Gmail og mail
Fra : Martin

Dato : 20-09-05 07:25

Er der nogle i denne gruppe der har fået pop 3 gmail og mail til at
virke sammen. Af en eller anden grund kan jeg ikke sende mails, men
godt modtage dem.

Min udbyder er dbnet

/Martin

Fra : Bo Hovgaard Thomasen

Dato : 20-09-05 08:04

Martin wrote:
> Er der nogle i denne gruppe der har fået pop 3 gmail og mail til at
> virke sammen. Af en eller anden grund kan jeg ikke sende mails, men
> godt modtage dem.
> Min udbyder er dbnet

Det virker fint her med smtp.gmail.com, hvis du følger gmails vejledning
(under 'help'):

1. Open Apple Mail.
2. Click 'Mail,' and select 'Preferences...'
3. Open the 'Accounts' tab, and click the plus sign (+) along the bottom
to add a new account.
4. Enter 'pop.gmail.com' in the 'Incoming Mail Server:' field.
5. Enter your Gmail username (including '@gmail.com') in the 'User
Name:' field.
6. Enter your Gmail password in the 'Password:' field.
7. Select 'Add Server...' from the pop-up labelled 'Outgoing Mail
Server,' and enter 'smtp.gmail.com' in the 'Outgoing Mail 8. Server:' field.
8. Enter '587' in the 'Server port:' field.
9. Tick the box next to 'Use Secure Sockets Layer (SSL).'
10. Select 'Password' next to 'Authentication:' and enter your Gmail
username (including '@gmail.com) and Gmail password.
11. Click 'OK.'
12. Click 'Advanced' and tick the box next to 'Use SSL.' (The port
changes to '995.')

Du kan alternativt benytte din udbyders smtp-server.

- Bo

Fra : Martin

Dato : 21-09-05 14:30

Mange tak for hjælpen - Det var min egen fejl at det ikke virkede. En
simpel skrivefejl stmp og ikk smtp *duh*

/Martin