Mac der vågner fra dvale
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-09-05 07:30

En af husets mac'er har fået den irriterende vane at den trods vågeblus
ind i mellem spinner op, for så kort tid efter at drosle ned igen.
Hvad i alverden skyldes det?
Maskinen står med Panther, Firefox og Safari, samt programmer til lidt
tekstbehandling og ikke så forfærdeligt meget andet.
Vores yngste bruger desuden maskinen til almindelige pige-ting (Arto og
den slags…)
Når jeg nævner det, skyldes det at jeg har en mistanke om at hun har været
i kontakt med et eller andet program, der konstant forsøger at "snakke"
med vores maskine. Rent gætteri, så derfor: Er der nogen her der kender
til årsagen til maskinens lidt underlioge opførsel?

Frank

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 30-09-05 08:36

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> med vores maskine. Rent gætteri, så derfor: Er der nogen her der kender
> til årsagen til maskinens lidt underlioge opførsel?

Er der tilsluttet noget til usb-portene ud over tastatur og mus?

Jeg har oplevet at min usb-memorystick vækker maskinen fra dvale,
hvorefter maskinen falder i søvn igen, for igen at blive vækket osv. –
det kunne være det, der er problemet også hos dig?!

- Bo

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-09-05 09:07

Bo Hovgaard Thomasen <bothomasenRE@MOVECAPSsofthome.net> on fredag 30.
september 2005 at 9:35 +0100 wrote:
>Jeg har oplevet at min usb-memorystick vækker maskinen fra dvale,
>hvorefter maskinen falder i søvn igen, for igen at blive vækket osv. –
>det kunne være det, der er problemet også hos dig?!

Der er intet andet end tastatur og mus i USB portene. Printeren fanges på
ethernet. Det er heller ikke den maskine der har kortlæsere eller lign.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-09-05 15:17

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> almindelige pige-ting

Klip

> [...]
> med vores maskine. Rent gætteri, så derfor: Er der nogen her der kender
> til årsagen til maskinens lidt underlioge opførsel?

Chatprogrammer

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Erik Richard

Dato : 30-09-05 16:29

Hej Frank

Har ingen løsning, men har selv samme problem på Panther på den ene
maskine... Så jeg er også interesseret i en løsning.
mvh. Erik Richard

Frank Løkkegaard wrote:
> [...]
> med vores maskine. Rent gætteri, så derfor: Er der nogen her der kender
> til årsagen til maskinens lidt underlioge opførsel?

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-09-05 22:33

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) on fredag 30. september 2005 at
16:17 +0100 wrote:

>Chatprogrammer

Gået grundigt på klingen er jeg ret sikker på at det ikke er det, der er
problemet.
Men en ret oplagt tanke…

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-10-05 09:15

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> En af husets mac'er har fået den irriterende vane at den trods vågeblus
> ind i mellem spinner op, for så kort tid efter at drosle ned igen.
> Hvad i alverden skyldes det?

Måske kan denne artikel fra Apple hjælpe!?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14449

--
Mvh Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-10-05 11:22

> [...]

> i kontakt med et eller andet program, der konstant forsøger at "snakke"

Siger System.log ikke noget relevant?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-10-05 06:33

spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) on lørdag 1. oktober 2005 at 10:14
+0100 wrote:
>Måske kan denne artikel fra Apple hjælpe!?
Ikike umiddelbart - da det er den stationær maskine

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 03-10-05 06:34

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) on lørdag 1. oktober 2005 at 12:22
+0100 wrote:
>Siger System.log ikke noget relevant?

det har jeg ikke tjekket - må jeg da vist hellere gøre.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311