Noget ala Google Earth til OS X?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-10-05 18:10

Hej,

Jeg mener at kunne huske, at der tidligere i denne gruppe har
været snakket om, at der findes et alternativ til Google Earth,
som kan køre på OS X, men jeg kan ikke finde den tråd igen.

Er det mon noget, jeg har drømt?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-05 18:56

> [...]
> været snakket om, at der findes et alternativ til Google Earth,
> som kan køre på OS X, men jeg kan ikke finde den tråd igen.

Man kan i det mindste se billederne med <map.google.com>, men det kører
jo bare i en browser og har ikke alle de spændende funktioner.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 26-10-05 19:32

Henrik Münster skrev:

> Man kan i det mindste se billederne med <map.google.com>, men
> det kører jo bare i en browser og har ikke alle de spændende
> funktioner.

Ja, der mangler unægtelig en del sammenlignet med Google Earth. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-05 20:02

> Ja, der mangler unægtelig en del sammenlignet med Google Earth. :)

Men det kan sagtens bruges. Jeg har tit brugt det til at finde steder
her i landet. Jeg fandt f.eks. ud af, at det Landskrona, mine forældre
kan se over på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-10-05 21:04

news@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Men det kan sagtens bruges. Jeg har tit brugt det til at finde steder
> her i landet. Jeg fandt f.eks. ud af, at det Landskrona, mine forældre
> kan se over på.

Det er over 300 år siden at Landskrona lå her i landet.

Til gengæld har Kort og Matrikelstyrelsen også nogen sjove ting. Se
http://www.kms.dk/ under Mest til Fritid, hvor Danmark Før og Nu befinder sig.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 27-10-05 11:37

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:

> Det er over 300 år siden at Landskrona lå her i landet.

Henriks forældre har nok havudsigt i Hellerup.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-05 11:58

nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) writes:

> Henriks forældre har nok havudsigt i Hellerup.

Det har de jo nok.

Jeg fandt bare Henriks eksempel lidt pudsigt ud fra hans formulering,
men det kan være jeg skal til at drysse lidt smileyer ind så folk kan
se at det bare er ment i spøg :)

Bortset fra det synes jeg at kort er interessante, og jeg har faktisk
brugt en del tid på at lege med Kort og Matrikelstyrelsens ting.

Fra : Alex Henriksen / OZ2~

Dato : 26-10-05 23:36

Thomas G. Madsen wrote:

> Jeg mener at kunne huske, at der tidligere i denne gruppe har
> været snakket om, at der findes et alternativ til Google Earth,
> som kan køre på OS X, men jeg kan ikke finde den tråd igen.

Google Earth er på vej til OS X

> Er det mon noget, jeg har drømt?

Nope.

--
Regard Alex Henriksen / OZ2AFY
===========================

--- I use Mac OS X because I love Mac, not because I hate Microsoft

Fra : Peter

Dato : 27-10-05 13:55

Hvad med MacKiev's 3D Weather Globe & Atlas?

Det kan naturligvis ikke gå i detaljer på samme måde som Google Earth,
men til gengæld har det andre smarte funktioner.

Mvh

Peter

Fra : Martin Bech

Dato : 28-10-05 18:12

In article <djokar.p4.1@tgm.dyndns.dk>,
> [...]

> været snakket om, at der findes et alternativ til Google Earth,
> som kan køre på OS X, men jeg kan ikke finde den tråd igen.

Var det nedenstående? (kun over DK)
http://www.dkconline.dk/html/menu1/geosearch.htm
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-10-05 21:35

Martin Bech skrev:

> Var det nedenstående? (kun over DK)
> http://www.dkconline.dk/html/menu1/geosearch.htm

Jeg mindes ikke, at have hørt om det før, men smart er det så tak
for linket.

--
Hilsen
Madsen