Simpelt lydprogram
Fra : Brian S

Dato : 09-10-05 11:17

Jeg er på udkig efter et simpelt lydprogram, hvor jeg kan fade op og
ned i start og slut at et lydklip. Jeg vil også gerne kunne klippe et
"øøh" ud i optaget speak. Det skal kunne håndtere både AIFF og MP3.

Har du et godt forslag?

Brian

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-10-05 11:53

Brian S skrev:

> [...]
> ned i start og slut at et lydklip. Jeg vil også gerne kunne klippe et
> "øøh" ud i optaget speak. Det skal kunne håndtere både AIFF og MP3.

Jeg bruger selv Audacity, der er gratis, simpelt og på dansk:
http://audacity.sourceforge.net/

Eller GarageBand, der jo følger med de fleste (alle?) nye Mac'er.

--
Jesper Juellund Jensen
http://cyrk.dk/musik/

Fra : Brian S

Dato : 09-10-05 14:32

Hej Jesper

Tak for dit svar. Jeg har prøvet Garageband, men jeg kan ikke finde ud
af at fade ind og ud. Kan du?

Hilsen fra Brian

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-10-05 14:51

Brian S skrev:

> Jeg har prøvet Garageband, men jeg kan ikke finde ud af at fade ind og ud.
> Kan du?

Ja.

I "kassen" med oplysninger for sporet (herunder billede) er der en række
knapper nederst til venstre. Den sidste knap har en trekant, og når man
klikker på den, får man en ekstra "linje" for sporet, nede under selve
sporet. I lokalmenuen kan man nu vælge mellem lydstyrke og panorering -
her vælger man selvfølgelig lydstyrke. Inde i den ekstra linje eller
"række" under selve sporet kan man nu oprette ekstra kontrolpunkter og
derved styre lydstyrken undervejs - herunder lave "fade ind" og "fade
ud".

Søg eventuelt på "spors lydstyrke" og "justere kontrolpunkter" i hjælpen
til Garageband.

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Brian S

Dato : 09-10-05 18:03

Tak igen. Mand, den var godt gemt...

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-10-05 18:18

Brian S <brian_skryder@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> ned i start og slut at et lydklip. Jeg vil også gerne kunne klippe et
> "øøh" ud i optaget speak. Det skal kunne håndtere både AIFF og MP3.

Audio Recorder og Amadeus er gode.

Findes via versiontracker.com

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-10-05 19:17

Hej Brian

Så vil jeg klart anbefale Amadeus II 3,8.x, den er både simpel og
alligevel så avanceret, at den kan bruges til både halv- og helprof
mastering brug. 100% VST kompatibel. Svjh. omkring $26-28USd. Den har
både autofade og manuel fade, blend og crossover - alt som std..

Den kan 'klippe' ned til en 1/1000 sek. med meget høj præcision. - Den
kan fx. også fjerne/dæmpe hak i gamle LP plader o.l..

Du kan hente en demo her.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/583082/Amadeus.dmg
Licensen gælder også, hvis du har fx. OS 9.x på samme maskine, der er en
OS 9.x ver. tilgængelig også.

mvh. Erik Richard

Brian S wrote:
> Jeg er på udkig efter et simpelt lydprogram, hvor jeg kan fade op og
> ned i start og slut at et lydklip. Jeg vil også gerne kunne klippe et
> "øøh" ud i optaget speak. Det skal kunne håndtere både AIFF og MP3.

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-10-05 17:16

> [...]
> ned i start og slut at et lydklip. Jeg vil også gerne kunne klippe et
> "øøh" ud i optaget speak. Det skal kunne håndtere både AIFF og MP3.

SPARK LE (det kan selv jeg hitte ud af)

PowerMac G5: 1.6GHz, 3GB RAM, 300+300GB SATA, 16xDVD-/+RW DL, Bluetooth