problem med ekstern skærm
Fra : Allan

Dato : 29-09-05 18:23

jeg sidder med en 12'' pb og en ekstern skærm. Jeg har nogle problemer
når jeg sidder med firefox eller IntelliJ. Hvis jeg sidder med
programmerne på min powerbook skærm, popper alle popuptingene(fx
autocomplete i firefox) på den forkerte skærm, dvs den eksterne.
Det er pænt irriterende, og det er ligesom kommet snigende. Flere og
flere ting dukker op på den eksterne istedet for pb.
Anyway, problemet kommer i på fx safari, så jeg formoder det er
dårlig programmering . Nogle der kender en løsning?

Fra : Ole Jensen

Dato : 29-09-05 19:47

Allan <minkonto@gmail.com> wrote:

> Nogle der kender en løsning?

Jeg har samme problem, men det værste er, at når den eksterne skærm er
slukket, så popper de stadig op på den, og så bliver jeg nødt til at
tænde den.

Det værste er, at Safari åbner på den eksterne skærm, men jeg kan godt
famle mig frem til vinduet og trække den til mi PB-skærm.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Allan

Dato : 29-09-05 20:57

Jeg tror tricket her er at hive stikket ud. Så plejer den at flytte
til yderste hjørne af skærmen, man kan lige ane dem.

Fra : Jacob

Dato : 03-10-05 10:34

Du har sikkert prøvet, men kan du ikke blot trække de små menuer
over på den ønskede skærm ?

Hvis du ikke er afhængig af at køre med to seperate skærme, kan du
vel blot sætte skærm dubblering til - det gøres i din skærm menue

mvh
Jacob

Fra : Allan

Dato : 05-10-05 11:50

> Du har sikkert prøvet, men kan du ikke blot trække de små > menuer
> over på den ønskede skærm ?

Nej man kan desværre ikke hive de små menuer over. Det er ellers
også det bedste trick jeg har lært når det gælder mac :)
>vel blot sætte skærm dubblering til - det gøres i din skærm menue
Ville lidt ødelægge hele ideen med to skærme :)

Jeg har fundet ud af at de dersens popup dimser kommer frem på den
skærm hvor bjælken foroven er, og den kan man så flytte over i den
side hvor man bruger firefox el. intellij. (via
SystemPreferences->displays->Arrangement

Men det løser naturligvis ikke problemet når man benytter de to
programmer på forskellige skærme :(. Nogle burde brokke sig til nogle
inde ved mozilla, og til sun-java

Fra : Allan

Dato : 05-10-05 11:58

> Men det løser naturligvis ikke problemet når man benytter
> de to programmer på forskellige skærme :(. Nogle burde
> brokke sig til nogle
>inde ved mozilla, og til sun-java

aha...Camino har ikke samme problem, så det må være firefox, den
lille satan. Så må vi bare vente til der kommer extensions til
Camino. IntelliJ er skrevet i rent java/Swing, så det er nok bare
dårligt implementeret. Men det er Swing hvis bare sådan generelt så
:(