Terminal
Fra : Morten

Dato : 22-09-05 20:58

Hej

Jeg bruger Terminal til at forbinde via ssh til forskellige servere.

Før brugte jeg putty på windows - på mac har jeg fundet iTerm, men
både den og Terminal kan jeg ikke få til at virke med hensyn til
F-taster.

Når jeg inde på en server bruger mc (Midnight commander) så aktivere
F2 lysstyrke i stedet for F2 inde i mc. Nogen der ved hvad jeg skal
gøre?

Jeg har også stadrig problemer med æøå sevl om jeg har de tre
linier i .inputrc

Hjælp !

/ morten

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-09-05 21:15

Morten wrote:
> Når jeg inde på en server bruger mc (Midnight commander) så aktivere
> F2 lysstyrke i stedet for F2 inde i mc. Nogen der ved hvad jeg skal
> gøre?

Et sted i System Preferences kan du sætte at F-tasterne skal virke som
F-taster og kun som specieltaster når FN holdes nede samtidigt.

/Andreas

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-09-05 21:19

Andreas Kleist Svendsen wrote:
> Et sted i System Preferences kan du sætte at F-tasterne skal virke som
> F-taster og kun som specieltaster når FN holdes nede samtidigt.

Jeg kiggede lige efter, det er under Keyboard & Mouse -> Keyboard ...
Slå "Use the F1-F12 keys for custom actions" til.

/Andreas

Fra : Morten

Dato : 23-09-05 13:52

Tak, den er fin. Så kan jeg komme ud af mc igen.

/ morten