Kryptering af filer
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-09-05 16:29

Hejsa.

Jeg har nogle fortrolige dokumenter på min Mac, som jeg gerne vil have
krypteret på en nem måde (eks. en bestemt mappe, som er krypteret - men
som jeg stadig kan tilgå normalt, når jeg er logget ind (altså arbejde
i dokumenterne osv.)), så de ikke kan læses fra harddisken, hvis jeg
skulle være så uheldig at min Mac blev stjålet. Hvordan gør jeg det?

Jeg kender til FileVault, men jeg har læst et par steder, at man kan
risikere at miste alle sine filer, og desuden har jeg ikke behov for at
alle mine dokumenter er krypterede.

--
Mvh. Rasmus Nielsen

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 16-09-05 18:38

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
>
> Jeg kender til FileVault, men jeg har læst et par steder, at man kan
> risikere at miste alle sine filer, og desuden har jeg ikke behov for at

Lav et krypteret Diskimage med DiskUtility ?

Fra : Ole Guldberg Jensen

Dato : 16-09-05 18:39