Keynote
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-10-05 21:52

En bekendt sender mig et dokument, der velsagtens er oprettet i
Powerpoint på en PC. Den åbner jeg med Keynote, der så reagerer med
"Alert. Couldn't contact spellchecker" - både hvis jeg vil afspille og,
hvis jeg vil afbryde programmet. Jeg er nødt til at bruge Afbryd i
Æblemenuen for at komme ud.

Hva' f. er meningen?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-05 08:10

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> "Alert. Couldn't contact spellchecker" - både hvis jeg vil afspille og,
> hvis jeg vil afbryde programmet. Jeg er nødt til at bruge Afbryd i

Din cocoaspell er i udu.

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-10-05 14:53

> Din cocoaspell er i udu.

Jeg har Cocoaspell installeret, men bruger den ikke. Der er nogle
komplikationer, som jeg ikke har haft tid til at sætte mig ind i.
Hvorfor blander den sig så lige netop i Keynote i en sådan grad, at jeg
slet ikke kan komme til at bruge programmet, mens andre programmer får
lov at være i fred?
Hvordan kan jeg sætte en stopper for problemet?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-10-05 15:18

> [...]

> lov at være i fred?
> Hvordan kan jeg sætte en stopper for problemet?

Jeg har oplevet et tilsvarende problem med en udløbet beta af Cocoaspell
og mail - den blev ved med at brokke sig i en sådan grad at det var
umuligt at skrive en mail. En opdatering af Cocoaspell løste problemet.
En komplet afinstallering ville nok også have hjulpet.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-05 18:45

> [...]
> Hvorfor blander den sig så lige netop i Keynote i en sådan grad, at jeg
> slet ikke kan komme til at bruge programmet, mens andre programmer får

Fordi Keynote ab Apple er indstillet til at bruge Apples globale
stavekontrol.

> Hvordan kan jeg sætte en stopper for problemet?

fixer din cocoaspell eller er tålmodig og lader Keynote starte
færdig og melde om fejl. Derefter fjerner du hakket ved følgende:

Edit -> Spelling -> Check Spelling As You Type

vær forberedt på mange fejl, hvis du har en bærbar bør du låse døre og
vinduer, samt bolte den bærbare forsvarligt fast inden du går i gang
med denne løsning.

nørd løsningen er at editere indstillingsfilen, formegenlig:
~/Library/Preferences/com.apple.iwork.keynote

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth