System backup
Fra : Nicolai

Dato : 25-09-05 18:28

Hej

Jeg har længe spekuleret på at tune geninstallations processen, fremfor at
skulle sidde og installere det hele når der skal installeres. Men jeg synes
jeg tit har hørt om folk der har et image/ghost osv. til den slags.

Men hvis jeg nu laver en frisk installation af Windows+SP2, herefter
installerer mine programmer, er det så muligt at tage et image af hele
skidtet, brænde det ned på DVD og så restore skidtet?

Er det muligt at kombinere det med en format og så restore?

Skal det være en bootdisk, som jeg laver restore fra?

Findes der et program til den slags her? Meget gerne open source. Dernæst
freeware.

Nicolai

Fra : ncp

Dato : 27-09-05 02:20

Nu skriver du godt nok du kun ønsker open source eller freeware, men vil
nu anbefale det alligevel.

Jeg bruger norton ghost 2k3, og er ganske tilfreds med det.

Jeg installere WinXp/Win2K plus alle drivere til diverse ting, og tager
derefter et image af windows partitionen.

Skulle jeg få brug for det, har jeg ghost2k3.exe og 3. system filer på
en floppy.

Derved booter jeg op i dos, via floppy disken, køre ghost2k3.exe vælger
jeg vil køre mit image hvad enten det er fra cdrom,hhd

ca. 2½ min. tager det at restore, og intet skal sættes op.

Nu er NortonGhost 2003 godt nok en gammel version, men virker fint til
mig behov.

og skulle du nu ikke kunne finde noget open source eller freeware, er
det måske værd at tjek det program her ud...

håber det har været til en hjælp

\\ ncp

Fra : /-\\ndlo

Dato : 02-10-05 11:36

Nicolai wrote:

> [...]
>
> Skal det være en bootdisk, som jeg laver restore fra?
>
> Findes der et program til den slags her? Meget gerne open source. Dernæst

Se på systemRescueCD fra http://sysresccd.org Den kan alt hvad man kunne
ønske sig af kloning, partitionering, ændring af partition størelser m.m.
Og det er OpenSource.

/Andreas