Stream med Keynote
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-05 22:12

Jeg har lige set keynoten fra præsentationen af den nye iMac og iPod.
Jeg er som altid vildt imponeret over Apple og især Steve Jobs. Hvor er
det dog helt fantastisk gennemført og professionelt. Og hvor er det dog
medrivende. Man bliver vildt begejstret over produkterne og får lyst til
at købe det hele.
Præsentationene gjorde mig ret interesseret i Front Row, de nye
iMac og ikke mindst Photo Booth. Da jeg læste om det var jeg ret
indifferent, men hold da op, hvor kan Steve Jobs præsentere tingene. Jeg
var flad af grin, da han demonstrerede Photo Booth og tog billeder af
sig selv med alle mulige grimasser og forvrængede billeder. Den mand kan
bare noget, de andre ikke kan, og han hiver Apple med. Kunne I
forestille Gates, Ballmer eller Dell lave sådan en præsentation? Folk
burde tvinges til at se forskellen, før de køber computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-10-05 00:07

> [...]
> det dog helt fantastisk gennemført og professionelt. Og hvor er det dog
> medrivende. Man bliver vildt begejstret over produkterne og får lyst til

Ja, det er Apple/Jobs ekspert i. Desværre viser der sig næsten altid
at være nogle fejl, der har sneget sig ind i produkterne til at starte
med, eller også kan de ikke levere. Men i de 1-2 timer deres shows
varer, er det ikke noget man tænker på.

> [...]
> forestille Gates, Ballmer eller Dell lave sådan en præsentation? Folk
> burde tvinges til at se forskellen, før de køber computer.

Jeg har tænkt over præcist det samme. Jobs formår at være helt nede på
jorden, selvom han jo er milliadær i dollars. Hans påklædning er
afslappet og han er ikke bange for at gøre lidt grin med sig selv.

Omvendt kan han jo også være en rigtig god skuespiller, for efter hvad
jeg har læst og hørt, så han ikke altid været nem at omgås. Han kræver
meget af sine omgivelser, men giver så også meget igen, på sin helt
egen måde.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 26-10-05 06:40

> [...]
> det dog helt fantastisk gennemført og professionelt. Og hvor er det dog
> medrivende. Man bliver vildt begejstret over produkterne og får lyst til

Har du et link?

Mvh. Bo

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 26-10-05 07:51

http://stream.apple.akadns.net/

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-10-05 11:58

http://www.ntk.net/ballmer/mirrors.html

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-05 12:32

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> http://www.ntk.net/ballmer/mirrors.html

Developers?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-05 12:32

> [...]
> forestille Gates, Ballmer eller Dell lave sådan en præsentation? Folk
> burde tvinges til at se forskellen, før de køber computer.

Steveboy kunne sikert også sælge Dell'er... eller for den sags skyld
sand i Sahara.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Jan Holm

Dato : 26-10-05 21:46

> Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:
> Steveboy kunne sikert også sælge Dell'er... eller for den sags skyld
> sand i Sahara.

Det der gør forskellen for mig er at Steve selv ved hvad det
egentlig er de laver, bruger det, fatter det og måske selv har
tænkt det. Når Bill laver den slags ruller de en eller anden
nørd ud fra deres lab. som demoer noget der ofte crasher i
præsentationen )

Men ja alle burde se forskellen på de 2, og Apple burde
bruge klips fra deres keynotes som reklamer.

Mvh
Jan Holm

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-05 22:12

Jan Holm <nospam@tia.blabla> wrote:

> [...]

Det var nu ikke mig, men Morten Reippuert, der skrev ovenstående.

> [...]
> tænkt det. Når Bill laver den slags ruller de en eller anden
> nørd ud fra deres lab. som demoer noget der ofte crasher i

Det er nok meget betegnende for forskellen mellem de to firmaer.
Microsoft består mere af nørder, der mere ser på, om tingene virker, end
på, hvor elegante de er. De er ofte af den slags, der mener, at
tastaturgenveje er lettere end en mus. Nørderne roder med maskinkode og
tager sig måske ikke så meget af, om skidtet går ned en gang imellem.
Det hører jo til dagens orden, når man programmerer. Apples folk er mere
kunstnere, der går op i, om tingene er elegante og lette at bruge. De
søger derfor nogle elegante og behagelige løsninger på problemerne og
ser på, om det er let at bruge. Nørderne vil bare have så mange
funktioner som muligt. Steve Jobs var inde på det, da han viste to
fjernbetjeninger til Windows Media Centre. Den ene havde 43 og den anden
46 knapper. Ved siden af var Apples nye fjernbetjening. Den har 6
knapper. Som Steve Jobs sagde var det billede nok den mest tydelige
demonstration af forskellen mellem Windows og Macintosh.

> Men ja alle burde se forskellen på de 2, og Apple burde
> bruge klips fra deres keynotes som reklamer.

Jeg kom bare til at tænke på, hvem de keynotes egentlig henvender sig
til. Steve Jobs sagde godt nok nogle gange henvendt til publikum, at han
håbede folk ville købe produkterne og opleve, hvor gode de var. Men det
skete flere gange, at han nævnte Apples stærke produkter her op til
julen, hvor salget jo er stort. Det studsede jeg lidt over, for det er
normalt ikke noget, man siger til kunder. Den slags siger man til
forretningsforbindelser og investorer. Man står jo ikke overfor kunderne
og praler af, hvor store og stærke man er, og hvor mange penge, man
regner med at tjene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Holm

Dato : 26-10-05 23:38

""Henrik Münster"" <news@muenster.dk> wrote in message
> Det var nu ikke mig, men Morten Reippuert, der skrev ovenstående.

Quote kirugens saks er nu sendt til rep

> Microsoft består mere af nørder, der mere ser på, om tingene virker, end
> på, hvor elegante de er. De er ofte af den slags, der mener, at
> tastaturgenveje er lettere end en mus.

Og det understreger hvor underligt det er at der ikke findes
en genvej til at lave en ny mappe i Windows !!!!

Der er selvfølgelig elementer i den keynote der ikke egner sig til
reklame, men der kunne snildt klippes nogle meget forklarende
60 sekunder spots ud af sådan en time. De der meget artistiske spots
er ok men tror en pædagoisk Steve der leger ville sælge mere.

Mvh
Jan Holm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-05 07:08

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> writes:

> Og det understreger hvor underligt det er at der ikke findes
> en genvej til at lave en ny mappe i Windows !!!!

Shift-F10? (Har endda en særlig tast på nyere tastaturer).

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jan Holm

Dato : 27-10-05 08:30

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> wrote in message >> Og det
understreger hvor underligt det er at der ikke findes

> Shift-F10? (Har endda en særlig tast på nyere tastaturer).

shift F10 + pil ned 6 gange + pil til højre + enter

Det er vist nærmere en omvej )

Mvh
Jan Holm

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-05 09:34

"Jan Holm" <nospam@tia.blabla> writes:

> shift F10 + pil ned 6 gange + pil til højre + enter

Bemærk at nogen bogstaver er understregede. Hos mig er det hhv w og f.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-10-05 13:30

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Developers?

Og monkeyboy dansen.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-10-05 14:42

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Og monkeyboy dansen.

Kunne han beholde sit jo hvis ikke han var hovedaktionær?

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 26-10-05 15:08

> Kunne han beholde sit job hvis ikke han var hovedaktionær?

Hvor tit ser du lige topledere, der lægger så meget energi og
entusiasme i deres jobs, som han tydeligvis gør?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Christian Bech

Dato : 26-10-05 21:08

In article <86hdb44bi2.fsf@dusk.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Hvor tit ser du lige topledere, der lægger så meget energi og
> entusiasme i deres jobs, som han tydeligvis gør?

Du har da arbejdet for Lasse.