Mail programmet - gendanne meddelelser..?!~
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-10-05 14:13

Jeg har installeret Thunderbird som afløser for Mail, og ville så slette den
mailkonto der er sat op i Mail for at den ikke skulle hente mail, hvis jeg
skulle ind og se en gammel e-mail. Men i samme øjeblik jeg slettede min
mailkonto, så slettede Mail også alle de e-mail der var modtaget gennem den
konto..! Hvem finder på at sætte programmet op på den måde..?!? Nu har jeg
ledt efter de forsvundne e-mails uden held - er der nogle der ved hvordan
jeg gendanner dem? Jeg kan ikke tro at softwaren bare har smidt det hele ud
fordi jeg har slettet mailkontoen.

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-10-05 14:48

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg gendanner dem? Jeg kan ikke tro at softwaren bare har smidt det hele

Fandt ud af at Mail gemmer mails i Users->bruger->Library->Mail->Mailboxes
men når jeg importerer dem, så er der kun to e-mails, men selve filen fylder
42 mb, så der må være nogle flere den ikke kan se (de to e-mails den kan se
fylder ikke 42 mb).

Nogen der har bedre idéer?

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-05 18:13

In article <43467b34$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> ".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

Det er desværre helt normalt opførsel. Sletter man en konto, så ønsker
man jo at fjerne den. Hvis du ikke vil have kontoen til at hente e-mail,
skal du bare gøre den inaktiv, men lade være med at slette den.

> [...]
> så er der kun to e-mails, men selve filen fylder 42 mb, så der må
> være nogle flere den ikke kan se (de to e-mails den kan se fylder

Der burde jo være lidt mere på 42 MB. Har du set i papirkurven og alle
mulige undermapper? Al min e-mail i .Mac var væk en dag. Til sidst fandt
jeg ud af, at det lå i en undermappe uden navn. Da den ikke havde noget
navn, var den jo ikke på listen andet end med en mellemrum, som man
naturligvis ikke tolkede som en post-mappe. Du kunne også prøve at
oprette kontoen igen og så manuelt trække filen ind i den nye mappe til
erstatning for den dannede fil med e-mail i den nye konto. Den sidste
løsning må være at åbne filen i en tekstbehandler.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-10-05 19:42

> [...]
> erstatning for den dannede fil med e-mail i den nye konto. Den sidste
> løsning må være at åbne filen i en tekstbehandler.

Her må Spotlight da kunne gøre nytte. Hvis man kan komme i tanke om et
karakteristisk ord eller navn, der står i en af de savnede mails, må den
komme frem, når det bliver skrevet i Spotlight, hvis den pågældende mail
altså stadig findes på disken i en eller anden form.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt