Dele printer
Fra : Carsten Ortmann

Dato : 29-09-05 20:30

Jeg har to computere en iMac G4 med Os X (10.4.2) og en gammel iMac som
min søn bruger til at spille spil på - en Bondi rev. b, med OS9.1. De
forbinder begge til nettet gennem en hub og kan selvfølgelig også dele
mapper og etablere kontakt til hinanden og alt sådan noget.

Jeg kunne got tænke mig at begge makskiner kunne bruge samme printer (HP
990 Cxi Deskjet), som for det meste er tilsluttet G4 maskinen med USB.
Som det er nu, skal vi flytte USB-kablet hver gang den anden computer
skal printe - heldigvis står de ret tæt på hinanden, men det bliver de
ikke ved med i længden.

Hvordan kan jeg lave den til en slags netværksprinter eller deleprinter?

vh
Carsten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-09-05 22:05

Carsten Ortmann <vousortmann@mail.dk> wrote:

> [...]
> ikke ved med i længden.
>
> Hvordan kan jeg lave den til en slags netværksprinter eller deleprinter?

På din 10.4.2:
Systemindstillinger/Udskriv og Fax/Deling
Del denne printer... eller lign.

PS Smid bare Jaguar på din Bondi

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 29-09-05 22:09

> [...]

> Jeg kunne got tænke mig at begge makskiner kunne bruge samme printer (HP
> 990 Cxi Deskjet), som for det meste er tilsluttet G4 maskinen med USB.

Har du prøvet at slå Deling til i Indstillingspanelet Udskriv & fax? Det
er muligt, du også skal slå Printerdeling til i Indstillingspanelet
Deling.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Erik Richard

Dato : 29-09-05 22:24

Hej Carsten

Carsten Ortmann wrote:
> [...]
> Som det er nu, skal vi flytte USB-kablet hver gang den anden computer
> skal printe - heldigvis står de ret tæt på hinanden, men det bliver de

Jeg har nøjagtig samme problem med min HP PSC 1110 all-in-one på mine 2
G4 maskiner. Og det inkluderer også at printe via classic mode på samme
maskine...

> Hvordan kan jeg lave den til en slags netværksprinter eller deleprinter?

Jeg mener ikke, der er nogen mulighed for at løse problemet direkte.
Fejlen er beskrevet et sted på HPs FAQ sites, men mistede linket, da min
Tiger løb sin vej...

Svjh. findes der en slags 'printerhub' til USB, men hvorvidt de kan
bruges på Mac, aner jeg ikke...

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>