Gratis Antivirus Program??
Fra : Viktor Andersen

Dato : 12-10-05 21:46

Hvad findes der af freeware antivirus programmer udover disse to, som jeg
ikke kan/vil bruge:

Antivir: For længe om at downloade updates på et 56K modem i en gammel
bærbar med WIN 98

AVG free: Ved installation får jeg hver gang en checksum error fejl, og
maskinen lukker herefter ned.

Der må være andre på markedet, jeg kan forsøge.

Hilsen

Viktor

Fra : John

Dato : 12-10-05 22:14

"Viktor Andersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> bærbar med WIN 98
>
> AVG free: Ved installation får jeg hver gang en checksum error fejl, og

Sikkert snavs på 'puteren. Prøv evt at rense den, fx med Ad-Aware SE samt
A-Squared, og forsøg igen med AVG.

Gratis alternativer:

Avast:
http://www.snapfiles.com/get/avast.html

Clamwin:
http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_13774146.html

A-Squared (obs: kun on-demand scanner):
http://www.emsisoft.com/en/software/free/

Mvh John

Fra : Viktor Andersen

Dato : 12-10-05 22:18

Tak for dine forslag John. Det kan ikke være snavs, idet AVG er det første
program, der bliver installeret efter styresystemet, der er helt "clean", da
putteren først er blevet formatteret.

Men de andre forslag er værd at dyrke. Tusind tak.

Fra : John

Dato : 12-10-05 22:25

"Viktor Andersen" skrev i en meddelelse

> Tusind tak.

Velbekomme! Mvh John

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-10-05 14:21

Viktor Andersen skrev:

>Hvad findes der af freeware antivirus programmer udover disse to,

Bitdefender
http://www.bitdefender.com/PRODUCT-14-en--BitDefender-8-Free-Edition.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 13-10-05 15:34

Viktor Andersen wrote:
> [...]
> maskinen lukker herefter ned.
>
> Der må være andre på markedet, jeg kan forsøge.

Du skulle prøve F-prot - Den koster godt nok lidt (men er meget billig)
- den bruger meget lidt resourcer og opdateringerne er meget små.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Viktor Andersen

Dato : 13-10-05 22:14

Hej Ivan og Uffe,

Tak for jeres forslag. De kommer med i mine overvejelser.

Hilsen
Viktor

Fra : Ulrik Løye

Dato : 28-11-05 10:20

Viktor Andersen wrote:
> Hej Ivan og Uffe,
>
> Tak for jeres forslag. De kommer med i mine overvejelser.

ClamAV er også en mulighed.

Det er Open Source.

http://www.clamav.net/

/u

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-05 12:32

Ulrik Løye skrev:

>ClamAV er også en mulighed.

Der er en mere, og jeg citerer Rob Parago
"Whichever virus scanner you use, make sure you keep one other active --
the one that came pre-installed at birth: your brain."
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2005/11/26/AR2005112600170_2.html

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-11-05 12:33

Ivan V. Klattrup skrev:

>Der er en mere, og jeg citerer Rob Parago

PS det er ikke en hentydning mod clam.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk