PortScan?
Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 27-09-05 21:41

Er der nogle der kender et værktøj eller en virus der scanner disse porte?
1025, 2745, 5000, 3140

Jeg har fået min PC scannet jævnligt på disse porte!

/Rene

Fra : Alex Holst

Dato : 27-09-05 22:32

http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#fwbesked

http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#reaktion

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 27-09-05 23:02

Tak for svaret som er læst grundigt.
Men det svarer ikke på mit spørgsmål.

Om I kender et værktøj eller en bestemt virus der bruger netop de porte.
Grunden til jeg spørg er, at jeg fra 2 forskellige er blevet scannet på
netop disse porte med et par dages mellemrum.
Jeg "gætter på" dem mørke chokolade ) og tror det er en virus ved de
mennesker...Men hvis der er nogle der kender det er jeg interesseret!
/Rene

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-09-05 23:26

Den 28-09-05 00.02 skrev "Old Code Dude" følgende:

> Om I kender et værktøj eller en bestemt virus der bruger netop de porte.

Tjek denne side, hvor en anden er blevet scannet på nøjagtig de samme porte:
http://www.dslreports.com/forum/remark,11938640~reverse=0;mode=flat;days=10;root=adelphia
Der er blandt andet en forklaring på, hvorfor der scannes på de
pågældende porte.

> Jeg "gætter på" dem mørke chokolade ) og tror det er en virus ved de
> mennesker...Men hvis der er nogle der kender det er jeg interesseret!

Jeg bliver nødt til at påpege en stor fejl i OSS'en. Den er
hovedsageligt skrevet af Alex, der gav dig linkene, og han har et noget
ekstremt syn på løsning af sikkerhedsproblemer. Jeg hentyder
selvfølgelig til hans ensidige fokusering på brugen af mørk chokolade.
Glem det, nyd i stedet en plade lys chokolade!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slå tjenesten Messenger fra, så den ikke kan misbruges til spam.

Fra : \"Old Code Dude\"

Dato : 27-09-05 23:31

Kanon...Takker...Og jeg vil iht dit forslag nyde en plade lys chokolade og
kaste en cola efter den

/Rene

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-09-05 16:21

"\"Old Code Dude\"" <rof@removethisstofanet.dk> crashed Echelon writing

> Er der nogle der kender et værktøj eller en virus der scanner disse
> porte? 1025, 2745, 5000, 3140
>
> Jeg har fået min PC scannet jævnligt på disse porte!

Det er nok mere lige meget hvad de scanner med, nmpa, webbrute og mange
andre kan scanne alle 65535 porte.

Mere vigtigt er hvilke services/programmer der som standard anvender disse
porte, og så om du anvender disse.

--
Bjarke Andersen