/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Pille skærmen af arkitektlampen
Fra : Michael Petersen


Dato : 29-10-05 19:40

Ja, det kan godt være det lyder som et mærkeligt spørgsmål, men er der
nogen der har erfaring med at pille skærmen af en imac g4...

Jeg vil gerne have en skærm til at sidde fast på en væg i alrummet
(jukeboksskærm) og jeg synes skærmen fra arkitektlampen er superflot,
tynd og en god størrelse (15") til formålet. Men kan man pille skærmen
af vippearmen og sætte et længere skærmkabel på som kan nå ned til
"foden/kuplen" som så bare skal stå i et skab nedenunder. (Så ville jeg
fræse kablet ind i væggen så skærmen bare hænger frit).

Mvh Michael Petersen

 
 
Erik Richard Sørense~ (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 29-10-05 19:48


MICHAEL! - Det er vold af første grad....!

Køb dig en billig fladskærm og sæt den på en kraftig arm fra en af de
gode _rigtige_ arkitektlamper - fx. den grå kontorlampe fra LK...

mvh. Erik Richard

Michael Petersen wrote:
> Ja, det kan godt være det lyder som et mærkeligt spørgsmål, men er der
> nogen der har erfaring med at pille skærmen af en imac g4...
>
> Jeg vil gerne have en skærm til at sidde fast på en væg i alrummet
> (jukeboksskærm) og jeg synes skærmen fra arkitektlampen er superflot,
> tynd og en god størrelse (15") til formålet. Men kan man pille skærmen
> af vippearmen og sætte et længere skærmkabel på som kan nå ned til
> "foden/kuplen" som så bare skal stå i et skab nedenunder. (Så ville jeg
> fræse kablet ind i væggen så skærmen bare hænger frit).

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Michael Petersen (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 29-10-05 23:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> MICHAEL! - Det er vold af første grad....!
>
> Køb dig en billig fladskærm og sæt den på en kraftig arm fra en af de
> gode _rigtige_ arkitektlamper - fx. den grå kontorlampe fra LK...
>
> mvh. Erik Richard
>
> Michael Petersen wrote:

Jamen jeg vil ikke have en billig fladskærm som samtidig er grim. Det
skal jo se godt ud Desuden er min gamle imac g4 jo ikke sindsygt
meget værd længere, så det er okay til formålet.

Michael

Steen Larsen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 30-10-05 00:25

In article <1h57y3i.zedvgn67aqbkN%micFJERN@reflector.dk>,
micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > MICHAEL! - Det er vold af første grad....!
> >
> > Køb dig en billig fladskærm og sæt den på en kraftig arm fra en af de
> > gode _rigtige_ arkitektlamper - fx. den grå kontorlampe fra LK...
> >
> > mvh. Erik Richard
> >
> > Michael Petersen wrote:
>
> Jamen jeg vil ikke have en billig fladskærm som samtidig er grim. Det
> skal jo se godt ud Desuden er min gamle imac g4 jo ikke sindsygt
> meget værd længere, så det er okay til formålet.
>
> Michael

Samsungs 172x ser faktisk ikke så dårlig ud endda og den kommer med et
beslag til vægmontering.

Michael Petersen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 30-10-05 07:23

Steen Larsen <slykking.remove@this.gmail.com> wrote:

> In article <1h57y3i.zedvgn67aqbkN%micFJERN@reflector.dk>,
> micFJERN@reflector.dk (Michael Petersen) wrote:
>
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >
> > > MICHAEL! - Det er vold af første grad....!
> > >
> > > Køb dig en billig fladskærm og sæt den på en kraftig arm fra en af de
> > > gode _rigtige_ arkitektlamper - fx. den grå kontorlampe fra LK...
> > >
> > > mvh. Erik Richard
> > >
> > > Michael Petersen wrote:
> >
> > Jamen jeg vil ikke have en billig fladskærm som samtidig er grim. Det
> > skal jo se godt ud Desuden er min gamle imac g4 jo ikke sindsygt
> > meget værd længere, så det er okay til formålet.
> >
> > Michael
>
> Samsungs 172x ser faktisk ikke så dårlig ud endda og den kommer med et
> beslag til vægmontering.

Ok - det er rørende med jeres sympati for min gamle G4, og samsung'en
ser faktisk ok ud og uden deres, efter min mening, mindre kønne logo.
Har du den selv? God skærm? Hvorledes 'fungerer' vægbeslaget - vil det
sige at man kan skifte foden ud med beslaget og så hænge den fladt op på
væggen?

Mvh Michael

Martin Bredthauer (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 30-10-05 14:56


Hvis det skal være Samsung og Apple sammen så skal det da være en 173p
eller 193p!

http://www.pcextreme.net/samsung173p.php


> Hvorledes 'fungerer' vægbeslaget - vil det
> sige at man kan skifte foden ud med beslaget og så hænge den fladt op på
> væggen?

Vægbeslag og fod er en enhed på både 172x og 173p. Dvs. man klapper
foden helt fladt ind til skærmen og hænger den på væggen. (Bemærk at
tilslutninger for strøm og skærmkabel faktisk sidder i foden.) Det
bevirker jo at den bliver lidt dybere end uden fod.


--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Michael Petersen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 30-10-05 16:43

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Hvis det skal være Samsung og Apple sammen så skal det da være en 173p
> eller 193p!
>
> http://www.pcextreme.net/samsung173p.php
>
Hvorfor det - i flg. produktbeskrivelsen understøtter den da både DVI og
VGA?

Mvh Michael

Martin Bredthauer (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 30-10-05 21:42

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Hvorfor det - i flg. produktbeskrivelsen understøtter den da både DVI og
> VGA?

Hvorfor hvad? Hvorfor det skal være en 172p? Fordi den har et langt mere
Mac-agtigt design ifht. 172x.

--
Mvh Martin
mailto://spam@talentmedia.dk | AIM://mbredthauer
Hvis det eneste værktøj man har er en hammer, ligner alle problemer søm!

Steen Larsen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 30-10-05 21:06

In article <1h59krx.uwjli31fh2p52N%spam@talentmedia.dk>,
spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:
>
> > Hvorfor det - i flg. produktbeskrivelsen understøtter den da både DVI og
> > VGA?
>
> Hvorfor hvad? Hvorfor det skal være en 172p? Fordi den har et langt mere
> Mac-agtigt design ifht. 172x.

Efter min mening er netop 172x da den som passer bedst til Mac-looket.
Farven matcher næsten Alu på G5 selv om det er plastik og rammen på
netop 172x er så minimalistisk/smal at den matcher rammen på en
PowerBook. Foden er anderledes end de grimme løsninger med runde
platforme. Som Martin skriver er vægbeslaget til montering under foden.
Samsungs logo slipper man dog ikke for da det er printet på foden som
lige akkurat titter frem under skærmen når den er væg-monteret. Det er
dog ikke særlig fremtrædende da det er gråsort på grå baggrund.

http://compreviews.about.com/od/multimedia/ss/Sync172XTour.htm

Mikkel Westh (31-10-2005)
Kommentar
Fra : Mikkel Westh


Dato : 31-10-05 14:24

On 2005-10-30 21:06:27 +0100, Steen Larsen
<slykking.remove@this.gmail.com> said:

> Efter min mening er netop 172x da den som passer bedst til Mac-looket.
> Farven matcher næsten Alu på G5 selv om det er plastik og rammen på
> netop 172x er så minimalistisk/smal at den matcher rammen på en
> PowerBook. Foden er anderledes end de grimme løsninger med runde
> platforme. Som Martin skriver er vægbeslaget til montering under foden.
> Samsungs logo slipper man dog ikke for da det er printet på foden som
> lige akkurat titter frem under skærmen når den er væg-monteret. Det er
> dog ikke særlig fremtrædende da det er gråsort på grå baggrund.
>
> http://compreviews.about.com/od/multimedia/ss/Sync172XTour.htm


