DVD-brænding - hvordan?
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 30-09-05 18:44

Jeg har en DVD-film, som jeg gerne vil lave en kopi af. Fuldt lovligt
naturligvis.

Jeg har Mac the Ripper og kan lave en kopi over på hardddisken. Men
hvordan kommer jeg videre? og hvordan får jeg filmen puttet ind på en 4
Gb alm. DVD, når den tilsyneladende fylder mere end 7 GB?

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Bliv donor: http://www.sundhed.dk/

Fra : Michael Holm

Dato : 30-09-05 19:39

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> hvordan kommer jeg videre? og hvordan får jeg filmen puttet ind på en 4
> Gb alm. DVD, når den tilsyneladende fylder mere end 7 GB?

DVD2one kan gøre det (shareware program)
<http://www.dvd2one.com/>

--
Michael Holm
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : es

Dato : 30-09-05 20:06

Stig Leerbeck wrote:
> Jeg har en DVD-film, som jeg gerne vil lave en kopi af. Fuldt lovligt
> naturligvis.

Du kan også overveje DVDFastCopy. Her er link:
http://www.fastdvdcopy.com/

Det er meget ukompliceret, to klik fra din side er alt hvad der skal
til.
Det ripper, komprimerer, og kopierer, og du kan faktisk brænde indtil
flere kopier af samme film, hvis du synes du har behov for rigtig mange
back-ups. Og det har man jo.

Det er et betalingsprogram, men jeg mener du har to gratis brændinger
før der skal betales.
Det er lidt dyrt 99 doll. Det kræver 17 gb fri harddiskeplads. Og
kører du på en ældre maskine, kan det tage sin tid. På en nyere kan
det som regel klares på omkring et par timer med mindre du skal rippe
en mega-mf af en film. Der er forskellige muligheder for at customize
sit rip fx fravælge div. sprog, endeløse "behind the scenes"
dokumentarer m.m. så man kun kopierer/komprimerer det mest
nødvendige.

Efter nogle problematiske versioner synes det nu som om programmet
kører ganske fint. Har selv haft det siden lanceringen for små to år
siden. Kører på en 800 gh flatpanel mac som er ved at være udtjent
og det kan være lidt problematisk at lave andre ting på maskinen mens
den kopierer - til info.
Kan iø også kopierer playstationspil og alm cd'er. Det har jeg dog
ikke prøvet, ps-kopierne kan vist kun spille i mod.playstations.

hilsen esther

Fra : Jesper

Dato : 01-10-05 00:07

> [...]

> hvordan kommer jeg videre? og hvordan får jeg filmen puttet ind på en 4
> Gb alm. DVD, når den tilsyneladende fylder mere end 7 GB?

Hvis det er en disk uden CSS kryptering og en DVD-5, så er den lige til
at kopiere som alle andre CD'ere og DVDer. Er den CSS krypteret skal den
lige rippes først af f.eks. MacTheRipper. Masser af programmer kan
"klemme" en DVD-9 så den kan ligge på en DVD-5, f.eks. DVD2One, FFMPEGx
i registret version ($15), Toast 7 for nu at nævne et par stykker.