Lækker screensaver
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 22-10-05 21:54

Hejsa!
I en computerforretning i Rønne så jeg i sommer en Mac mini (og Tiger) med
en dejlig stor monitor - lækkert grej. Det jeg hæftede mig ved var den
screensaver der var installeret. Blå baggrund med nyheder som langsomt
afløste hinanden - man kunne klikke på aktuelle nyheder og læse mere. Meget
lækkert design.

Jeg fik ikke spurgt hvad det var for en pauseskærm - nogen her der har et
bud hvad det kunne være? - ja, - jeg ved godt at det ikke var mange
oplysninger, men jeg prøver alligevel

Mvh. Bo

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-10-05 22:42

Bo Jørgensen <bosletdette@pc.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg fik ikke spurgt hvad det var for en pauseskærm - nogen her der har et
> bud hvad det kunne være? - ja, - jeg ved godt at det ikke var mange

<http://www.apple.com/downloads/macosx/icons_screensavers/rssfeedfarfara
way.html>

MTFBWY

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery

Fra : Michael Holm

Dato : 22-10-05 23:41

> [...]

> Jeg fik ikke spurgt hvad det var for en pauseskærm - nogen her der har et
> bud hvad det kunne være? - ja, - jeg ved godt at det ikke var mange

Det er en skærm skåner som følger med Tiger, den hedder RSS Visualizer -
den er meget fed på den måde at den viser dagens nyheder, og hver nyhed
har en tastegenvej (et tal) som kan trykkes ned hvis man vil læse mere!
når man trykker tallet åbner den din browser og fører dig til Apple side
om emnet!!

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 23-10-05 08:45

> [...]
> har en tastegenvej (et tal) som kan trykkes ned hvis man vil læse mere!
> når man trykker tallet åbner den din browser og fører dig til Apple side

Super - det skal prøves - takker mange gange.

Mvh. Bo

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-10-05 14:11

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> har en tastegenvej (et tal) som kan trykkes ned hvis man vil læse mere!
> når man trykker tallet åbner den din browser og fører dig til Apple side

Desværre kan den ikke finde ud af at bruge andre end de på forhånd
indtastede RSS kanaler, og når nu f.eks dr.dk har ændret adressen, så er
det knap så smart mere.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Michael Holm

Dato : 23-10-05 16:05

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Desværre kan den ikke finde ud af at bruge andre end de på forhånd
> indtastede RSS kanaler, og når nu f.eks dr.dk har ændret adressen, så er
> [...]

jo du skal blot havde DR's RSS side som bookmark i Safari, så kan du
vægle den under Options i Systempreferences..
(altså alle RSS sider som man har som bookmark i safari kan vælges som
kilde til ens skærmskåner)

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 23-10-05 16:05

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Desværre kan den ikke finde ud af at bruge andre end de på forhånd
> indtastede RSS kanaler, og når nu f.eks dr.dk har ændret adressen, så er
> det knap så smart mere.

Jeg snakker lidt med mig selv for jeg fandt løsningen på det problem
Jeg oprettede nye bookmarks i Safari med de nye RSS-feed adresser, og nu
kører det. Det der narrede mig i første omgang var, at de nye dr
adresser ikke dukker op i Safari eller Firefox adresselinie på dr
nyhedernes forside.

mvh.
Kaj.

--