Firewall ?
Fra : Morten

Dato : 20-09-05 02:15

Hvilken firewall kan blokke/tillade på applikationsniveau+IP+portnummer ?
Den jeg har nu blokker hele applikationen og ikke kun det IP nummer som
applikationen connecter til. Jeg vil også gerne have IP nummer validering
på port80, således at et website ikke kan loade spyware via Iframes og load
af andre IP-er end det domæne jeg besøger.

Fra : Christian Iversen

Dato : 20-09-05 04:02

Morten wrote:

> [...]
> på port80, således at et website ikke kan loade spyware via Iframes og
> load af andre IP-er end det domæne jeg besøger.

Det du beskriver er ikke en firewall (jo, til dels den første del, men
bestemt ikke den sidste)

En firewall bruges til logisk at adskille to netværk, og intet andet.

Jeg anbefaler du læser følgende to sider, de giver en masse god information
om (personlige) firewalls, og nogle oplysninger omkring evt. behov for dem.

http://sikkerhed-faq.dk/ordforklaring#firewalls

http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#firewall

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-09-05 18:55

Morten wrote:
> Hvilken firewall kan blokke/tillade på applikationsniveau+IP+portnummer ?

Ingen.

En del påstår de kan, men jeg har ikke set nogen der teknisk kan.

> [...]
> på port80, således at et website ikke kan loade spyware via Iframes og load
> af andre IP-er end det domæne jeg besøger.

Jeg gætter på en stor del af hjemmesiderne, vil holde op med at virke.
Mange har media liggende på en seperat medie server. Kik fx på
<URL:http://cnn.com/>

Har du problemmer med spyware?

Fra : andy

Dato : 24-01-06 15:29

Christian E. Lysel wrote:

> [...]
>

> Jeg gætter på en stor del af hjemmesiderne, vil holde op med at virke.
> Mange har media liggende på en seperat medie server. Kik fx på

burde kunne sætes op via iptables virker dog kun unix