Hvad?
Fra : DonE_8700

Dato : 22-10-05 20:44

Hej.
En af mine mail venner siger at jeg har virus!
Denne medd. kommer hans Norton med, når han modtager en mail fra mig:
Details: Attempted Intrusion "MS ASN1 Integer Overflow TCP" against your
machine was detected and blocked
Intruder: xxx.xx.xxx.xxx(4363)
Risk Level: High
Protocol: TCP
Attacked IP: DAN(xx.xx.xx.xxx).
Attacked Port: netbios-ssn(139)
--
DonE

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-10-05 20:50

DonE_8700 <kender@den.ikke> wrote:

> [...]
>Denne medd. kommer hans Norton med, når han modtager en mail fra mig:
>Details: Attempted Intrusion "MS ASN1 Integer Overflow TCP" against your

Et godt spørgsmål er så om denne mail er afsendt fra din maskine...

Det skader selvfølgelig ikke at køre et virus check. Men det mest
sandsynlige er nok at mailen er afsendt fra en anden computer hvor din
email adresse tilfældigvis findes i adressebogen....

<mlr>

Fra : DonE_8700

Dato : 22-10-05 21:33

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
> sandsynlige er nok at mailen er afsendt fra en anden computer hvor din
> email adresse tilfældigvis findes i adressebogen....

Ok. Syntes også at jeg har rimelig tjek på min sikkerhed.
@vast - Trojan Remover - SpywareBlaster - Ad-Aware SE Professional -
Zone Labs Security er at finde på min pc.
Scanner også et par gange om ugen ved: BitDefender og HouseCall.
Og der findes stort set ikke noget....Ud over de sædvanlige 'cookies'
--
DonE

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-10-05 22:19

> [...]

>Scanner også et par gange om ugen ved: BitDefender og HouseCall.
>Og der findes stort set ikke noget....Ud over de sædvanlige 'cookies'

Det var en hidsig samling....

Jeg nøjes med min bredbåndsrouter og en restriktiv internetopsætning der
ikke tillader ActiveX-objekter, plug-ins eller scripts.

Og jeg har da ikke problemer med vira eller bagdøre....

- tror jeg i hvert fald

<mlr>

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-10-05 12:27

DonE_8700 wrote:
> Ok. Syntes også at jeg har rimelig tjek på min sikkerhed.

Nej.

> @vast - Trojan Remover - SpywareBlaster - Ad-Aware SE Professional -
> Zone Labs Security er at finde på min pc.
> Scanner også et par gange om ugen ved: BitDefender og HouseCall.

Kan de genkende det din kammerat siger?

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-10-05 12:22

DonE_8700 wrote:
> Hej.
> En af mine mail venner siger at jeg har virus!

Uha.

> Denne medd. kommer hans Norton med, når han modtager en mail fra mig:
> Details: Attempted Intrusion "MS ASN1 Integer Overflow TCP" against your

Uha. Det ligner nu mere en orm.

> machine was detected and blocked
> Intruder: xxx.xx.xxx.xxx(4363)

Er dette din IP adresse?

> Risk Level: High
> Protocol: TCP
> Attacked IP: DAN(xx.xx.xx.xxx).
> Attacked Port: netbios-ssn(139)

I ovenstående står der at en maskine forsøger at kontakte din ven på
port 139.

Jeg gætter på du ikke selv driver en mailserver, er dette rigtigt?

Hvis det er tilfældet kan jeg ikke se hvorfor din maskine skal udføre et
angreb til din vens maskine efter du har sendt en mail til en mailserver.

Fra : DonE_8700

Dato : 23-10-05 13:25

Christian E. Lysel skrev:

> [...]
> angreb til din vens maskine efter du har sendt en mail til en mailserver.
Jeg driver ikke nogen mailserver.
IP adressen kan jeg ikke genkende.
--
DonE

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-10-05 16:45

DonE_8700 wrote:
> Jeg driver ikke nogen mailserver.
> IP adressen kan jeg ikke genkende.

Kan du ikke få din ven til at forklarer hvorfor han kommer med sin påstand?

Fra : DonE_8700

Dato : 23-10-05 18:57

Christian E. Lysel skrev:

> Kan du ikke få din ven til at forklarer hvorfor han kommer med sin påstand?

Det eneste han siger er: "Jeg bruger Norton og dette dukkede op 2 gange
i træk med din mail"
Samme dag havde vi mailet frem og tilbage ca. 7-8 mails til hver.
--
DonE

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-10-05 19:03

DonE_8700 <kender@den.ikke> writes:

>Det eneste han siger er: "Jeg bruger Norton og dette dukkede op 2 gange
>i træk med din mail"
>Samme dag havde vi mailet frem og tilbage ca. 7-8 mails til hver.

Windows snakker MEGET med de hosts, den kommunikerer med. Jeg vil
ikke påstå, at jeg har forstand på Windows networking, men jeg kan
se af min egen log, at min server har fået 66000+ pakker på diverse
Windows-porte siden den 3. juli i år. Og det er da en slat.

Den væsentlige detalje er naturligvis, at har man styr på sin egen
maskine, så er det jo ligemeget, hvad der kommer af trafik ind til
den. Trafikken vil ikke kunne skade.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 23-10-05 19:42

DonE_8700 wrote:

> Det eneste han siger er: "Jeg bruger Norton og dette dukkede op 2 gange
> i træk med din mail"

Jeg kan ikke se sammenhængen mellem de to ting.

Ikke andet end en ukendt maskiner (som jeg derfor formoder ikke er din),
kontakter hans maskine, i samme øjeblik han selv vælger at læse post
(evt. downloade post fra en imap/pop3 mailserver, eller måske en
webbaseret webserver).

Fra : DonE_8700

Dato : 23-10-05 19:59

Christian E. Lysel skrev:

> [...]
> kontakter hans maskine, i samme øjeblik han selv vælger at læse post
> (evt. downloade post fra en imap/pop3 mailserver, eller måske en

Han bruger get2net.dk
--
DonE