Er helt enig. Bruger selv en 172x med min Mac mini, og de ser godt ud
sammen. Desuden har 172x et væsentligt bedre billede end 173p (og
193p). Samsung laver også 152x, og dens kant er endnu mindre end
172x'erens, som kun er 1 cm hele vejen rundt. 152x har dog kun
VGA-indgang, hvor 172x'eren også har DVI, så man ved et tryk på en af
knapperne under skærmen kan skifte indgang.
--
Mvh. Mikkel Westh

Fjern fælden ved mail.


Michael Petersen (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 03-11-05 21:10

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:
>
> > Hvorfor det - i flg. produktbeskrivelsen understøtter den da både DVI og
> > VGA?
>
> Hvorfor hvad? Hvorfor det skal være en 172p? Fordi den har et langt mere
> Mac-agtigt design ifht. 172x.

Nåååhhh - nja, jeg synes nu x'eren er pænest og mest Mac-kompatibel
(hvis det er den slags kompabilitet vi taler om

Erik Richard Sørense~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 30-10-05 02:45

Hej Michael

Michael Petersen wrote:
>Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>MICHAEL! - Det er vold af første grad....!
>>
>>Køb dig en billig fladskærm og sæt den på en kraftig arm fra en af de
>>gode _rigtige_ arkitektlamper - fx. den grå kontorlampe fra LK...
>
> Jamen jeg vil ikke have en billig fladskærm som samtidig er grim. Det
> skal jo se godt ud

Jeg er dybt, dybt rystet langt ind i mim inderste Mac-sjæl. - Der
findes faktisk et par særdeles pæne fladskærme til en 'billig' pris, -
og her mener jeg i prisleje 1500-2000kr. for en 17" og ca. 3-400kr.
billigere for 15". - Fx. den nye Philips 15" og 17", - og hvad med Dells
sorte 17" model? - Eller Samsungs tilsv. 17" i silver?

> Desuden er min gamle imac g4 jo ikke sindsygt
> meget værd længere, så det er okay til formålet.

Hm, hvad med at købe en 'savtand' + en skærm? - Du kan nok få så meget
for din 'arkitektlampe', så der kan blive en G4/5-600mhz/512mb RAM og
ca. 80-120gb HD til samme pris... - Og så kan du jo isætte op til _3_
stk. 120gb HD i den - udover CD drevet altså.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future in Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Morten Reippuert Knu~ (29-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 29-10-05 23:23

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:
> Ja, det kan godt være det lyder som et mærkeligt spørgsmål, men er der
> nogen der har erfaring med at pille skærmen af en imac g4...

> Jeg vil gerne have en skærm til at sidde fast på en væg i alrummet
> (jukeboksskærm) og jeg synes skærmen fra arkitektlampen er superflot,
> tynd og en god størrelse (15") til formålet. Men kan man pille skærmen
> af vippearmen og sætte et længere skærmkabel på som kan nå ned til
> "foden/kuplen" som så bare skal stå i et skab nedenunder. (Så ville jeg
> fræse kablet ind i væggen så skærmen bare hænger frit).

ville det ikke være billigere at investere i en 15" stdio display, de
fås for en slik

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Michael Petersen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 30-10-05 07:23

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:
> > Ja, det kan godt være det lyder som et mærkeligt spørgsmål, men er der
> > nogen der har erfaring med at pille skærmen af en imac g4...
>
> > Jeg vil gerne have en skærm til at sidde fast på en væg i alrummet
> > (jukeboksskærm) og jeg synes skærmen fra arkitektlampen er superflot,
> > tynd og en god størrelse (15") til formålet. Men kan man pille skærmen
> > af vippearmen og sætte et længere skærmkabel på som kan nå ned til
> > "foden/kuplen" som så bare skal stå i et skab nedenunder. (Så ville jeg
> > fræse kablet ind i væggen så skærmen bare hænger frit).
>
> ville det ikke være billigere at investere i en 15" stdio display, de
> fås for en slik

Jo, men har de ikke de der plastic fødder? Det ser jo dumt ud at hænge
en skærm op på væggen med fødder.

