Spærring af internetforbindelsen for bruge~
Fra : Simon - [8230]

Dato : 26-09-05 16:09

Jeg vil gerne have et fif til at spærre Internetforbindelsen på et par
brugerkonti på en Windows XP. Administrator kontoen skal have adgang, men
ikke brugerne(hvis de konfigurerers til dette)

Nogen der ved hvorledes dette gøres nemmest evt i en policy.

Simon

Fra : Alex Holst

Dato : 27-09-05 11:21

Simon - [8230] wrote:
> [...]
> ikke brugerne(hvis de konfigurerers til dette)
>
> Nogen der ved hvorledes dette gøres nemmest evt i en policy.

Med software restriction policies kan du fjerne adgangen til ftp, telnet
og internet explorer. Alternativt kan du sætte brugerens shell til noget
andet end explorer, og lade shell'en styre hvad brugeren kan udføre.

Kig evt. på det nye Shared Computer Toolkit fra Microsoft.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk