Hvad er dette
Fra : BEKA

Dato : 12-10-05 20:31

Jeg får tre, fire fem gange i timen nedenstående besked. Hvad er det for
noget? Har noen erfaringer med dette?

===================
MESSENGER SERVICE
_____________________
Message from SYSTEM to ALERT

On 12-Oct-05 09:22:25

Windows has encountered an Internal Error
Your Windows registry is corrupted

We recommend a complete system scan

Visit

http://FixTheReg.com

To repair now

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-10-05 20:44

BEKA wrote:

> Jeg får tre, fire fem gange i timen nedenstående besked. Hvad er det for
> noget?

Muligvis bare noget messenger spam. Det er en service
som Windows har kørende som default og tillader at
hvem som helst kan sende popup besker til den.

Men hvis du ikke har lukket for denne service, så er
det da tænkeligt, at du heller ikke har lukket for
alle de andre overflødige services, som en Windows
maskine kører som default. Og hvis nogen af dem har
haft sikkerhedsproblemer kan din maskine da godt
være kompromiteret.

Uanset hvad det er, så er den side, der linkes til
nok ikke en del af løsningen.

--
Kasper Dupont
Note to self: Don't try to allocate

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-10-05 20:48

Den 12-10-05 21.31 skrev BEKA følgende:

> Jeg får tre, fire fem gange i timen nedenstående besked. Hvad er det for
> [...]

Det er en spammer, der har fundet ud af at bruge tjenesten Messenger til
at spamme med. Normalt ser du ikke den slags, hvis du bruger Windows XP
og har installeret Service Pack 2 (SP2).

Har du ikke installeret SP2, kan det stærkt anbefales at gøre det fluks,
da den indeholder en del sikkerhedsrettelser. Har du installeret SP2,
har du sikkert ved en fejl fået slået tjenesten Messenger til. Læs her,
hvordan du slår den fra igen:
http://kimludvigsen.dk/tips-sikkerhed-spyware.html#messenger

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Jens G

Dato : 12-10-05 20:59

On Wed, 12 Oct 2005 21:31:16 +0200, "BEKA" <eman23@mail.dk> wrote:

>Jeg får tre, fire fem gange i timen nedenstående besked. Hvad er det for
>noget? Har noen erfaringer med dette?
>

>===================
>MESSENGER SERVICE
[...]

Mon ikke du får installeret et eller andet grimt hvis du besøger det
link du bliver anbefalet?

Messenger Service(har intet med MSN Messenger at gøre) er en netværks
service, som default er slået til i i Windows XP(og vist også 2000),
og er vist egentlig beregnet til at administratorer kan sende pop-up
beskeder til brugerne. Og grunden til at du får pop-up beskeden er, at
servicen er startet, samt at porten ud til Internet er åben.

Servicen kan slås fra i Kontrolpanel -> Administration -> Tjenester.
Dobbeltklik den tjeneste der hedder Messenger, og sæt Starttype til
Deaktiveret.

Derefter kan du besøge http://www.grc.com/default.htm , trykke Shields
Up et stykke nede ad siden, og derefter vælge Proceed. Så får du
mulighed for at afprøve om du har andre åbne porte, samt om Messenger
Service er slået fra.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.