Agfa Scanner / USB
Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 27-09-05 17:35

Findes der en adopter der kan gøre sn scanner med SCASI-forbindelse
anvendelig med USB? I så fald hvor kan jeg købe sådant et dyr? I
Kbhn-område.

--

Bob- purge Plus

Fra : Erik Richard

Dato : 27-09-05 20:22

Hej Robert

Robert J. Widenmann wrote:
> Findes der en adopter der kan gøre sn scanner med SCASI-forbindelse
> anvendelig med USB?

Ja, der findes en SCSI->USB adapter, men de nedsætter den faktiske
hastighed på scanneren.

> I så fald hvor kan jeg købe sådant et dyr? I
> Kbhn-område.

Jeg vil tro, du kan få dem hos både OfficeLine og evt. MacXpress, men
det kan ikke betale sig. De koster omkring 800kr..

Det kan bedre betale sig for dig at finde et brugt PCI SCSI kort -
Adaptec AHA-2930, AHA-2940, AHA-2940W, UW, U2B. Et sådant kortkan du få
fra 150kr. for et 2930 og til 3-400kr. for fx. et U2B kort.

Noget andet er også, at ved en SCSI->USB adapter kan du være så uheldig,
at softwaren ikke kan bruges, så du bliver nødt til fx. at købe
Silverfast til Agfa.

Hvis det er en StudioScan, StudioScan II, IIsi, så kan den ikke bruges
til OS X. Med en DuoScan kan du kun bruges OS X 10.1.x - måske også
10.2.x, men hverken 10.3.x og 10.4.x. Alle SnapScan modeller kan køre
til og med 10.4.2. Hvis det er en Arcus II, kan den bruges med FotoLook
3.x, men ikke FotoSnap.

så har du en ledig PCI kortplads, så vil det være det bedste.

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 28-09-05 23:58

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Robert

> Ja, der findes en SCSI->USB adapter, men de nedsætter den faktiske
> hastighed på scanneren.

Hi Erik og tak for svaret.

> Jeg vil tro, du kan få dem hos både OfficeLine og evt. MacXpress, men
> det kan ikke betale sig. De koster omkring 800kr..
OfficeLine har dem ikke og mener, at sådan noget slet ikke findes....

> Det kan bedre betale sig for dig at finde et brugt PCI SCSI kort -
> Adaptec AHA-2930, AHA-2940, AHA-2940W, UW, U2B. Et sådant kortkan du få
> fra 150kr. for et 2930 og til 3-400kr. for fx. et U2B kort.

Det er noget jeg skal undersøge.

> [...]
> 10.2.x, men hverken 10.3.x og 10.4.x. Alle SnapScan modeller kan køre
> til og med 10.4.2. Hvis det er en Arcus II, kan den bruges med FotoLook
Det er en SnapScan. Jeg har software der kører på OS 9, så det må være
muligt at finde noget der kan klare OS Xx

Det med et PCI kort bliver jeg nødt til at kikke lidt nærmere på.

Mvh Bob
Bob- purge Plus

Fra : Erik Richard

Dato : 29-09-05 16:07

Hej Bob

Robert J. Widenmann wrote:

> OfficeLine har dem ikke og mener, at sådan noget slet ikke findes....

Jo, de findes, men sprøgsmålet er, om de ikke er udgåede igen, nu hvor
USB scannere er blevet langt billigere end før.

> Det er noget jeg skal undersøge.

> Det er en SnapScan. Jeg har software der kører på OS 9, så det må være
> muligt at finde noget der kan klare OS Xx

Du kan hente det på www.agfa.com > 'Downloads'. - Ellers kan jeg sende
det til dig, - jeg har det allerede liggende, da jeg lige har solgt en
Snapscan 1236S til én, der skal køre med den på OS X. - Svjh. fylder det
lige omkring 35-40mb.

> Det med et PCI kort bliver jeg nødt til at kikke lidt nærmere på.

Prøv evt. Erik Skovgaard. Han har en del løse stumper og dimser.
<mac10fjern@os.dk> - fjern fjern.

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 10-10-05 00:26

> [...]

> lige omkring 35-40mb.

> Prøv evt. Erik Skovgaard. Han har en del løse stumper og dimser.

Tak for hjælpen. Jeg kommer tilbage til emnet, men ikke lige med det
samme.

--

Bob- purge Plus