OSXVNC
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 18-09-05 23:23

Jeps. Det er søndag, og jeg har haft tid til at lege, så hermed et
tredie spørgsmål;)

Jeg har opsat en OSXvnc server på min mini, og forbinder så fra min
powerbook vha. Chicken of the VNC.

Det fungerer egentlig fint.

Men den laver om på tastaturet!

Jeg har opsat de to maskiner identisk mht. tegnsæt, men alligevel bliver
tegnene lavet om. Jeg tror ikke der er tale om et andet tegnsæt, idet
jeg ikke kender til et med den opsætning jeg oplever. De danske tegn er
der f.eks. stadig - de er bare andre steder.

Hvad pokker kan det være, der går galt her?

/JD

--
Nu må jeg hellere gå i seng inden I bliver bombet med flere spørgsmål;)

Fra : Bjarne D Mathiesen

Dato : 24-09-05 07:53

Jimmy Damsgård wrote:
> [...]
> der f.eks. stadig - de er bare andre steder.
>
> Hvad pokker kan det være, der går galt her?

Der sker en dobbelt konvertering af tegnsættene. Dvs at tegnsættet
bliver konverteret både i klienten og på serveren.
Jeg har det samme problem her hos mig. Hvis jeg sætter tegnsættet til
Amerikansk i Chicken, får jeg det danske i OSXvnc; ellers noget mærkværdigt.

> /JD
>
> --
> Nu må jeg hellere gå i seng inden I bliver bombet med flere spørgsmål;)

--
Bjarne D Mathiesen
København N ; Danmark ; Europa