Afinstallere norton
Fra : Torben Bjørgheim Abi~

Dato : 20-09-05 19:11

To kammerater klager over at norton sløver deres maskiner helt urimeligt og
ingen af dem kan finde ud af at afinstallere. Er der et problem med at komme
af med norton?

--
venlig hilsen
Torben Abildgaard

Fra : John

Dato : 20-09-05 19:57

"Torben Bjørgheim Abilgaard" skrev i en meddelelse

> [...]
> og
> ingen af dem kan finde ud af at afinstallere. Er der et problem med at

Åbenbart. Google har nogle bud:
http://www.google.com/search?q=remove+norton

Mvh John

Fra : Peter Kruse

Dato : 20-09-05 20:02

"Torben Bjørgheim Abilgaard" <toa@bt.dk> wrote in message

Hej Torben,

> [...]
og
> ingen af dem kan finde ud af at afinstallere. Er der et problem med at

Der findes et værktøj fra Symantec som kan hjælpe dig med at fjerne "bæstet"

http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606

Venligst
Peter Kruse
http://www.csis.dk

Fra : Holst

Dato : 20-09-05 20:10

Torben Bjørgheim Abilgaard wrote:

> To kammerater klager over at norton sløver deres maskiner helt urimeligt og
> ingen af dem kan finde ud af at afinstallere. Er der et problem med at komme
> af med norton?

Da jeg på et tidspunkt var nødt til at afinstallere NIS for at
geninstallere, oplevede jeg, at jeg ikke kunne geninstallere, fordi
afinstallationen ikke havde været god nok.

Jeg fik hos Symantecs support at vide, at jeg hos Microsoft skulle
downloade filen 'msicuu2.exe', der kunne hjælpe mig med at fjerne de
sidste rester af NIS. Det virkede åbenbart, idet jeg derefter godt kunne
installere NIS igen.

Fra : Salva

Dato : 21-09-05 18:28

Hvorfor er det så besværligt at komme af med Norton??? :(

Fra : Holst

Dato : 21-09-05 18:37

Salva wrote:

> Hvorfor er det så besværligt at komme af med Norton??? :(

Aner det ikke. Men man kunne forestille sig, at det for et program som
Norton er nødvendigt at "trænge ind" nogle steder, hvor applikationer
sædvanligvis ikke kommer.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 21-09-05 20:27

Torben Bjørgheim Abilgaard wrote:
> To kammerater klager over at norton sløver deres maskiner helt
> urimeligt og ingen af dem kan finde ud af at afinstallere. Er der et
> problem med at komme af med norton?

GODAMMIT!

Tak for hjælpen alle.

Det viser sig, at norton havde låst alle sikkerhedsindstillinger til
internet/netværk, samt umuliggjort download af filer, f.eks. symanteks egen
fil (hedder noget al la rnav.exe) til afinstallation af programmet.

Godt forberedt fra gruppen her havde jeg heldigvis hentet en ordentlig dynge
hjælpefiler og medbragt dem på en eksterne disk.

Alt fungerer normalt efter afinstallation af symantecs programmer.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>' www.aass.dk