 33 tests er kørt med 0 errors.
Ingen "sure lyde" eller andre brokkerier fra computeren heller. (amd x2
4400, 2mb ram, 7800gtx grafikkort)

Jeg tror mest på at det er virus.
Prøver at omformatere skidtet og tage lidt flere forholdsregler inden jeg
går på nettet.

mvh Michael