Men for nu at vende tilbage til spørgsmålet ... kan man sætte et
længere skærmkabel på eller er de mon svejset fast på en eller anden
måde. (og kan man få passende skærmkabler i løs vægt?)

mvh Michael

Morten Reippuert Knu~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 30-10-05 11:45

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Men for nu at vende tilbage til spørgsmålet ... kan man sætte et
> længere skærmkabel på eller er de mon svejset fast på en eller anden
> måde. (og kan man få passende skærmkabler i løs vægt?)

det skal nok nok spørge om i elektronikgruppen i stedet. Mit svar vil
som udgangspunkt være, at såfremt man spørger om sådanne
modifikationer er mulige, betyder det at man ikke bør give sig i kast
med dem.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Michael Petersen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 30-10-05 12:28

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:
>
> > Men for nu at vende tilbage til spørgsmålet ... kan man sætte et
> > længere skærmkabel på eller er de mon svejset fast på en eller anden
> > måde. (og kan man få passende skærmkabler i løs vægt?)
>
> det skal nok nok spørge om i elektronikgruppen i stedet. Mit svar vil
> som udgangspunkt være, at såfremt man spørger om sådanne
> modifikationer er mulige, betyder det at man ikke bør give sig i kast
> med demo

He he - men dem der ved om det kan lade sig gøre, har jo også på et
tidspunkt været uvidende om det. Viden dannes jo på baggrund af
ikke-viden... og hvis man skulle lade være med at gøre noget ved alt det
man ikke ved noget om - så ville man ikke udvikle sig meget hva'

Nå, jeg tror jeg springer på Samsungskærmen som Steen foreslår - den er
nu ganske pæn og meget stilig. Ved ikke hvorfor jeg ikke var stødt på
den i min research.

Morten Reippuert Knu~ (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 30-10-05 12:50

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> > det skal nok nok spørge om i elektronikgruppen i stedet. Mit svar vil
> > som udgangspunkt være, at såfremt man spørger om sådanne
> > modifikationer er mulige, betyder det at man ikke bør give sig i kast
> > med demo

> He he - men dem der ved om det kan lade sig gøre, har jo også på et
> tidspunkt været uvidende om det.

pointen er: selvfølgelig kan det lade sig gøre... Men det er nok ikke
noget du kan gøre selv siden du spørger.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth
mus+tastatur, R9600PRO, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT.

Jens Rasmussen (30-10-2005)
Kommentar
Fra : Jens Rasmussen


Dato : 30-10-05 21:38

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Det ser jo dumt ud at hænge
> en skærm op på væggen med fødder.
Ja, men sikkert skægt. Ville gerne se en video af det, hvis du forsøger.
De fleste ville nok vælge den nemme løsning: med hænderne, men her er du
inde på noget kreativt.

(Ak ja, nogen gange kan jeg bare ikke lade være - jeg morer mig i det
mindste selv)
q

Michael Petersen (03-11-2005)
Kommentar
Fra : Michael Petersen


Dato : 03-11-05 21:10

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:
>
> > Det ser jo dumt ud at hænge
> > en skærm op på væggen med fødder.
> Ja, men sikkert skægt. Ville gerne se en video af det, hvis du forsøger.
> De fleste ville nok vælge den nemme løsning: med hænderne, men her er du
> inde på noget kreativt.
>
> (Ak ja, nogen gange kan jeg bare ikke lade være - jeg morer mig i det
> mindste selv)
> q

Jamen man skal jo hele tiden udfordre sig selv, ikke

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177507
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408569
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste