mus æder batterier
Fra : Erling Hansen

Dato : 17-10-05 19:10

Jeg har en trådløs USB-mus til min iBook. Kensington hedder det lille
dyr - og den fungerer helt fint undtagen på ét punkt: Den æder i hvert
fald 2 AAA batterier om ugen, gerne flere, hvis jeg forlanger for meget
af den.
Jeg har en Logitech til min PC. Den klarer sig 4-6 måneder på to
batterier. Men den er så stor og klodset.
Findes der en lille, let trådløs mus som kan være i min iBook taske uden
at fylde det hele?
Mvh
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-05 19:34

Erling Hansen <email@domain.com> wrote:

> [...]
> dyr - og den fungerer helt fint undtagen på ét punkt: Den æder i hvert
> fald 2 AAA batterier om ugen, gerne flere, hvis jeg forlanger for meget

Har den altid gjort det, eller er det noget nyt? I så fald kan den være
defekt. Jeg havde engang en fjernbetjening til bilen, som efter fem år
begyndt at æde batterier, så de holdt 1-2 uger. Den måtte jeg skifte ud.
Det var trods alt billigere end batterierne i længden. Et alternativ
kunne være at gå over til opladelige batterier. Hvis du alligevel har en
oplader, er det jo en overkommelig udgift. Måske kunne du med fordel gå
over til at bruge opladelige batterier til andre ting i husholdningen og
dermed spare penge i længden, når du har anskaffet dig en oplader og
nogle sæt opladelige batterier. Se f.eks:

<www.batterier.dk>

> Findes der en lille, let trådløs mus som kan være i min iBook taske uden
> at fylde det hele?

Jeg har selv en Kensington PocketMouse Pro. Den er godt nok fra før den
trådløse tid, men det er såmænd ikke så besværligt, og så slipper man
for at skifte batterier. Alternativt findes den i trådløs, men det er
måske sådan en, du har.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 17-10-05 19:54

> [...]
> trådløse tid, men det er såmænd ikke så besværligt, og så slipper man
> for at skifte batterier. Alternativt findes den i trådløs, men det er

Ja, det er PocketMouse Pro jeg har. Den har så vidt jeg husker altid
været sulten, men eftersom den faktisk er ret komfortabel og ikke fylder
meget - heller ikke i min lille fede hånd - så vil jeg nok afprøve din
idé med de genopladelige. Eller også skulle jeg måske prøve at finde den
gamle én-knap Apple mus med snor i. Ifølge en anden tråd skulle den give
mindre muskelskader.
Tak for svaret.
Mvh
Erling

Fra : Villy

Dato : 19-10-05 22:25

> [...]
> trådløse tid, men det er såmænd ikke så besværligt, og så slipper man
> for at skifte batterier. Alternativt findes den i trådløs, men det er

Hej Henrik og Erling
Jeg har en trådløs Wireless Mouse og har netop lige skiftet batterier
igen, jeg skifter ikke hver uge men mere end de andre trådløse jeg har
haft, men det jeg vil fortælle er at når jeg sætter genopladelige
batterier i så viil musen slet ikke fungere
hilsen Villy

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-10-05 02:12

Villy <vk@besked.com> wrote:

> [...]
> haft, men det jeg vil fortælle er at når jeg sætter genopladelige
> batterier i så viil musen slet ikke fungere

Tak for advarslen. Jeg har ellers hørt om andre, der brugte opladelige
batterier. Der er jo det problem, at opladelige batterier kun er på 1,2
volt pr. element, mens alkaline-batterier er på 1,5 volt. Det giver jo
en noget lavere spænding, men normalt betyder det ikke noget. Gameboy,
digitale kameraer og andre former for følsom elektronik kører fint på
begge dele
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-10-05 02:49

> [...]
> en noget lavere spænding, men normalt betyder det ikke noget. Gameboy,
> digitale kameraer og andre former for følsom elektronik kører fint på

Mens f.eks. deciderede blitz-aggregater ikke kan køre på genopladelige.
Jeg siger også tak for advarslen og vil nok kigge efter en applemus med
snor. Indtil videre har jeg en halv snes Duracell'er liggende.
Mvh
Erling

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-10-05 05:49

> [...]

> Jeg siger også tak for advarslen og vil nok kigge efter en applemus med
> snor. Indtil videre har jeg en halv snes Duracell'er liggende.

Jeg har nu heller aldrig været særligt begejstret for trådløse mus og
tastaturer. Det er som om, at en teknik absolut skal bruges, bare fordi
den eksisterer. Har man en bærbar computer, kan det være rart med
trådløse dimser, når man kommer hjem. Men en stationær computer kan da
lige så godt have ledning til mus og tastatur. Det fungerer bare hver
gang og skal aldrig have skiftet batterier. Og så er musen meget lettere
og ofte mindre klodset. Og den bliver ikke så let væk eller stjålet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-10-05 16:12

> [...]
> en noget lavere spænding, men normalt betyder det ikke noget. Gameboy,
> digitale kameraer og andre former for følsom elektronik kører fint på

Min Apple BT-mus virker fint med NiMH batterier, et par uger per
opladning. Jeg bruger 2300mah.

Fra : Villy

Dato : 20-10-05 22:09

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Min Apple BT-mus virker fint med NiMH batterier, et par uger per
> opladning. Jeg bruger 2300mah.

Ja, der er jeg jo nok ude i et eller andet teknisk, som jeg ikke har
forstand på, jeg har prøvet uniross 20000 mah genopladelige batterier,
det kan være at mah er for lille, men at eksperimentere med det vil jeg
nok udelukke, og bruge Panasonic powermac alkaline batterier som virker
fint,ikke genopladekige) og nu vil jeg prøve at se nøjagtig hvor længe
de egentlig varer, jeg skriver dette for at der måske stadig er en
mulighed for at bruge genopladelige batterier
m.v.h. Villy

Fra : RoJo

Dato : 20-10-05 16:26

On 17/10/05 20:09, in article 1h4lei0.1crh5eayvgkkwN%email@domain.com,
> [...]

> batterier. Men den er så stor og klodset.
> Findes der en lille, let trådløs mus som kan være i min iBook taske uden

Hej Erling

Mht. Opladebatterierne - Jeg har nogle gange set at "hovedet" på nogle
batterier ikke er ret store/høje, og derfor kan de måske ikke komme ind til
det metal, der giver forbindelse I musen (I hvert fald ikke I den jeg har).
Har du luret på det?

Mvh RoJo

Fra : Erling Hansen

Dato : 20-10-05 22:41

> [...]

> batterier. Men den er så stor og klodset.
> Findes der en lille, let trådløs mus som kan være i min iBook taske uden

Tusind tak for mange gode indlæg, og som det ofte er tilfældet: Når
mængden af viden vokser daler skråsikkerheden. Jeg tror jeg vil bruge de
Duracel'ler jeg har og så se om min søn vil låne mig et par af sine
genopladelige til afprøvning.
Mvh
Erling

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-10-05 00:12

> [...]

> mængden af viden vokser daler skråsikkerheden. Jeg tror jeg vil bruge de
> Duracel'ler jeg har og så se om min søn vil låne mig et par af sine

Jeg tror nu at du har ret et langt stykke af vejen. Jeg bruger
genopladelige, 2 styk AAA (GP 850 mAh), og de holder kun få dage.
Med alkaline varer de et par uger. (Mus: Radtech BT500).
[Da musen blinker blåt, som tegn på at de tre dage gamle genopladelige
er ved at være tomme, isætter jeg nu Bilka alkaline nu.
De holdt _____ dage ]

TO BE CONTINUED!

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 29-10-05 21:01

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> [...]
> [Da musen blinker blåt, som tegn på at de tre dage gamle genopladelige
> er ved at være tomme, isætter jeg nu Bilka alkaline nu.

8 dage og 20 timer

Flemming Rubini